v temnote 200V březnu vydalo nakladatelství Cosmopolis druhý díl detektivní série Mikea Omera s forenzní psycholožkou Zoey Bentleyovou v hlavní roli. Detektivka V temnotě lehce navazuje na první díl, přesto se ale dá číst samostatně a jedná se o pohodové napínavé čtení, jež vám s radostí doporučuji!

Autor nejen detektivek

Mike Omer (* 1979) je izraelským autorem sérií knih "Zoe Bentleyová" a "Glenmore Park Mystery". V minulosti byl novinářem, vývojářem her a generálním ředitelem firmy Loadingames. Oženil se s ženou, která na něj tlačí, aby žil svůj sen. Rád píše o lidech, kteří jsou pachateli či oběťmi zločinů, ale taky rád píše humorné věci. Tyto dvě vášně míchá dohromady ve svých mysteriózních knihách.

Experiment číslo jedna?

Forenzní psycholožka Zoey Bentleyové je v FBI přiřazen úkol prověřit internetový odkaz na video, které působí silně rušivě – mladá dívka se snaží vydrápat z rakve, někdo ji pohřbil zaživa a video označil jako Experiment číslo 1. Na Zoey a zvláštním agentu Tatumu Grayovi je, aby prošetřili, zda jde o nevkusný žert, nebo zda se máme obávat psychopatického zločince. Nesourodá dvojice se vydává do Texasu a spolu s místními policejními složkami se tomu snaží přijít na kloub.

Samostatný příběh v kontextu něčeho většího

Kniha nese název V temnotě, takže osa vyprávění se točí kolem pohřbívání zaživa a hledání pachatele. Ale to není vše, čeho jsme svědky. Vedlejší dějová linka představuje násilníka a vraha Roda Glovera, kterého můžeme znát už z prvního dílu V mysli vraha. Ten se stává reálným nebezpečím pro Zoeyinu mladší sestru Andreu a na scéně se objevuje i svérázný a nebojácný děda Tatuma, Marvin, díky jemuž má pocit jistoty a útočiště. Vyšetřování aktuálního případu se prolíná se zlem z minulosti a vytváří tak jedinečnou mozaiku událostí, pocitů a napětí.

Série sem, série tam…

Na trhu se objevuje řada sérií kriminálních vyšetřování, takže bývá obtížné vybrat si opravdu kvalitní čtení, které by nepřežvykovalo zažité klišé a přinášelo příjemný mix napětí a překvapení. V temnotě toto splňuje na jedničku. Originální postavy přinášejí rozpory, odlehčení a celkově působí jako osvěžení. První díl z roku 2019 jsem nečetla, přesto mi vůbec nevadilo začíst se do druhého dílu série a teď mám zájem sledovat všechny knihy autora. Pokud máte rádi promyšlené kriminální příběhy s unikátními postavami a baví vás udržovat se při četbě v napětí, V temnotě jednoduše doporučuji právě vám!

v temnote

Název: V temnotě
Autor: Mike Omer
Žánr: thriller
Originální název: In the Darkness (2019)
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2021, pevná vazba
Počet stran: 400

Nikdo nás nečekal

Nikdo nás nečekalAkademická malířka Helga Hošková – Weissová přežila holocaust. Ve své biografii vzpomíná na idylické dětství, které přerušila válka. Vypráví příběhy těch, kteří se nikdy ...

Prožijte Soumrak v říši slevových karet

soumrak 200Nedávno konečně spatřila světlo světa kniha Soumrak v říši slevových karet mladého autora Davida Hájka. Provázela ji neúspěšná kampaň na serveru Hithit.cz, ale také různé problémy s tiskárnou a podobně.  Přes tyto peripetie

Sportu zdar a divadlu zvlášť! Slavná komedie z Dejvického divadla nebo perfektní Pavla Tomicová na Dramox.cz

dramox 200Komedie ze sportovního prostředí, které musíte vidět i bez sportovních předsevzetí! Divadelní platforma Dramox má skvělá sportovní představení – například skandální příběh známé atletky Koule, vyprávění věčně naštvaného správce stadionu Politika správ...

Méďa aneb když plyšáček ožije

Film Meda plakatKdo má rád americké filmy, může se jít podívat na nový americký film Méďa, a jakmile ho zhlédne, nemusí ani přemýšlet, o čem vlastně ten film je. Hlavně, že se zasmál, až padal na opěradlo sedadla před sebou. Naví...