Krása a kouzlo plné kontrastů, to je New York!

NewYork perexNakladatelství Baobab spolu s Nadačním fondem Miroslava Šaška vydalo další z řady pověstných publikací Miroslava Šaška. Po jeho knížkách To je Paříž, To je Londýn, To je Řím, To je Austrálie a To je M. Šašek se dočkal i ohromující New York.

Čtenář tak má jedinečnou možnost podívat se očima Miroslava Šaška na americkou metropoli. New York je největší město na severní polokouli a je plný těch největších věcí. Svoji historii zahajuje originálně: v roce 1626 prý koupil Holanďan Peter Minuit od indiánů ostrov Manhattan za zboží v hodnotě 24 dolarů. Byl to nejvýhodnější obchod v dějinách Ameriky (dnes by prý musel přidat 8 miliard dolarů).

Autor kreslí tohle jedinečné město, zaplňuje je svými postřehy, z nichž mnohé již dnes tak úplně již neplatí (kniha poprvé vyšla v roce 1960), vtipně glosuje život v New Yorku a vtahuje nás rovnýma nohama do středu dění: „Přijedu na nějaké místo, jako třeba do New Yorku, kdejsem v životě nebyl. Začnu tím, že se chodím dívat na věci, o kterých jsem slyšel nebo o kterých jsem četl – památníky, orientační bod, konkrétní zajímavá místa. Jedna věc mě vede druhé, dokud knížka není dokončená.“ A tak můžeme vidět řadu ilustrací tohoto města včetně vtipných detailů, znázorňujících kontrasty i podobnosti, například největší a jeden z nejmenších obchodů na světě, mrakodrapy ve srovnání s radnicí (City Hall), obchody, ve kterých lze mluvit kteroukoliv řečí – německy, španělsky, jidiš, česky a slovensky, maďarsky, italsky, rusky, čínsky a dokonce i anglicky! Dozvíme se, co rádi dělají Newyorčani a že skoro všechno se dá koupit v automatech. Podíváme se do newyorských městských čtvrtí, slavných ulic a náměstí a uvidíme je očima úžasného Miroslava Šaška.

Miroslav Šašek se narodil v roce 1916 v Praze a zemřel v roce 1980 ve Wettingenu u Zürichu. Vystudoval ČVUT v Praze, školu architektury a školu kreslení a malování u profesora Oldřicha Blažíčka a École des Beaux Arts v Paříži. Od roku 1947 žil v zahraničí, pracoval v redakci rozhlasové stanice Svobodná Evropa. Ilustroval řadu knih, zejména pro děti, vystavoval své obrazy v řadě zemí. Nejznámější z jeho prací je 18 autorských ilustrovaných průvodců po městech a státech světa, které vycházely v letech 1959–1974 a přinesly mu uznání a řadu ocenění.

Knížka se mi opravdu moc líbí. Je graficky velmi dobře řešená a je velmi vhodná pro inteligentní děti i pro jejich rodiče, které baví cestování a povídání o životě lidí odjinud. A v knihovničce bude spolu s ostatními průvodci Miroslava Šaška lákat k opětovnému prohlížení a čtení nejen svého majitele, ale všechny kamarády, kterým je právě dlouhá chvíle. Jsem ráda, že nakladatelství Baobab tuhle sérii vydává a že drží svoji vysoce nastavenoulaťku.

to je new york obalka 3

Název: To je New York/This is New York
Autor: Miroslav Šašek
Přeložil: Jiří Dvořák
Žánr: dětská literatura
Nakladatelství: Baobab
Počet stran: 61

Zdroj foto: Nakladatelství Baobab

( 10 hlasů )

Zrození hrdinů na ostrově Socci

Dobrodružný pohádkový příběh ze současnosti vypráví o zlovolném diktátorovi Pepinovi, který chce ovládnout svět. S pomocí generálů a celého vojska kuje své dobyvatelské plány, vyhlašuje okolním státům a jejich panovníkům válku. Zarazí někdo jeho řádění? Nakladatelství Omar el Karib

Dívka s dýkou v duši a s nožem v ruce

Ožehavé téma incestu tvoří děj psychologického románu Markéty Harasimové. Tato autorka má na svém kontě již pěknou řádku románů cílených zejména na ženy. Jedná se jak o klasické romantické příběhy s prvky erotiky, tak o psychologicky laděné thrillery. Tentokrát zvolila opravdu silný námět. Jedenáctiletou Eriku začne sexuálně zneužívat otec a matka před tím zavírá oči. Dá se žít s touto trýznivou zkušeností? Platí i zde, že zlo plodí další zlo? Nakladatelství MaHa

Tomáš Savka – Osmý světadíl je pro mě mimořádné dílo

savka 200Tomáš Savka si již tuto sobotu, 14. prosince v pražském Divadle V Rytířské, zazpívá spolu se svými hosty v rámci koncertu „Swinging Christmas“ písně Karla Hály, Waldemara Matušky, Sammy Davise jr., či Franka Sinatr...

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda

František Nepil pro všechny milovníky Vánoc

nepil200Ještě před vypuknutím krásného období adventu se objevila na trhu malá, roztomile vypadající kniha Vánoce mám rád s fejetony Františka Nepila. Na navození vánoční atmosféry a nálady nebo na večery v dece s čajem úplně ideální záležitost.

...

Nechte se poučit: Klasická filozofie v kostce

klasicka filozofie v kostce 200V srpnu vyšla pod hlavičkou nakladatelství Universum kniha Klasická filozofie v kostce od amerického autora Michaela Moora. Slibuje nám kompletního průvodce antickou filozofií, včetně Pythagora, Sókrata, Pla...

Záhada Jablůňkov witch

altČarodějnici, která stojí za ztrácením dětí, nemají jen v Blair. Jedna jí podobná řádí i ve vesnici Jablůňkov. Tu z Blair “jen” mapovali studenti s kamerou v ruce, proti čarodějnici od Jablůňkova byl nasazen detektiv Lupa. Její záhadu rozpl...

Teroristka sice chce zabít Martina Hoffmana, ale přesto vás pobaví

Teroristka 1

Hned na začátku dubna přichází do kin nový český film Teroristka s Ivou Janžurovou a Martinem Hoffmanem v hlavních rolích. Stojí tato komedie s poučnou zápletkou za návštěvu kina?