Porod s důvěrou v moudrost a sílu těl rodících žen

hypnoporod perexRacionální vnímání umí spolehlivě zastavit jak orgasmus, tak spontánní porodní proces. Naproti tomu ženino nejhlubší uvolnění, relaxace, důvěra v moudrost vlastního těla, respekt a empatie všech, kdo o nastávající matky pečují, to vše pomáhá přivést na svět miminko přirozeně, radostně a bezbolestně. Filosofii přirozeného porodu, založenou na dobytí porodního světa klidem, představuje ve své knize Hypnoporod Marie F. Monganová.

S veškerým respektem k nezbytné a kvalifikované lékařské péči autorka neprosazuje hypnoporody za přítomnosti odborného hypnotizéra, nýbrž vede každou jednu ženu ke schopnosti autohypnózy. Díky pečlivé přípravě, zahrnující dechové, relaxační, vizualizační a další pomocné techniky, mohou budoucí matky dosáhnout takového psychického i fyzického rozpoložení, že své miminko porodí uvolněně, bez zbytečného strachu. K tomu samozřejmě přispívá i atmosféra prostředí, v němž se jedinečný akt příchodu nového človíčka na svět odehrává.

Kniha vás seznámí s teorií normálního, přirozeného porodu. Dostanete možnost, dozvědět se více o tom, jak ženám klidný přístup pomůže připravit se na bezpečnější, snazší a pohodlnější porod.

Kniha Hypnoporod obsahuje všechny podstatné informace o průběhu těhotenství, o době předporodní i o všech fázích samotného porodu. Jsou v ní popsány spontánní fyziologické procesy, které není třeba předčasně urychlovat či usměrňovat podáváním medikamentů. Jednotlivé kapitoly pojednávají o dílčích technikách, jejichž prostřednictvím se ženy mohou na porod v klidu a s předstihem připravit. Velká pozornost je věnována uvolňování strachu, síle mysli, nácviku správného dýchání, relaxaci, vizualizaci a otázce výživy. Doporučena jsou zde další podpůrná cvičení, vhodné typy masáží a tipy pro zpracování vlastního porodního plánu. To vše přehledně, srozumitelně, s opakovaným důrazem na nejdůležitější pokyny. Nezapomíná, samozřejmě, ani na informace o možných rizicích, při nichž bývá lékařský zásah nezbytný.

Možnost volby

Těhotným ženám jistě víc prospívá, když se na porod chystají s klidem a důvěrou, než když na ně okolí útočí nejrůznějšími strašáky. Je skvělé, že i v České republice již existují nemocniční zařízení se vstřícným přístupem k přirozeně vedenému porodu, kde respektují přání maminek a jejich porodní plán. Stejně tak se ženy mohou spolehnout na lékařsky vedený porod s aktivním zasahování lékaře do průběhu porodního děje. Jako mnoho dalších rozhodnutí je i toto věcí jejich osobní volby, i pro ně však mohou být informace uvedené v této publikaci velkým přínosem.

Přirozený porod je porod, který se rozbíhá samovolně a probíhá bez vnějších zásahů. Žena podle svých instinktů sama určuje jeho průběh. Přirozený porod probíhá nerušen vnějšími zásahy, protože ty jeho přirozený průběh mění, ideálně v domácím prostředí nebo v prostředí připomínající domov. Rodičce je umožněn zcela volný pohyb během první i druhé doby porodní, žena si sama zvolí polohu ve vypuzovací fázi porodu, pomáhá jí aktivně její partner, neprovádí se holení rodidel ani klystýr, nástřih hráze (epiziotomie) se neprovádí rutinně, nepoužívají se prostředky k urychlení porodu, nepoužívají se tzv. bezbolestné metody (epidurální analgézie), v případě zvýšeně vnímané bolesti se namísto léků užívají přírodní metody tišení bolesti (masáže, sprcha, změny polohy, psychické povzbuzování), ihned po porodu je dítě vloženo do náruče matky k zajištění důležitého prvního kontaktu dítěte s matkou, po nezbytném ošetření dítěte po porodu je dítě již trvale ponecháno u matky. Zdroj: www.pdcap.cz

Zdravé těhotenství a přirozený porod v literatuře

Na knižním trhu existuje více titulů na téma zdravého těhotenství a přirozeného porodu od zahraničních autorů (Zdravé těhotenství a přirozený porod od Suzanne Yatesové, Zdravé těhotenství, přirozený porod od Ingeborg Stadelmannové, Orgasmický porod Elisabeth Davisové a další). Podobně jako o Hypnoporod Marie F. Monganové je o tyto publikace velký zájem, proto je moc fajn, že nakladatelství Triton má v edičním plánu dotisk (září 2022). Škoda jen, že z českých autorů na toto téma publikovala zatím snad jen Ivana Königsmarková (Hovory s porodní bábou). Od vydání knihy, která je koncipovaná spíše jako rozhovor „o stavu českého porodnictví“ (2016. Argo), však již uplynulo 8 let, a tak se jistě mnohé změnilo k lepšímu. Ale kromě Königsmarkové se aktuálně zatím tématu přirozeného porodu žádný český autor fundovaněji nevěnoval. Nebo se mýlím..? Než se takového počinu dočkáme, jistě neuděláte chybu, když sáhnete po Hypnoporodu.

hypnoporod

Hypnoporod
Autor: Marie F. Mongan
Vydalo: nakladatelství TRITON
Počet stran: 240
Datum vydání: 2010 (1. vydání), září 2022 (plánovaný dotisk)

Hodnocení: 89 %

( 2 hlasů )

Umění by nemělo být tvořeno jen v ukradených chvílích

Veronika perexVeronika Opatřilová, autorka úspěšného románu Počkej na moře, se stala patronkou naší literární soutěže Nejkrásnější milostný příběh. Slíbili jsme vám s ní rozhovor, tak tady je. Veronika na sebe prozradí, jakou literaturu má ráda, kdy začala p...

Vyšla velká kniha o kvašení

zkvaseno 200V nakladatelství JOTA vyšla kniha Zkvašeno s podtitulem Kuchařka na doma. Stojí za ní dva odborníci Zuzana Ouhrabková a Vláďa Sojka a doporučuji ji všem, které láká domácí kvašení.

...

Pozor na chvíli, kdy uvidíte hořící stromy

horici stromy 200Kristina Ohlsson není pro české čtenáře žádný nováček. Její knihy jsou u nás velmi vysoce hodnoceny. Já jsem se s ní seznámila díky knihám Lotosové a Miovo blues, které mě nadchly, a proto jsem se s radostí pustila i do novinky Hořící stromy, která slibovala horor...

Dvě nominace na Ceny Thálie pro soubor opereta/muzikál Národní divadlo moravskoslezské

thalie 200Soubor opereta/muzikál v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě získal dvě užší nominace na Ceny Thálie za rok 2014. Dvěma nominovanými umělci jsou Hana Fialová za roli francouzské šansoniérky Edith Piaf v inscenaci maďarské spisovatelky a scená...

Baltasar Kormákur zavítá v květnu do Prahy uvést svůj film Hluboko, výjimečný příběh o vůli a síle přežít

Hluboko plakat 200Mezinárodně vyhledávaný režisér, scenárista a příležitostný herec Baltasar Kormákur je v českém prostředí patrně nejvíce známý díky krimi snímku Severní blata (2006), který na ka...