„Prospěli jsme svému zdraví, zdraví našich klientů a hlavně se chováme šetrně k přírodě, co více si přát“

„Prospěli jsme svému zdraví, zdraví našich klientů a hlavně se chováme šetrně k přírodě, co více si přát“

Tezop 200iskárna EZOP je zlínská společnost, která vznikla už v roce 1993 a od té doby se vyvíjí a upevňuje svou pozici především v oblasti tiskových služeb, reklamy a různých výstavních expozic. Všechny jejich tisky jsou ekologické a víc nejen o nich nám prozradila paní Darina Uhříková.

 



Vaše tiskárna funguje od roku 1993, to už je dlouhá doba. Myslím, že dnes je na ekologii kladen velký důraz. Jaké to bylo tehdy? Bylo snadné se uchytit?

Příběh naší firmy začíná v roce 1997, kdy jsme si tady jako první pořídili tiskové stroje. Byly to tehdy HP 5000, kde se používaly vodou ředitelné barvami (už tehdy to byly ekologické barvy). Tisky byly velmi syté, krásné, ale měly jeden zásadní nedostatek, nebyly určeny do exteriéru. Tehdy jsme tiskli především dekorativní obrazy do prodejen a kanceláří. Našim dalším prvenstvím v oblasti tisků ve Zlíně bylo pořízení solventních strojů (báze ředidlových barev), což vzešlo ze stále častějších potřeb našich stávajících i nových klientů a to na celopolepy aut. Tuto službu jsme do té doby kooperovali s tiskárnami v Brně a v Praze. Na těchto nových strojích jsme mohli tisknout samolepky, bannery, textil, filmy, mesh a další materiály. Bylo to skvělé, tím, že jsme byli jediní, jsme měli opravdu práce víc než dost. Nevýhodou této technologie byl však velký zápach z barev a těžký vzduch, který jsme museli řešit odvětráváním a vzduchotechnikou.

Ulevilo se nám, když byl uveden na trh první latexový stroj, který tiskne ekologickými bezzápachovými barvami, věděli jsme, že je to cesta, kterou chceme jít. Sytost barev, fotokvalita, bezzápachový provoz, odolnost tisků proti poškrábání, odolné v exteriéru bez laminace a široká škála materiálů.


Naše rozhodnutí bylo jasné - solventní tiskárny musí pryč a od roku 2012 máme už jen ekologický a čistý provoz, kde nám neotravuje vzduch těžký zápach typický pro tiskařské solventní barvy. Mělo to i další významnou výhodu, hodně jsme si zlepšili naše pracovní prostředí.

ezop 1

A jak vás tato myšlenka vůbec napadla? Inspirovali jste se nějakou fungující tiskárnou? A jak jste věděli, jak na to?
 
Když jsme pořizovali první latexový stroj, netušili jsme, jak nám to ovlivní naše podnikání. Rychle jsme si zvykli na čisté a bezzápachové prostředí a naši klienti zase na rychlé zpracování zakázek. Z barev se nic neodpařuje, proto můžeme okamžitě dokončovat výrobu v dalších krocích – laminace, lepení. Naše práce se tak velmi zlepšila co do kvality hotových výrobků, tak i ke snížení času k výrobě potřebného, čímž se stáváme pro naše klienty o to více zajímavými a v tiskařském oboru na území Zlínského kraje bezkonkurenčními. Prospěli jsme svému zdraví, zdraví našich klientů a hlavně se chováme šetrně k přírodě, co více si přát. Dnes jsme hrdí na náš slogan: Naše tisky voní…

Pojďte nám povědět více o ekologickém tisku samotném. Jak probíhá? Je k němu potřeba něco speciálního? A jak je to s papírem? Ten je stejný jako u běžného tisku?

Do našich tiskáren používáme speciální materiály, které nejdříve testujeme. Máme vysoké požadavky na kvalitu tisku, prokreslení, sytost barev a kvalitu materiálu. Materiál odebíráme od více dodavatelů, rozhodujeme se podle výše zadání klienta, jeho požadavků na kvalitu, ne podle ceny, ta je v této fázi až na dalším místě. V naší nabídce naleznete jak tapety s certifikátem zdravotně způsobilého materiálu do nemocnic, škol, bytů, … (to je podmíněno použitím našich barev), tak i PE materiál do výstavních systémů rollupů a stěn (v kombinaci s latexovými barvami a hliníkovou konstrukcí dodáváme kompletní ekologický produkt).

ezop 2

 Jak je to s časem? Zabere ekologický tisk více času nebo je to obdobné?

