MAUGLÍ: Kniha džunglí vychází jako audiokniha

MAUGLÍ: Kniha džunglí vychází jako audiokniha

Tisk

Mauglí200Dramatizace slavného příběhu s hudbou Symfonického orchestru Českého rozhlasu a s Janem Cinou v hlavní roli zpracovává obě dvě Knihy džunglí – život mezi zvířaty i návrat k lidem.

 

 

 

Světoznámý příběh o přátelství, lásce, ale i o boji o přežití nás zavede do džungle, v níž se malý chlapec Mauglí bude muset naučit vlčí řeči, zákonům džungle a pravidlům slušného chování.

„Kiplingova předloha má k romantické pohádce opravdu daleko. Je to napínavý, dramatický a leckdy i krutý příběh. Přežít v džungli znamená být vnímavý a pozorný ke všem zvukům kolem. Od toho se odvíjela i má adaptace. Džungle je podle mě geniální zvukovou partiturou, a když má navíc posluchač možnost měnit perspektivy a chvíli být s Balúem na zemi a ve vteřině se s Mauglím na liáně vyhoupnout do koruny stromů k opicím, je to zážitek,“ popisuje autorka rozhlasové dramatizace Marie Špalová.

V prvním dílu jsme svědky známého, mnohokrát zpracovaného příběhu, v němž malý Mauglí dospěje v muže a rozhodne se, že musí odejít k lidem, protože jej vlčí smečka nechce přijmout mezi sebe, přestože mezi nimi vyrostl. Druhý díl se odehrává v malé indické vesnici. Lidé se k Mauglímu však chovají snad ještě hůř než zvířata. Je pro ně špinavé zvíře, které mezi ně nepatří. Pokřikují na něho, posmívají se mu, hází na něj kamení. Kam Mauglí patří? Téma hledání svého místa ve společnosti a vyčleňování těch, kteří z nějakého důvodu nezapadají, podpořila režisérka Bela Schenková využitím různým sborů, v nichž herci a herečky rytmicky ztvárňují dav pokřikujících lidí, opic či vlků. Mauglí se musí postavit sám za sebe a čelit rozzuřenému davu.

„Kniha džunglí je pro mě příběhem o nejvšednějších a zároveň nejpodstatnějších pocitech, jako je láska, nenávist, bolest, odvaha či smutek ze ztráty blízkého. Když jsem přemýšlela nad celkovým pojetím, cítila jsem, že téma, kdy dítě pozoruje, jak chování ostatních může ovlivnit jeho vlastní životní cestu, je tak silné, že využít orchestr by mohla být cesta k mnohem silnějšímu a autentičtějšímu prožitku. Díky hudbě a jejímu zpracování se pro mě příběh Mauglího stává mnohem skutečnější,“ vysvětluje Bela Schenková, která se společně s hudebním skladatelem Miro Tóthem rozhodla na Mauglím spolupracovat se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Hudba velkolepého orchestru vytváří pestrý svět nebezpečné i čarokrásné džungle, v níž se odehrává napínavé drama o hledání vlastního místa ve společnosti.

Hrají a zpívají:

Mauglí – Jan Cina
černý pardál Baghíra – Vojtěch Vondráček
medvěd Balú – Lubor Šplíchal
tygr Šér Chán – Jiří Vyorálek
vlk Akéla – Vasil Fridrich
táta Vlk – Martin Finger
máma Vlčice – Helena Dvořáková
vlče – Václav Marhold
vlček – Jan Hofman
had Ká – Miloslav König
luňák Číl – Jiří Roskot
Baldév – Václav Neužil
Mésúa – Eva Elsnerová
manžel Mésúy – Ladislav Hampl
buvol Ráma – Tomáš Weisser
Mauglí dítě – Viola Miklušová
první opice – Klára Suchá
druhá opice – Antonie Formanová
třetí opice – Petra Kosková
slonice Háthí – Lenka Zbranková
vlci, buvolové, brejlovci – Kryštof Krhovják
vlci, buvolové, brejlovci – Libor Hruška
starý vlk na sněmu – Petr Čtvrtníček
mladý vlk na sněmu – Jan Battěk
dav opic a buvolové – Renata Kubišová
dav opic – Kateřina Marie Fialová a Hana Marie Maroušková
a další

