Rozchodové řízení. WTF? Český crazy thriller!

rozchodove-rizeni-perexPánové, co byste dělali, kdybyste se dozvěděli, že si vaše bývalá (o kterou však stále stojíte) bude za pár týdnů brát někoho jiného? A dámy, jak byste reagovaly na demonstrativní únos přímo od oltáře (poté, co jste ostentativně chtěly říct své ano někomu jinému)? No, pokud se stále nemůžete vyrovnat s rozchodem a nehodláte akceptovat nový vývoj událostí směřující k definitivnímu ANO, můžete se pokusit situaci zvrátit ve svůj prospěch třeba po vzoru Erika, hlavního hrdiny knihy Rozchodové řízení.

Ten se rozhodně nehodlá smířit s tím, že o svou vyvolenou přijde. V odboji proti svatbě využívá všechny možné prostředky – peníze, služby hackerů, přátele, a to bez ohledu na vedlejší škody. Dokonce se rozhodne nevěstu demonstrativně unést přímo ve svatební den. Podaří se mu uspět, nebo to celé skončí katastrofou?

Pestrý mix (nikoliv však slátanina)

Děj knihy se odehrává v několika prolínajících se časových liniích a čtenáři je předkládán z více pohledů zúčastněných osob. Hlavní slovo má sice Erik, prostor ale dostávají i jeho (ex)vyvolená Chris, (ex)přítelkyně Amela a kamarád Mike. Také stylově je obsah velmi pestrý, kromě klasického popisu a vyprávění zahrnuje zápisy z deníků, hacknuté chaty anebo úryvky připravených scén. Všechno však do sebe krásně zapadá a opravdu není třeba se obávat, že se vám z tohohle koktejlu zamotá hlava.

KEVIN: Jak moc tvrdá bude ta rána?
JÁ: Měla by ti téct krev, jak řekl Kelly, maximálně počítej se zlomeným nosem. Pokud se na to necítíš, řekni mi to okamžitě. Přijdeš však o spoustu peněz a zklameš nás.
TOM: Když uvidíš krev, tak neomdlíš, doufám?
KEVIN: Neboj se. Ani už nespočítám, kolikrát jsem měl nos zlomený.
TOM: Tentokrát to bude aspoň za peníze.
(strana 59)

Nevšední příběh o bohatém spratkovi, který se rozhodne získat zpět svou ex (dalšího bohatého spratka)

Text tohoto (mezi)nadpisu jsem si dovolila vypůjčit z jednoho komentáře na Databázi knih (marieskalic), protože přesně vystihuje můj názor. Nutno podotknout, že Erik rozhodně netrpí finanční nouzí, jelikož je synem zbrojního magnáta. Také rodina nevěsty i jejího nastávajícího se rekrutují z těch nejvyšších kruhů. A ačkoliv se pohybují a žijí na území Čech, jsou to vesměs cizinci. Právě se společenským a ekonomickým postavením souvisí i způsob myšlení a jednání těchto postav. Volbou takového prostředí si autor Petr Procházka otevřel dveře k vskutku velkolepé jízdě, jako by chtěl vytřít zrak všem tvůrcům telenovel a ukázat jim, jak se tvoří dechberoucí scénář.

Telenovely…nekončící smyčka debilních pořadů pro důchodce nebo pro nás, stonající chlapy opuštěné ženami. Zářícím příkladem je česká soap opera Rodina v poutech nebo argentinská telenovela José & Lady. Tato veledíla úspěšně otupují diváctvo v Česku už skoro dvě dekády. Smysl vysílání těchto pořadů je jasný... Při čekání na vývoj nervy drásajícího dějového zvratu, kdy si hlavní postava poručí výjimečně čaj namísto kávy, je pokračování této napínavé zápletky přerušeno reklamním spotem. Ten sleduje natěšené otupenstvo (osazenstvo otupených ovcí) stejně urputně jako samotný seriál, takže si produkce může mnout ruce. A pokud se něco v seriálu jednou za tisíc dílů opravdu stane (většinou někdo ojede někoho, koho neměl), nastává pravý čas divákům měřit tlak a volat záchranku. (strana 24)

Zde si opět troufám odvolat se na trefný komentář z Databáze knih (blazejmartin):

Nic pro puritány a milovníky telenovel a seriálů typu Ulice. Poslední dobu toho přečtu opravdu hodně, tohle se ale dost vymyká standardům pro oddechovou humornou četbu.

Young adult jako cílovka All fucklusive

Ano, i já se musím přiznat, že nic podobného jsem dosud nečetla. Po celou dobu, kdy jsem listovala stránkami, mě provázela neodbytná myšlenka – že se autor potřeboval pořádně vyřádit a nesmírně ho těší provokovat ono "otupenstvo", kterému s tušenou škodolibostí nehodlá dopřát ani ten očekávaný happy end (i když musí tušit, že zrovna ono osazenstvo otupených ovcí rozhodně cílovou skupinu čtenářů tohoto crazy thrilleru netvoří).

Mě osobně Rozchodové řízení, napsané v hollywoodském stylu, kde je možné doslova všechno, moc nebralo. Ale zcela jistě ho ocení „mladí a neklidní“ bez předsudků, kteří si užijí mnohočetné hlášky a nabídku All fucklusive, kterou jim Petr Procházka předkládá.

rozchodove-rizeni1

Rozchodové řízení
Autor: Petr Procházka
Žánr: Humor, Thriller, Young adult
Vydáno: 2023, Pointa
Počet stran: 240
Autor obálky: Zuzi Maat (Válková)

Od dětství mě lákal svět filmu. To není klišé, tvrdí maskér Bobo Sobotka

bobo sobotka 200Už před lety si zvolil profesi maskéra, díky čemuž se podílel na řadě nezapomenutelných filmů a poznal přitom fůru osobností. Bobo Sobotka spolupracoval nejen s Karlem Kachyňou, ale také třeba s Milošem Formanem, když tady točil oscarovéh...

Pohádkový zvoneček - jestlipak nakonec zazvoní?

pohadkovy zvonecek perexViktorka a Viktor Hrdličkovi jsou sourozenci. Jsou velmi hraví a jako ségra s bráškou se k sobě chovají moc hezky. Mají babičku Karlu a dědečka Karla a nedají jim ani chvilku odpočinout. Jakmile přijdou z družiny a ze školk...

Kuchařská škola Marie B. Svobodové má co říct i dnes

kucharska skola 200Ljuba Vašáková dala dohromady knihu Kuchařská škola Marie B. Svobodové, která rozhodně není obyčejnou kuchařkou, ale spíše velmi cenným návodem nejen pro mladé hospodyňky.

...

Etiketa je životní styl

dobre mravy 200Už v předminulé sezóně, v červnu roku 2016 mělo premiéru představení Dobré mravy, které se inspirovalo a vycházelo z nikoho jiného z etikety Ladislava Špačka, guru českého společenského chování. Co toto ztřeštěné představení přineslo?

NEBEZPEČNÁ METODA pohledem muže a ženy
ImageDva redaktoři, dva pohledy na jeden film. Netradičně našim čtenářům přinášíme dvojí pohled na nový film Nebezpečná metoda, který vstoupí do kin 26. ledna 2012.
...