Velkou výhodou ekologického tisku je rychlé zpracování zakázek. Nevyprchávají rozpouštědla, tisky můžeme ihned dále zpracovávat – dokončovat (ořezávat, lepit, natahovat, laminovat). V tomto je ekologický tisk unikátní.

Ekologický tisk má mnoho výhod. Co vy vnímáte jako tu největší a na co nejvíce „slyší“ vaši zaměstnanci?

Jako největší výhodu vnímají naši zákazníci rychlost a kvalitu tisků, my zase bezzápachovost provozu, což oceňují jak zákazníci, kteří k nám do provozu docházejí, tak hlavně zaměstnanci, kterým se lépe dýchá a cítí se zde příjemně. Máme v podstatě tiskové stroje v kancelářských prostorách. V poslední době se u nás cítíte i jako v bylinkové lékárně nebo na levandulovém poli. Díky novým technologickým možnostem jsme se také zaměřili na výrobu reklamních a dárkových předmětů, např. voňavé relaxační polštářky, které plníme pohankovými slupkami s levandulí. Tyto polštářky dokážeme klientům dle jejich přání potisknout grafikou, kterou si dodají, tak získají naprosto originální reklamní předmět nebo zboží k dalšímu prodeji. Tuto službu využívají hlavně masérské salony, kosmetičky, obchůdky s bylinkami apod. Blíží se konec roku a my se chystáme svou nabídku reklamních předmětů opět rozšířit o další varianty.

ezop 3

Jako jediní v naší republice se věnujete lentikulárnímu tisku. Můžete jej naším čtenářům popsat? O co přesně jde a kde se s ním mohli setkat?

Lentikulárnímu tisku se věnujeme více než 15let a máme velké zkušenosti s velkými i malými formáty. Od kapesních kalendářů přes pohlednice, CLV až po autobusové zastávky. Můžeme se pochlubit jednou z největších realizací v Evropě což byla výrobou obrazu o rozměru 1,5 x 20m pro Tatra Banku. Za naše práce jsme byli oceněni v ČR i zahraničí na soutěžích jako např. Hvězda 3D reklamy, PIAF, POPAI. Tyto fascinující obrazy jsou na výrobu velmi náročné, proto také ve většině států nenajdete více než 1max 2 firmy, které je umí vyrobit na vysoké úrovni, ne každý se této práci chce věnovat, je opravdu vysoce odborná a časově náročná.
 
Je po tomto tisku velká poptávka? Když jde o takový unikát, je snadné zde najít klienty?

V době „krize“ byl všeobecný útlum zakázek, ale poslední roky je zejména o lentikulární obrazy, pf, pozvánky, pohlednice, pravítka, samolepky, postery aj. opět zájem.  Jsme technologicky vybaveni tak, abychom zákazníkovi splnili jeho požadavky, ale vždy je to podmíněno technologickými možnostmi.
Lentikulární zakázky realizujeme především pro střední a velké firmy, ve velkém tuto technologii poptávají farmaceutické společnosti, mobilní společnosti, firmy poskytující služby v oblasti bankovnictví a jiné, v poslední době už se dokonce ozývají i města a menší firmy.

ezop 2

Můžete říct, že vnímáte nějaké trendy v oblasti propagačních předmětů? Dá se říci, co se změnilo?

Stále něco vymýšlíme (vyvíjíme) a následně vyrábíme v oblasti originálních reklamních předmětů. Naše tradiční „chytré podložky pod myš“ s trhacím kalendářem nebo jako prezentace firmy a jejího portfolia. Tyto podložky jsou originální a jsou praktickým reklamním a komunikačním nástrojem pro firmy, které se zaměřují jak na B2B, tak i B2C. Dalším skutečně praktickým reklamním předmětem jsou čističe displejů na mobilních zařízeních (telefony, notebooky, tablety, smartphony,… ) - o tato čistítka mají zájem především ženy. Právě ženy z 99 %  čistítka při našich testech ocenily a chtěly by je mít. Proč ženy? Odpověď je prostá, snadno lze tímto produktem odstranit zbytky make-upu, který je věčným problémem na displeji mobilu.  Vyrábíme ale i jiné reklamní zboží především z přírodních materiálů, např. lepenky, hedvábné šátky, z textilu jsou to pak masážní a relaxační voňavé polštářky, obaly na mobil nebo na brýle… Vše dokážeme obrandovat dle přání klienta.

