Smrtelná hádanka

Smrtelná hádanka

smr 200Kdo miluje krátké detektivní příběhy, rád luští a ještě k tomu si potřebuje neustále upevňovat a rozvíjet své znalosti anglického jazyka, měl by sáhnout po této knížce. Má tvar trhacího kalendáře a obsahuje 10 mini detektivek. Hlavní postavou je inspektor Hudson, který postupně odhaluje smrtelné hádanky. S tímto detektivem jsme se již mohli setkat v knize Anglické detektivky s křížovkami (jazyková úroveň A2).

V této nové knize pátrá po tom, kdo zabil paní Arnoldovou, proč výstup v talkshow končí smrtí, co má společného začínající řidička se ztracenou želvou atd. Příběhy jsou kombinovány s více než 90 didaktickými jazykovými hádankami a autor, Joseph Sykes, ji doporučuje k získání širokých řečových znalostí v angličtině (jazyková úroveň B1). Při studiu má čtenáře motivovat nejen napínavý děj, ale také přiměřená jazyková úroveň textů a postupně se zvyšující stupeň obtížnosti hádanek. Kombinací četby a luštěním hádanek, které se vztahují k textu, si lze efektivně otestovat a procvičit své jazykové znalosti. K hádankám patří slovní puzzle, slovní pyramidy, slovní spirály, slovní řetězce, poschoďové křížovky, osmisměrky atd.
Kniha je didakticky velmi vhodně řešená. Odpovídá nejnovějším didaktickým zásadám pro jazykové vzdělávání, a jsou proto vhodným učebním prostředkem při samostudiu. V úvodu jsou osloveni příznivci záhad a autor je motivuje ke studiu angličtiny. Následuje objasnění způsobu luštění obtížnějších hádanek a křížovek. Na lícových stranách je v barevném rámečku umístěn pokračující text příběhu s barevně označenými méně známými slovíčky a slovními spojeními, která může čtenář vždy najít na rubové straně daného listu v rámečku s anglicko-českým slovníkem. Rovněž zde nalezneme správné řešení hádanky z lícové strany. Písmo je dostatečně veliké, aby nedělalo potíže ani lidem s horším zrakem. Doprovodné kresby ledacos naznačují a zpříjemňují čtení. Formát knihy a její hmotnost umožňují nosit si ji s sebou, kdykoliv se chystáte někde dlouho čekat. Pak už stačí ještě tužka a guma a můžete začít se studiem.
Knížku jsem si vychutnala. Je skutečně velmi příjemně čtivá. Každý den jsem se těšila na jeden mini příběh. A moc mě tohle nenápadné samostudium bavilo. Hádanky i ostatní úkoly nejsou nijak zvlášť obtížné a opravdu si lze nenucenou formou osvojit pěkných pár obratů. Mohu ji proto doporučit zájemcům o anglický jazyk. A už se těším na další díl, pokud ještě nějaký vyjde. Takovýchhle knížek totiž na našem knižním trhu není nikdy dost.

smr 1

Název: Smrtelná hádanka. Anglické detektivky s křížovkami (z anglického originálu A Deadly Puzzle)
Autor: Joseph Sykes
Přeložila: Jana Navrátilová
Žánr: jazyky
Nakladatelství: Edika Brno ve společnosti Albatros Media, s. r. o.
Počet stran: 192

Smrtelná hádanka od Albatros Media

K Magdaleně Trajerové nejlepší nápady přicházejí při dlouhé sprše

Trajerova200Magdalena Trajerová je songwriterka pohybující se na hranici mezi žánry indie popu, folku a rocku. Po třech singlech vydala debutové album s názvem "TO ONY", o kterém se více dozvíte v tomto rozhovoru.

...

Mravenci, jak jste je ještě neviděli

Mravenci 200V nakladatelství Kazda vyšla velkoformátová kniha Mravenci – Život lesního společenství obsahující realistické 3D ilustrace.

...

Hledala smrt, našla život

pristav nadeje (2)Když Marianne nevyšel pokus o sebevraždu, rozhodla se, že to zkusí znovu. Malovaná dlaždička, která se jí náhodou dostala do rukou, ji nasměřuje do Bretaně, až do přístavu Kerdruc. Tam získá práci...

Městské divadlo Mladá Boleslav reprízuje představení Je úchvatná!, příběh „královny kraválu“

je uchvatna200Od konce minulé sezóny uvádí Městské divadlo v Mladé Boleslavi úspěšnou komedii Petera Quiltera Je úchvatná! Jde o skutečný příběh Američanky Florence Foster Jenkins. I když je považována za nejhorší operní pěvkyni všech dob, přesto se jí po...

Navždy spolu pro romantické duše?
ImageNavždy spolu je až neuvěřitelně klasický romantický film. Člověk by řekl, že už musí být americké publikum takovýmito filmy nasyceno, ale kdyby tomu tak bylo, tvůrci by se nejspíš tvorby dalších a dalších romanti...