Co byste pověděli o fungování světa vašemu dítěti vy?

Co by muj syn mel vedet o svete 200Vydavatelství OneHotBook se pustilo do díla Co by měl můj syn vědět o světě od oblíbeného spisovatele Frederika Backmana. Jeho předchozí audioknihy Muž jménem Ove a Babička pozdravuje a omlouvá se se drží mezi bestsellery a věřím, že s tímto počinem to nedopadne jinak.

Fredrik Backman pochází ze Stockholmu, pravidelně píše sloupky do švédských novin a na svůj blog. Jeho prvního románu Muž jménem Ove (2012, česky Host 2014) se jen ve Švédsku prodalo přes sedm set tisíc výtisků a práva byla prodána do třiceti zemí. Po úspěšné prvotině autorovi vyšly další čtyři knihy: Co by můj syn měl vědět o světě (2012), Babička pozdravuje a omlouvá se (2013), Byla tady Britt-Marie (2014) a Medvědín (2017).

Tato kniha je osobním pohledem autora na vlastní otcovství, a proto působí tak věrohodně a vtipně. Jak název napovídá, Frederik Backman se snaží svému dítěti předat, co by měl vědět o světě a že jde o věci opravdu vtipné. Dozvíte se, jak obstát v IKEY, ale také něco o lásce nebo válkách a bohu. Smích střídají i nenápadně se tvářící něžné a milé pasáže a v mnoha situacích se člověk také najde.

Tleskám ze všech sil vydavatelství OneHotBook za výběr interpreta. Lukáše Hejlíka sleduji už dlouho na Instagramu a mám moc ráda fotky a příhody s jeho malým „vlčákem Vojtou“ a díky tomu jsem ani nevnímala, že dílo není od něj. Sám to svým vyjádřením jen podporuje: „Já vlastně ani nechtěl, aby to působilo příliš jako četba. Chtěl jsem prostě láteřit na svět a díval jsem se za mikrofon, kde seděl Vojta. Teda… jako by tam seděl Vojta. A Backmana jsem si k tomu jen půjčil.“

Při poslechu vůbec nevadilo, že ještě nemám děti a tudíž ty patřičné zkušenosti, na základě kterých bych knihu ocenila ještě více. Mnohdy jsem se opravdu nahlas a od srdce zasmála, ať už situacím nebo hláškám. Některé byly úplně boží, například „Říkám mu hot dog L´Oreal – protože já za to stojím“. Nevím, do jaké míry je to překladem díla, režisérskými zásahy nebo přímo interpretem, ale audiokniha je jednoznačně pecka plná skvělých výrazů. A když se někdy objevil nějaký vulgární, tak ten byl rozhodně na místě.

Pokud máte děti, je pro vás tato audiokniha téměř povinností, protože se u ní zaručeně zasmějete, uvolníte a získáte dojem, že v tom nejste sami. Sáhněte po ní, i když se budete chtít zasmát, nebo si jen poslechnout něco skvěle udělaného, protože tato audiokniha za to opravdu stojí a doporučuji ji i těm, kteří k audioknihám třeba ještě nenašli cestu. Dvě hodinky utečou jako voda a budete chtít pokračování, věřte mi.

A na závěr ještě jedno doporučení: Lukáš Hejlík je autorem populárního projektu LiStOVáNí, což jsou putovní scénická čtení z aktuálně vydávaných knih. Tuto knihu si vybral jako další, tak sledujte program a nenechte si to ujít, protože v hlavní roli v této stand-up comedy bude právě on!

Lukáš Hejlík (* 1980) vystudoval obchodní akademii v Lounech a poté Vyšší odbornou hereckou školu v Praze Michli. Hned po dokončení studia získal angažmá v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích, o dva roky později přesídlil do Městského divadla Brno. Za sebou má celou řadu divadelních rolí, proslavil se však zejména účinkováním v televizních seriálech Ošklivka Katka, Ordinace v růžové zahradě nebo Terapie. Na filmovém plátně debutoval ve snímku Crash Road (2007) a zahrál si v komedii Marka Najbrta Polski film (2012).

Co by muj syn mel vedet o svete obal

Co by můj syn měl vědět o světě
Autor: Fredrik Backman
Interpret: Lukáš Hejlík
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 2 hodiny 49 minut
Typ: audiokniha
Hodnocení: 99 %

Zdroj foto: onehotbook.cz

Renáta Navrátilová: „Taky jsem si přála přibrat v těhotenství co nejméně. A oproti Alici nemám příšernou tchyni a mámu.“

renata navratilova 200Renátě Navrátilové před několika dny vyšla kniha Malý šikanista aneb Jak mámy přicházejí o iluze, a nejen o ní nám prozradila více v tomto rozhovoru.

...

Praštěný nápad Kuny Elišky

Příběh Grace Marksové vás pohltí

Alias Grace 200Ve vydavatelství OneHotBook poslední dobou sázejí na díla, která se dočkala seriálových verzí a nutno podotknout, že s nimi zatím nešlápnuli vedle. Jedním z nich je také působivý román Alias Grace od Margaret Atwoodové.

...

Publikace z edice České televize poradí, jak na cizí Slovíčka

slovicka perexŘeč člověka se skládá z mnoha slov. Nejvíce však mluvíme my, dospěláci a v očích dětí ne vždy srozumitelně. Občas jim musíme připadat jako bychom spadli z jiné planety. No posuďte sami : ekologie, globalizace, image, mystifikace, evakuace a ...

Divadlo ve Zlíně uvede premiéru Muže pod postelí

muz pod posteli200Docela jiného Dostojevského, než jak jej mnozí znají: Dostojevského komediálního, zábavného a zároveň zajímavého, který přinese vhled do žárlivostí zatemněné duše jednoho muže. To je téma novinky, kterou Městské divadlo Zlín uvede v pre...

Kdo zachrání princeznu, když ne dva strojvedoucí?

JimKnoflik perexJim se jako miminko ocitl v Jamánii, malém ostrovním království. Nikdo z obyvatel neví, kdo jim ho poslal poštou, ale všichni jsou rádi, že se na ostrov nějakým šťastným omylem dostal. Když Jim povyrostl, našel si nejlepší kamarády –...