Jestli máte pocit, že ve světě sociálních sítí pohybujete jako ryba ve vodě, nebo jste začínající rybář a hledáte zde návod, jak utkat svou první síť, neztrácejte čas a principy úspěchu plavte hledat jinam. Ale pokud potřebujete píchnout s orientací v onlinovém světě, popadněte tuhle knížku, zalezte na chvíli do podpalubí a pozorně čtěte, Jak na sítě.
Možná jste už, stejně jako já, absolvovali nějaké školení, které autorky Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot pořádají. Hltali jste každé slovo, ukládali si do hlavy poznatky z praktických příkladů a napsali jste si desítky poznámek. Domů jste odcházeli skálopevně přesvědčeni, že teď už to bez problémů dáte, a těšili jste se na vítězné tažení po sociálních sítích. Ale pak jste se do toho zase nějak zamotali… Naštěstí nás Michelle s Eliškou nenechaly ve štychu, obětovaly asi dva roky života a připravily návod, jak ovládnout 4 principy úspěchu na sociálních sítích.
Zaujmi – naslouchej – vyprávěj - vyhodnocuj
Toto jsou čtyři principy, které musí ovládnout každý, kdo chce být na sociálních sítích úspěšný. Ať už hodlá vybudovat loajání komunitu, prosadit značku nebo zvýšit prodeje. U sociálních sítí platí dvojnásob, že „kdo chvíli stál, stojí opodál“.
„Největší otázkou, kterou jsme během vzniku diskutovali, byl problém „ne/nadčasovosti” takové knihy – všichni víme, že sociální sítě jsou technologie a ty zastarávají či dokonce mizí ze scény. Autorky samy proto cítily potřebu vystihnout téma v jeho podstatě a rady pojmout spíše nezávisle na konkrétních sítích a technologiích… Hledala se např. vyváženost mezi tím, jaký rozsah budou mít v knize (vždy velmi atraktivní) konkrétní příklady a kolik prostoru je naopak nutné věnovat z podstaty abstraktnějším „vyšším“ principům.“ Tomáš Baránek, nakladatel, Jan Melvil Publishing (www.databazeknih.cz)
Z mého pohledu se jim to povedlo a navíc nejde o žádné suchopárné dílo. Kapitoly jsou sice plné rad, ale zároveň i povzbuzení. Z každého řádku jako by čišelo přesvědčení, že to všichni hravě zvládneme přenést do praxe a sítě, které máme na starosti, budou jen vzkvétat.
Bez Karla a použitých spoďárů to nepůjde, tak snad se z toho nezblázníme
Má to však několik háčků. Musíme se seznámit s Karlem, a pak na něj pořád myslet a neustále mu podstrojovat. Dále si máme ujasnit, jak použít sesbírané spoďáry, abychom nedopadli jako jistí nejmenovaní skřítci. No a hlavně se z toho všeho nemáme zbláznit. To jsem samozřejmě vytrhla z kontextu, aby vám zvědavost nedala spát a knihu jste si přečetli. Podobných osvěžujících příběhů v ní najdete víc.
Michelle Losekoot se živí marketingem už přes deset let. Vymýšlí pro své klienty strategie a obsah na sociální sítě, pečuje o online komunity a píše texty. Posledních sedm let také školí firemní týmy a vede veřejné kurzy obsahového marketingu. Pravidelně usedá v porotách marketingových soutěží a přednáší na konferencích.
Eliška Vyhnánková od roku 2011 působí jako konzultantka a lektorka sociálních sítí pro jednotlivce, firmy i státní úřady. Pravidelně přednáší, moderuje odborné akce, píše články a je porotkyní marketingových soutěží. Odchodu na volnou nohu předcházela dlouholetá aktivní práce se sítěmi a také rozvoj nástrojů na monitoring sociálních sítí ve společnosti NEWTON Media. Má za sebou stovky seminářů pro tisíce účastníků.
Jak na sítě. Ovládněte 4 principy úspěchu na sociálních sítích
Žánr: Literatura naučná, Ekonomie a obchod, Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2019 (první vydání), Jan Melvil Publishing
Počet stran: 328
Ilustrace/foto: Karolína Urbánková
Vazba knihy: pevná / vázaná
Hodnocení: 100 %
www.melvil.cz/kniha-jak-na-site/
< Předchozí | Další > |
---|