Moderní doba čtení příliš nepřeje. Lidé mají málo času i pozornosti, hledají povyražení jiným způsobem, knihy vytlačují digitální technologie, u kterých tráví dospělí i děti mnoho času. Má vůbec čtení v trávení rodinného času ještě místo? A jak jde dohromady s moderními technologiemi?
Čtení dětem se doporučuje alespoň krátce každý den. Mnohdy ale vyvstávají otázky, kde čerpat stále nové a nové zdroje kvalitních a dětem srozumitelných textů. Některé děti je navíc problém u četby udržet, aby neodbíhaly a stále vnímaly děj.
Se zajímavým řešením přišla čtecí aplikace Readmio. Poskytuje velkou zásobárnu prověřených textů od mnoha autorů a narozdíl od knih neobsahuje obrázky, aby se děti nerozptylovaly vizuální formou, ale věnovaly se pouze poslechu.
Četba je příjemně zpestřená vloženými zvuky, které se ozvou vždy po přečtení vyznačených slov. Můžete se tak těšit na dokreslení atmosféry díky zvukům zvířat, vody, větru, troubení auta a dalších zajímavých zvuků, které vás pomohou přenést přímo do pohádky.
V katalogu najdete kategorie podle věku, ale i požadavků, jako jsou krátké příběhy, zklidňující uspávanky, téma vztahů a emocí, poznávání světa, přírody, vědy, ekologie, pohádky o zvířátkách, lidové příběhy a bajky. Příběhy si můžete ukládat do vlastní knihovny a tvořit si tak vlastní kolekci, nebo se vracet k oblíbeným pohádkám.
Aplikace je doplněna kvízy na trénování čtení s porozuměním, aktivitami pro nejmenší děti, možností nahrát si vlastní audiopohádku, užitečnými čtenářskými tipy a hravými činnostmi k příběhům.
Z mého pohledu rodiče a pedagoga nabízí aplikace zajímavou možnost, jak skloubit moderní technologie a čtení tak, aby téma čtenářské gramotnosti udržovalo kontakt s dobou, ale stále se u dětí rozvíjely potřebné hodnoty, schopnosti a dovednosti, stejně jako u papírových knih. Jsem přesvědčená o tom, že knihy a podobné projekty mají místo vedle sebe a mohou se vzájemně velmi dobře doplňovat.
Redaktorka, autorka a učitelka Ludmila Bakonyi Selingerová alias Pohádková Lída. Nadšená propagátorka literatury pro děti a moderních výchovných přístupů.
< Předchozí | Další > |
---|