Smrt jí sluší: přehlídka hollywoodských hvězd

Smrt jí sluší: přehlídka hollywoodských hvězd

Tisk

smrt ji slusiČerná komedie Smrt jí sluší (1992) je přehlídkou tří hvězd tehdejšího filmu. Bruce Willis, Meryl Streep a Goldie Hawn předvádějí excelentní taškařici o tom, jak může honba za krásou a kariérou špatně dopadnout, pokud si nechceme připustit svou pomíjivost.

 

Ernest, Madeline a Helen je zvláštní milostný trojúhelník, ve kterém dvě postarší ambiciózní dámy tokají kolem velmi solidního muže - plastického chirurga. Madeline vystupuje v muzikálech, a proto vždy vypadala dobře. Dokud na ní zub času nezanechal své stopy, neměla nejmenší problém. Proto svede své kamarádce Helen snoubence a ten se o ní od té doby stará. Plastická chirurgie je velice perspektivní obor, akorát to chce mít trošku odolnější žaludek. Proto Ernest časem začíná pít a končí jako balzamovač mrtvol.

Příběh působí zezačátku trošku smutně a je dobře, že si časem získává jakýsi hororovo-komediální nádech, jinak by mohl být spíš útrpný než zajímavý. Lidé se o svou perspektivní kariéru a zevnějšek zajímají odjakživa. To až časem své ambice vzdávají. Proto je zajímavé sledovat, jak může být někdy i veškerá snaha marná.

smrt ji slusi  streep hawn

S chátrajícím tělem se Madeline hroutí celý její svět. Je to už dvanáct let, co přebrala Ernesta své kamarádce Helen a právě ona se nyní ukazuje v úplně novém světle. Padesátiletá dáma má tělo dvacetileté slečny, jak je to možné? Za všechno může supertajný elixír, který proměňuje tělo ze stárnoucí živé tkáně na mladou, mrtvou tkáň.

Ernest je díky tomu ve svém živlu. Jeho nyní už dvě krásky jsou obě k pomilování, akorát že jejich těla připomínají kvůli elixíru spíš voskové figuríny… A ty vyžadují neustálou údržbu. V sérii následujících scén je vidět, jak spolu tento milostný trojúhelník bojuje. Jsou na sobě závislí, a přitom mezi mrtvými slečnami stále panuje silná nevraživost.

smrt ji slusi streep


Když přijde řeč na krásu, vzhled, kariéru nebo peníze, je každý z nás tak trošku povrchní. Přece jen jde o důležité věci, kterými se viditelně odlišujeme od ostatních. Pro ženy mívají tyto vlastnosti určitou přidanou hodnotu, a pokud na nich lpí muž, přestává se rozhodovat samostatně. Jenže destruktivní pointa, která z filmu vyplývá, svědčí spíš o nějakém vnitřním problému jeho autorů, protože ve světě těchto postav nefiguruje téměř nic jiného než právě krása.

smrt ji slusi

Smrt jí sluší / Death Becomes Her
USA / 1992 / 103 minut
Žánr: Komedie / Fantasy
Režie: Robert Zemeckis
Scénář: David Koepp, Martin Donovan
Kamera: Dean A. Cundey
Hudba: Alan Silvestri
Hrají: Meryl Streep (Madeline Ashtonová), Bruce Willis (dr. Ernest Menville), Goldie Hawn (Helen Sharpová), Isabella Rossellini (Lisle von Rhoman), Ian Ogilvy (Chagall), Adam Storke (Dakota), John Ingle (Eulogist), Debra Jo Rupp (pacient psychiatrie), Jonathan Silverman (Jay Norman), Michael A. Nickles (Lisín bodygard), Mary Ellen Trainor (Vivian Adamsová), Catherine Bell (doubler Isabelly Rossellini), Sydney Pollack (E.R. Doctor)

Zdroj foto: Bontonfilm


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Chceme osvěžit zapadlá srdce kapkou poezie

poezie 200KLADNO/ BUŠTĚHRAD – Mám to štěstí, že je mohu řadit mezi své přátele. Je to dvojice, která je ojedinělá v tom, že se jim podařilo spojit dva zdánlivě odlišné žánry – poezii a hudbu, které se k sobě ale báječně hodí. Dělají to takovým způsobem, že...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

Jiří Strach: “Přece si kvůli vlastní ješitnosti nezkazím film!”
ImageRežisér Jiří Strach je navzdory svému jménu považován za jednoho z nejlaskavějších českých režisérů, a stejně tak působí i v reálu. Je trpělivým učitelem mladých filmových tvůrců a má upřímnou radost z jejich úspěchů, protože dobře ...

Literatura

Byron Katie a Michael Katz: Potřebuji tvou lásku – je to pravda?

potrebuji lasku200Už před několika lety vydala Byron Katie knihu Je to pravda, tygříku?, ve které se snažila přivést děti k myšlení, jež jim vrací sebehodnotu. Jsi si jistý, že jsi opravdu špatný? Jsi si jistý, že o tobě někdo opravdu smýšlí špat...

Divadlo

Věřte nebo ne, sbalit ženu je jednoduché

jak sbalit zenu200V rámci zlínského divadelního svátku – festivalu Setkání Stretnutie 2019 do Zlína zavítalo také Divadlo pod Palmovkou se svým manuálem Jak sbalit ženu 2.0.

...

Film

Jak naše pradědečky a prababičky vábily pohyblivé obrázky

kinematografie 200Sotva bychom dnes nalezli pamětníka, jenž by na základě vlastní zkušenosti dosvědčil, jak vyhlíželo promítání filmů před první světovou válkou, jaký vztah se k nim tehdy prosazoval a z čeho všeho byly pohyblivé obrázky, samozřejmě č...