Zlínské divadlo přináší další komedii od Francise Vebera

Zlínské divadlo přináší další komedii od Francise Vebera

draha legrace 200Francis Veber je proslulý francouzský scenárista, producent, režisér, filmař a divadelník známý například díky filmu Drž hubu! nebo filmu a divadelní hře Blbec k večeři. Zřejmě právě díky jejímu úspěchu se v Městském divadle pustili do jeho další hry, tentokrát Drahé legrace, kterou režíroval Patrik Lančařič a jedná se o českou premiéru této komedie.


Drahou legraci napsal Francis Veber až v roce 2012 a jedná se o hru pro sedm postav, kde opět nechybí známá postava z jeho her – Francois Pignon. Nejedná se však o pokračování Blbce k večeři, ani zde není žádná návaznost. S Francoisem se setkáváme v moderním bytě, který hlídá a připadá si jako nejzoufalejší ze všech zoufalců – už dva roky je nezaměstnaný, nemá ani cent a nikoho nezajímá. Manželka ho opustila a nikdo mu nechce pomoci. Záchranou je mu nápad spojený s myšlenkou: „důležité není mít peníze, ale aby si lidi mysleli, že je máte“, který vše roztáčí.

draha legrace1

Mimo děj se mohou návštěvníci divadla kochat scénou Michala Syrového a kostýmy od Kateřiny Höferové. Děj se totiž odehrává v loftovém bytě plném nejrůznějšího moderního umění. Otvírák na obraze, díla vycházející z instalace Away from the Flock od Damiena Hirsta,…, vše, co si dokážete i nedokážete představit. Z kostýmů vynikají ty Christine, interiérové architektky v podání Marie Vančurové, jejíž outfity jsou krásně sladěné a také výstřední a originální.

Zápletka jako taková je velmi jednoduchá a předvídatelná, tím pádem byl občas problém udržet pozornost a nedocházelo k žádným wow momentům. Na scéně se sice pořád něco dělo, střídaly se zde postavy a odehrávalo se mnoho dialogů, ale přesto to nestačilo. Především první půlka se nepříjemně vlekla a hra vůbec neměla tempo. Režisér a nynější umělecký šéf divadla Patrik Lančarič má jiný rukopis a je zřejmě potřeba si na něj zvyknout. Na bývalou šéfku paní Hanu Mikoláškovou jsem nedala dopustit a věděla jsem, že díla pod její taktovkou budou v prvé řadě hravá a jedinečná.

draha legrace2

Dobrá je i Drahá legrace, ale nebylo to zkrátka ono. Přitom chválím výběr herců – od Pavla Vacka v hlavní roli Francoise Pignona až po zbohatlíka Joonvilla v podání Radka Šopíka. Host Dagmar Kopečková jako Olga působila přirozeně a její výkon byl snadno uvěřitelný, Zdeněk Julina (Toulouse) byl zase skvělý úředník a na Marii Vančurovou coby Christine byla radost pohledět nejen díky výše zmíněným kostýmům. Nebylo zde špatné role ani výkonu, ale něco bylo špatně.

Zatímco Blbec k večeři je skvělá komedie, zde se ukázalo, že ne každá Veberova hra musí být pecka. I reakce okolních diváků byly poněkud rozpačité a v hodnocení u vstupu se objevilo i několik špatných známek značících zklamání nebo propadák. Za mě je Drahá legrace komedie, na kterou budou lidi rádi chodit, ale ona neurazí ani nenadchne.

draha legrace3

Název představení: Drahá legrace
Uvádí: Městské divadlo Zlín
Režie: Patrik Lančarič
Hrají: Pavel Vacek, Radovan Král, Zdeněk Julina, Petra Králová, Marie Vančurová, Dagmar Kopečková, Radek Šopík
Kostýmy: Kateřina Höferová
Scéna: Michal Syrový
Premiéra: 17. 2. 2018
Hodnocení: 65 %

Zdroj foto: Městské divadlo Zlín



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přihlášení



Solfánci obměkčí každé srdce

Solfánci jsou druhým počinem (po Indigových pohádkách) Martiny Mii Svobodové a ilustrátorky Lucy Bumkin. Zatímco Indigové pohádky oslavovaly lidskou kreativitu a zaměřovaly se na to, že každý z nás má moc tvořit svůj svět, pohádkový příběh Solfánci a Sluneční královna jsou o odvaze být tím, kým doopravdy jsme. Semtamindigo

Nikdy není pozdě zopakovat si češtinu

Pod projektem Červená propiska jsou dvě kamarádky z vysoké, Karla Tchawou Tchuisseu a Sabina Straková, které se rozhodly šířit své znalosti zábavnou formou na sociálních sítích. Jejich cílem je dostat nejčastější perličky k co nejširšímu publiku a odhalit záludnosti českého jazyka, na které nebyl ve škole čas a které vás i v dospělosti překvapí. Universum

Rozhovor

NEZAPOMÍNEJME DĚTEM VYPRÁVĚT - Rozhovor se Spolkem Storytelling

Storytelling200Spolek Storytelling se věnuje vyprávění příběhů už několik let. Vypráví na nejrůznějších akcích, ve školách, knihovnách, na festivalech, v divadlech i kavárnách. Učí také zájemce na seminářích, jak poutavě a zajímavě vyprávět, ať už dětem ...

Hledat

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

Říjnové premiéry v Městských divadlech pražských: temná lovestory a básně v novém světle

MDP 200Na říjen si Městská divadla pražská připravila dvě premiéry. V Komedii uvádí inscenaci 100 nejkrásnějších českých básní, ve které zazní vedle nejznámějších veršů i básně současných autorů. Na scéně Rokoka se představí divadelní adaptace Posedlosti, filmov...


Literatura

Eva Zábranová čtenáře zavede na Cesty

cesty1O šedočerné knížce s prostým názvem Cesty jsem slyšela, že ji člověk buď miluje, anebo nenávidí. Přečetla jsem ji během pár hodin a byla mi okamžitě sympatická. Styl, obsah, výpravnost, jistá hrubost a syrovost, umění autorky vystihnout ...

Divadlo

Santiniho jazyk, hlubší smysl k hledání a nalezení textového univerza?

santiniMěstské divadlo v Brně uvedlo jako svou třetí inscenaci sezóny a padesátousedmou inscenaci vůbec zajímavou a ojedinělou hru, která je inspirovaná literární předlohou Miloše Urbana, Santiniho jazyk. Autory jevištního převyprávění jsou režisér a herec, Stanisl...

Film

Představujeme vám projekty, které na podzim nabídne veřejnoprávní televize

ct 200Česká televize oslavila tento rok šedesáté výročí od svého založení. A i když má ty největší oslavy jubilea za sebou, bude podzimní schéma doprovázené ještě jejich dozvuky. Nebudou však chybět ani nové projekty, které dostanou prostor vedle...