Kniha o Nesmrtících zbraních potěší hlavně odborníky

nesmrtici zbrane 200V nakladatelství Universum vyšla kniha Nesmrtící zbraně a další technické prostředky. Pojďte do ní nahlédnout.

Hned při pohledu do obsahu knihy je patrné, že je psána na způsob vysokoškolských skript. Obsahuje celkem osm velkých kapitol, které jsou rozděleny na další podkapitoly. Nejprve se zaměřuje na Nesmrtící zbraně nejrůznějších typů (například s mechanickým, elektrickým, chemickým, světelným, zvukovým účinkem, zbraně zastavující automobily), následuje kapitola o munici a střelivu do neletálních zbraní, dále se autor věnuje policejním vrtulníkům a bezpilotním prostředkům (dronům). Další části jsou o právní úpravě donucovacích prostředků, jejich civilnímu využití a také vědecko-výzkumnému úkolu. V závěru nechybí seznam použitých zkratek, poznámky, resumé, summary, použitá a doporučená literatura, prameny a odkazy a informace o autorovi.

Autor v úvodu popisuje, že kniha nemá ambice být úplným seznamem či encyklopedií postihující všechny v současnosti dostupné neletální zbraně a technické prostředky, což by vzhledem k překotnému technickému vývoji ani nebylo možné. Klade si za cíl poskytnout čtenářům základní přehled, blíže je seznámit s nejzajímavějšími z nich, s principy jejich fungování, s platnou legislativou a v neposlední řadě rovněž se zajímavými kauzami souvisejícími s jejich nasazením.

Tyto popisované kauzy patří pro laika jako jsem já mezi to nejzajímavější, co může kniha nabídnout. Ty jsem četla s velkým zájmem a uvítala bych jich klidně i více. Avšak také na dalších místech jsem se dozvěděla něco nového. Překvapilo mě například používání rychle tuhnoucí pěny, tajila jsem dech u zbraní používaných při demonstrací a zajímavý byl i text o historii bezpilotních prostředků.

I na základě nápisu na přebalu knihy „Jak se ubránit i bez zbrojního průkazu“ jsem však očekávala, že kniha bude více zaměřena na širokou veřejnost a dotkne se i prostředků určených pro sebeobranu jako je například taktické pero nebo kubotan. Takto na mě kniha působila jako publikace určená především pro odborníky a jsem přesvědčena, že se nejen autorovým studentům bude opravdu hodit.

Tomáš Novotný (*1974) absolvoval Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy se specializací na pedagogiku v oborech biologie a geografie, státní zkoušku vykonal z pedagogiky a psychologie. Po ukončení základní vojenské služby nastoupil jako vyšetřovatel k Policii ČR, kde působí dodnes. Za svoji profesní kariéru prošel několika výkonnými útvary, například Ředitelství služby pro zbraně a bezpečnostní materiál Policejního prezidia ČR. Od roku 2011 také učí na Policejní akademii ČR, kde se na katedře kriminalistiky věnuje výuce v oblasti bezpečnostní techniky a technologií. Publikoval celou řadu odborných recenzovaných článků.

nesmrtici zbrane

Nesmrtící zbraně
Autor: Tomáš Novotný
Žánr: populárně-naučná
Nakladatelství: Universum (Euromedia Group)
Rok vydání: 2021
Počet stran: 208
Hodnocení: 70 %

Za časů ušatých čepic…

Jo, jo, to bývaly časy. Venku nasněžilo, mráz lezl za nehty, děti sáňkovaly a koulovaly se, oblečení samý sníh a boty promáčené, dobře bylo. Prý tehdy světem chodil medvědář, který na poutích a jarmarcích předváděl svého medvěda.
Jonathan Livingston

Krása vsakující se do míst, kde žijeme...

Začala bych duchem místa. Odkazem mých předků. Nalezením svých silných míst. A začala kolem sebe tvořit krásu, která se podle autorky bude vsakovat do místa, na kterém žijeme. Zamyslela jsem se. Znáte ty lidi, kteří umí udělat domov kdekoliv? U kterých je vám krásně, protože z ničeho udělali mnoho? Tak tady bych si byla jistá, že tito lidé vědí, kam náleží.
GRADA

Na dobré přátele by člověk neměl zapomínat, říká Robert Rohál

robert perex1Nejen dramaturgii divadelního předplatného, ale také koncertů či besed má od letošního května v Domě kultury v Kroměříži na starosti Robert Rohál. Jako programový pracovník se také spolupodílí na dalších akcích a festivalech. Kultura mu v...

Sylva Lauerová: V románu Hodina zmijí své pokušení hrát si se čtenáři posouvám až k hranici dokonalosti

Fanoušci spisovatelky Sylvy Lauerové se po třech letech konečně dočkali a jejich radost může být hned dvojnásobná. Je to jen pár týdnů, co vyšla její sbírka poezie s názvem Klóketen a nyní se na knižních pultech objevil i nový román Hodina zmijí.

Urban fantasy z Londýna podruhé: Dominion Petera McLeana

dominion 200V únoru vyšla v nakladatelství Host kniha plná magie a nadpřirozena Dominion od anglického autora Petera McLeana. Toužíte-li poznat multikulturní Londýn nejen z jeho oslnivé strany, autorova představivost vyplodila knihu přesně pro vás!

...

Lékárník z Osvětimi - Nevyřčený příběh Victora Capesia

Lékárník z Osvětimi, perexMyšlenka o vyhlazení evropských Židů a koncentrační tábory, kde genocida zuřila na plné obrátky, patří k nejděsivějším památkám na minulé století. Druhá světová válka a zvěrstva s ní spojená je milník naší ...

Vyhynutí včelstev – naše smrt

altFalešní proroci hlásali konec světa už sice bezpočtukrát, zatím to chválabohu nikdy nevyšlo, na druhé straně nemusí být takováto představa totálního zániku planety Země pouhopouhou utopií. Naplnit ji mohou, ač se to na první pohled může zdát nereálné, i

Žádný film není jako film o Mupetech
ImageOriginálu se opravdu jen těžko něco přiblíží. Nejenom, že Mupeti jsou nenahraditelné loutkové příšerky, ale také nikdo další neměl v Disney produkci tak šílený nápad. O nadabované české verzi se zmíním dále v textu....