Na závěr se zeptám, zda máte nějaké plány do budoucnosti tiskárny EZOP?

Nadále chceme rozšiřovat „strojový park“ o nové ekologické tiskárny a být vždy krok napřed před konkurencí, co se týče technologií. Ve 2. polovině roku instalujeme nové stroje na dokončovací práce k malonákladovému tisku, abychom si zajistili větší komfort při dokončování zakázek (bigování, skládaní a vazbu). Pořídili jsme opos, můžeme tedy nabídnout etikety a samolepky různých tvarů bez nutnosti výroby raznice, což zakázky nejen zlevní, ale také zrychlí. Spolupracujeme s chráněnými dílnami a vytváříme nová pracovní místa pro pracovníky se sníženou pracovní schopností.

Naše filozofie jde ruku v ruce s myšlenkou velkého Ezopa, etikou a ekologií. Co říci na závěr? I příběhy Vašich značek můžete vyprávět nejen chytře, ale také ekologicky… Je to prosté – prezentujte se chytře s EZOPEM.

Zdroj foto: tiskárna EZOP


www.i-ezop.cz


 

Přihlášení



Soutěže

Veverčák Píťa se vrátil

Veverčák Píťa se společně s hajným Petrem objevili v knize Víš, kde jsou děti stromů? a nyní se vrací v titulu Kde si Píťa chladí tlapky? Nakladatelství Kazda

Ženy, které milují příliš a doufají, že se jejich partner změní

Doufáte, že se váš partner, který vám ubližuje, změní? Ne, nezmění! Kniha z nakladatelství Portál psychoterapeutky Robin Norwood je o citové závislosti ve vztazích a pomáhá ženám najít cestu k sobě a odejít z nevyhovujícího vztahu. Je plná skutečných příběhů žen, které milovaly příliš… Nakladatelství Portál

Rozhovor

M. Nasir KHAN z Bali: Šperky z kokosu, perleti i plodů keřů

sperky200Šperky pro něj znamenají celoživotní zálibu, možnost realizovat se, dává do nich pozitivní energii. Ve svém obchodě na ostrově Bali nabízí M. Nasir Khan stovky originálních šperků, včetně extravagantních mohutných náhrdelníků. Všechny navrhuje a vyráb...

Hledat

Videorecenze knih

Michael Krásný vydává druhé album 20:20

Michael Krásný, kontrabasista, baskytarista, zpěvák a dlouholetý doprovodný hráč trumpetisty Laca Decziho, vydává druhé sólové album s výmluvným názvem 20:20. michaelkrasnymusic.com

Čtěte také...

František Nedvěd: „Jako legenda se vůbec necítím.“

frantisek nedvedFrantišek Nedvěd, který dal světu písně Stánky, Rozchod či Valčíček, brzy oslaví 65 let. Nyní jej můžete zastihnout na turné s bratrem Janem nebo se zaposlouchat do jejich spo...


Literatura

Labyrinty světa

laby 200Tajemné labyrinty přitahují po staletí pozornost lidí. Jsou krásné, vztahuje se k nim řada legend, bývají spojovány s duchovní cestou a poznáním. Slovo labyrint pochází z řečtiny a znamená mj. rozs...

Divadlo

Neuvěřitelný Jan Přeučil: V téměř 83 letech více než hodinu nesleze z jeviště! Tohle musíte vidět!

Preucil Blaznovy zapisky perexLetos v únoru oslaví Jan Přeučil úctyhodné 83. narozeniny, přesto je stále ve skvělé kondici. Jeho energii by mu mohli závidět i o generaci mladší kolegové. V dramatickém představení Bláznovy zápisky od N...

Film

No, nic…

no nic 200Britskou komediální sestavu Monty Python (Terry Jones, Terry Gilliam, John Cleese, Eric Idle, Michael Palin, Graham Chapman), která svého vrcholu dosáhla v 70. letech, snad není třeba představovat - byť u nás jsme se s jejím odkazem mohli seznámit ...