Každá nová adaptace muzikálu by v sobě měla mít to pověstné „něco“, co diváky přesvědčí, že právě ona by se měla stát jejich nejoblíbenější. Pořad „The Sound of Music - Live!“, který odvysílala v prosinci roku 2013 americká televize NBC, byl natočen jako speciální televizní verze muzikálu The Sound of Music. Bohužel i přes vysokou sledovanost sklidil pořad spíše negativní ohlasy.
Muzikál založený na osudech rodiny Marie a George von Trappových, jejichž rodina utekla před nacisty do Ameriky, kde se stala populární hudební skupinou, měl premiéru roku 1959 na Broadwayi. Novicka z kláštera v Salzburgu se stane chůvou sedmi dětí a zamiluje se do jejich otce, námořního důstojníka. Ze začátku rodinný muzikál vygraduje v pořádné drama na konci, písně Edelweiss, My Favourite Things nebo Sixteen Going on Seventeen jsou dodnes velmi oblíbené. Žádná muzikálová verze ovšem nedosáhla takové slávy jako stejnojmenný film, což může být jedním z důvodů, proč se na tvůrce snesla taková vlna kritiky. Nelze totiž porovnávat otevřené prostory s kulisami ve studiu. Atmosféra Alp, které obklopují místo děje, honosné prostředí vily von Trappových, klášter - bez toho všeho se musíme obejít. Scénografové ale dle mého názoru udělali maximum, stejně tak kostýméři. Nádherné jsou především kostýmy pro první a poslední koncert rodiny v Rakousku. Co se scénáře týče, jako největší mínus bych viděla vynechání čísla, kdy kapitán von Trapp zpívá píseň Edelweiss a s Marií si vyměňují první zamilované pohledy.
Hlavní role se zhostila populární americká country zpěvačka Carrie Underwood. Marii von Trapp zahrála ve filmové verzi z roku 1965 Julie Andrews takovým způsobem, že je téměř nemožné se jí vyrovnat. Carrie byla velmi kritizovaná, osobně si ovšem myslím, že nepodalavůbec špatný herecký ani pěvecký výkon, naopak to byla ona, kdo táhl většinu scén. Osobnost Georga von Trappa se bohužel absolutně nepodařilo ztvárnit anglickému herci Stephenu Moyerovi. Pěvecké party mu možná sedly, ale scény, ve kterých hájil zájmy Rakouska před zástupci Třetí říše, byly přehrávané, při vyznávání lásky Marii neprojevil žádné emoce. Do druhé hlavní ženské role, role matky představené, byla obsazena skvělá muzikálová herečka, Audra McDonald, která i přes nízký věk zvládla roli se ctí. Laura Benanti jako vypočítavá baronka se předvedla zejména v přímých konfrontacích s Marií, postava Maxe Detweilera, přítele rodiny von Trappových, který neví, na kterou válečnou stranu se přidat, byla v podání Christiana Borlea tak trochu komickou figurkou a příjemným zpestřením celého pořadu. Herci dětí von Trappových (včetně nejstarší Liesl, která měla nejvíce prostoru) své role zvládly obstojně.
The Sound of Music – Live! neurazí ani nenadchne. Pro ty, kteří již muzikál i jeho filmovou verzi znají, může být zajímavým materiálem k porovnání. A pro ty, co ne, možná se muzikál po jejím shlédnutí nestane srdcovou záležitostí, ale budou mít možnost zaposlouchat se do nádherné hudby Richarda Rodgerse a Oscara Hammersteina. Protože, jak říkají slova ústřednípísně muzikálu, hudba potěší mé srdce a já budu opět zpívat...
< Předchozí | Další > |
---|