Většina složitých problémů mívá překvapivě jednoduché řešení. Často se stává, že si člověk nad něčím dlouho láme hlavu, v noci nespí, ve dne nejí a myslí na to, kudy chodí. A pak, ve chvíli, kdy to nejméně očekává, objeví se spásná myšlenka, nápad…občas dokonce geniální nápad! To musí být krásný okamžik!
Výběr takovýchto myšlenkových perel přináší kniha Krutě přímočaré myšlení, která není dílem jednoho autora. Zrodila se jako příručka pro zaměstnance firmy Saatchi a jednotlivé korálky myšlenek na ni navlékly desítky úspěšných lidí, kteří byli osloveni a vybrali příspěvky, kterými byli předtím sami inspirováni. Seznam těchto osob je uveden na jedné z posledních stránek.
Kniha je vpodstatě pojata jako firemní prezentace, takže při jejím čtení vlastně absolvujete jakési školení na dálku. Mezi hlavní principy prezentací patří stručnost, jednoduchost, názornost, údernost – má tam být jen to nejdůležitější. A přesně to publikace splňuje. Na jedné stránce najdeme vždy obrázek k tématu, na stránce protilehlé krátký text, vyvedený velkými tučnými písmeny a pod ním, drobnějším písmem, je uvedeno vysvětlení a přiřazení myšlenky příslušné chytré hlavě.
Dozvíme se, že v jednoduchosti je krása a že světový vývoj je postaven na idejích, které jsou tak jednoduché a přímé, až jsou geniální. Přinášejí prosperitu a pokrok, mají být motivací pro čtenáře, politiky, podnikatele, vynálezce, filosofy, studenty, mírotvůrce, bojovníky za svobodu, obchodníky, zaměstnance, bezdomovce a třeba i nenapravitelné snílky.
Nač zbytečné tlachání, tato kniha si zasluhuje krutě přímočarou recenzi! Je třeba proniknout k jádru věci a projít nezbytností myslet…někteří lidé tuto knihu potřebují, aby věděli, že stačí změnit pouze jedno slovo ve větě a ta potom přetrvá věky. Jiní zjistí, že nic není nemožné a díky novému přístupu naleznou své štěstí, vydají ze sebe to nejlepší a dosáhnou nevídaných výkonů. Takové je přání Maurice Saatchiho v úvodní kapitole Pár slov o přímočarosti.
Firma Saatchi je marketingová a reklamní agentura, která se podílí například i na úspěšné a oblíbené kampani firmy T-Mobile s Vojtou Kotkem, Lukášem Pavláskem a Jakubem Kohákem. No uznejte sami, že „Poď mi HOP“ má opravdu něco do sebe! :-) Více informací na www.saatchi.cz a www.saatchi.com , kde se představují takto: Kreativní kotel, kde vášnivě věří v sílu myšlenek, které přetváří byznys, značku a pověst klientů k lepšímu.
Krutě přímočaré myšlení (Brutal Simplicity od Thought: How it Changed the World)
Autor: Charles Saatchi
Překlad: Pavel Bakič
Žánr: populárně naučný
Rok vydání: 2012
Počet stránek: 111
Vydavatel: Kniha Zlín
Hodnocení: 75%
Zdroj foto: Kniha Zlín
< Předchozí | Další > |
---|