Šest stop pod zemí se budete bát krypty zla

SFU 200Na death metalové scéně existuje jen pár kapel, které ji vystihují v pravém světle a formují její život, její směřování. Mezi takové patří i jedni z veteránů tohoto žánru, neohrožení Six Feet Under, kteří nám v květnu naservírovali již jedenáctou studiovku. Je libo ochutnávku?

Hovořit o minulosti kapely by vydalo na samostatnou knihu. Řeknu jen, že SFU začali jako vedlejší projekt vokalisty Cannibal Corpse Chrise Barnese již v roce 1993. A v rozmanitých sestavách fungují dodnes – společným jmenovatelem je zpěvák. Diskografie čítá 11 kousků: Haunted (1995), Warpath (1997), Maximum Violence (1999), True Carnage (2001), Bringer of Blood (2003), 13 (2005), Commandment (2007), Death Rituals (2008), Undead (2012), Unborn (2013) a Crypt od the Devil (5. května 2015).

Sestava na živáky je následující:  Chris Barnes – zpěv, Steve Swanson – kytary, Jeff Hughell – basa, Marco Pitruzella – bicí. Studiová sestava je jiná; zpěvák + členové kapely Cannabis Corpse, tedy: Chris Barnes – zpěv, Phill Hall – basa a kytary, Josh Hall – bicí, hlavní kytara Brandon Ellis. Navíc hosté: Ray Suhy v Open Coffin Orgy a Rebecca Scammon v Break the Cross in Half.
Otvírák mě vrátil do dob dávno minulých. Největší peckou je však návyková Open Coffin Orgy, která je bezesporu death metalovou hitovkou! Posoudit to můžete při zhlédnutí videoklipu:

Broken Bottle Rape zahraje na temnější notu, jde o umně vystavenou písničku s překvapivými kytarovými vyhrávkami. Nespadá tím však do kytarového klišé, ale osvěžuje hutnou píseň. Break the Cross In Half mě taktéž mile překvapil svou skladbou, ačkoliv je mi jasné, že mnozí můžou vytýkat Barnesovi jeho strnulost, co se týká vokálního projevu. Těmto lidem povím jedno – v death metalu nemůžete fistulí zpívat o kytičkách a lásce. V Lost Remains na mě osobně bylo kytarového šumění až moc, ale proti gustu žádný dišputát. Slit Wrists předvádí možnosti rychlosti v tomto žánru, přesto dokáže posluchače zaujmout i svou kompozicí. Stab mi přijde trochu překombinovaný, hutný, valivý lomoz. Líbivý začátek předvedla předposlední skladba, jež se zvukem experimentuje asi nejvíce. Závěr byl jako celé album – hutný, výživný a chutný!

SFU cover

Na jedenáctou studiovku jsem byla strašně dlouho natěšená, jelikož kvalita produkce, zvuku i písní z posledních dvou alb mě jednoduše nadchla (a to i přesto, že obzvlášť na první dvě alba nedám dopustit). Crypt of the Devil zcela jistě splnila má očekávání, ba je i předčila. A doufám, že tomu tak bude i ostatních fanoušků této kapely, potažmo tohoto nedoceňovaného žánru.

Název nosiče: Crypt of the Devil
Interpret: Six Feet Under
Žánr: death metal
Skladby: 01.  Gruesome, 02. Open Coffin orgy, 03. Broken Bottle Rape, 04. Break the Cross In Half, 05. Lost Remains, 06. Slit Wrists, 07. Stab, 08. The Night Bleeds, 09. Compulsion to Brutalize, 10. Eternal In Darkness
Stopáž: 36:59
Vydavatelství: Metal Blade Records
Hodnocení:  93%

Zdroj foto: internet

Neobyčejně obyčejní – obyčejně neobyčejní, to je název fotografické výstavy Roberta Rohála

RR200„Léta jsem říkával, že jsem dělník kultury, ale když jsem to vyslovil docela nedávno před jedním známým umělcem, tak mi řekl: Chlapče, ale tak to není. Vy jste kumštýř, píšete knihy, fotíte a pak děláte výstavy, dělník kultury byste byl, kdybyste byl třeba kuli...

Dva silné sociální příběhy z Brazílie – zcela jiné a přesto podobné

brazil200Kniha Dva bratři, film Campo Grande. Oba příběhy jsou zcela odlišné, odehrávají se v jiném období i místě Brazílie. Přesto lze najít spojující linku – sociální rozdíly, které mají obrovský vliv na život a šance lidí.

...

Báječně chytrá a jiskřivá konverzační komedie

Hvezda v pasti 200JOANNA: Vás nikdy neunavuje organizovat lidem život, komandovat je, vyžadovat jejich obdiv a poslušnost?
GARRY: Nikdy. Vychutnávám si to.

...

Za láskou šli by světa kraj

cirque 200Cirkus ve snové vizi. Tak by se dal nazvat projekt dvou režisérských es Jamese Camerona a Andrewa Adamsona, kteří spojili své síly s jedním z nejlepších světových cirkusů Cirque du Soleil. Film Cirque du Sol...