maugli Cina

Symfonický orchestr Českého rozhlasu řídí David Švec

Rozhlasová dramatizace Marie Špalová
Překlad Hana a Aloys Skoumalovi
Dramaturgie Lenka Veverková
Hudba Miroslav Tóth
Režie Bela Schenková

Rudyard Kipling: MAUGLÍ
Celkový čas 111 minut

Mauglí

Zdroj foto: Český rozhlas

Více informací: www.radioteka.cz


 
Banner

Přihlášení



Občanská válka, draci a dvě dívky. Jak nás ovlivňuje původ naší rodiny?

Aurora a Eva. Dvě odlišné dívky. Aurora je sirota, o kterou se stará její babička. Eva má milující rodiče. Jejich cesty se protnou během války, která obě poznamená.

Knihy s úsměvem

Dagmar Pecková nežije z podstaty, neusíná na vavřínech a je kreativní, což dokládají i její alba

Mezzosopranistky Dagmar Peckové si vážím nejen pro její umění, ale je mi sympatická i tím, že je taková, jaká je. Přímá, bezprostřední a neskutečně agilní co se týče nejrůznějších uměleckých projektů – ať už je to hudební festival Zlatá Pecka nebo činoherní inscenace Mistrovská lekce, kde má hlavní roli. Jako jako jediná z pěvkyň své generace neustrnula, nežije z podstaty a neusíná na vavřínech. Jde o umělkyni hodně širokého záběru, o čemž svědčí i její tři „různobarevná“ alba…

www.dagmarpeckova.com

Banner

Hledat

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Karlovy Vary

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Praštěný nápad Kuny Elišky

Kdo jsem a co tady dělám?

Novinkou nakladatelství Portál je knížka supervizora, lektora a poradce obětí trestných činů Rostislava Honuse s názvem Kdo jsem a co tady dělám? Tato publikace vycházející z existenciální filozofie nabízí praktickou sebezkušenost pro každého, kdo by jen na okamžik zapochyboval o tom, že je právě tam, kde má být a že jeho život má svůj smysl.

Portál

Čtěte také...

Pouze Hannibal Lecter ví, kdo žije ze slz druhých… a co na to Clarice Starlingová?

Mlceni jehnatek 200Asi málokomu unikla informace o filmovém zpracování detektivního románu Mlčení jehňátek, kde roli doktora Hannibala Lectera výtečně ztvárnil Antony Hopkins a nadanou studentku akademie FBI Clarice...


Literatura

Martin Patřičný: Jak se dělá knížka aneb nezlikvidujeme si dřevo v globálním světě?

vystavka patricny 200Martin Patřičný je výtvarník a „dřevař“, tak trochu renesančního typu. Nejenže vytváří nádherné dřevěné artefakty, ale také píše knihy, je výborný společník, moudrý bavič, citlivý recitátor, hudebník a vůbec mu...

Divadlo

Mladá krev a staré kosti divadelní tradice v příští sezóně HaDivadla

hadivadlo200Brněnské HaDivadlo se ve své 39. sezóně 2013/2014 chystá obrátit svoji pozornost k protipólu dvou postav hrdina – monstrum v klasických dramatických textech. Divadlo se navrátí k ikonám české i světové divadelní tradice, jako j...

Film

Svět podle Daliborka – slzy ve vaně i neonacistická rétorika

daliborka 1Jeden den jako druhý, brzké vstávání, tvrdá manuální práce… Snímek Víta Klusáka Svět podle Daliborka není jen, jak hlásají poutače, „filmový portrét autentického českého neonacisty z Prostějova“, ale především příběh o tom, že každý důsledek má sv...