Mamma Mia! Další vítězství Heleny Vondráčkové na muzikálové scéně

Mamma Mia! Další vítězství Heleny Vondráčkové na muzikálové scéně

helena perex1Prozatím poslední muzikálovou rolí Heleny Vondráčkové je Donna v muzikálu Mamma Mia!, který se v Kongresovém centru Praha hraje bezmála rok. Přitom popová diva do něj vstoupila až v sobotu 21. listopadu, což byl datum její premiéry a start jejího hostování. A jak to dopadlo? Publikum šlo se zpěvačkou od prvního výstupu, podporovalo ji stále sílícím potleskem na otevřené scéně, což po představení gradovalo potleskem vestoje. Faktem je, že se nová představitelka Donny předvedla nejen v šik kostýmech, ale také v mimořádné hlasové formě.

 

 

Na roli Donny, kterou ve filmové verzi muzikálu ztvárnila americká herecká superstar Meryl Streep, se Helena Vondráčková připravovala tři měsíce. A nebylo to jednoduché. Jak sama přiznala, učila se podle videozáznamu pražské inscenace, učila se tak i choreografii a s celým souborem zkoušela až těsně před vlastní premiérou.

Helena foto 1

Výsledkem je pozoruhodná kreace, kdy spojila svůj pěvecký a taneční um s hereckou akcí, přičemž vše vyznělo naprosto přirozeně. Žádná křeč se nekonala. Ostatně proč taky? Helena Vondráčková má za roky zpívání za sebou nejeden herecký zářez, a pokud si vzpomenete, tak bezvadně působila už v Šíleně smutné princezně. A to jí bylo v době natáčení rovných dvacet let.

Mamma Mia! je totiž muzikál, jak se sluší patří - a tak i postava Donny není postavena jen na hudbě, zpívání a tanečních číslech, ale rovněž na činoherním herectví. A tohle všechno Helena Vondráčková zvládá s neuvěřitelnou lehkostí a přirozeností. Udýchat řadu písní v pohybu a během "křepčení" totiž není žádná legrace, ale Vondráčková s tím nemá žádný problém. Její hlas i v Mamma Mia! září a neztrácí se.

Že tak navázala na svou předcházející velkou roli, kterou byla dohazovačka Dolly Leviová v bratislavském nastudování muzikálového evergreenu Hello, Dolly! (2006), není sporu. Každopádně to pro ni byla výzva, které se zhostila s neuvěřitelným šarmem. Opět prokázala své pěvecko-herecko-taneční kvality (pokolikáté už?) a jasně dokázala, že na muzikálové jeviště prostě patří. Jsou za tím nejen letité zkušenosti, ale i její pracovitost, schopnost učit se stále novým věcem a spolupracovat s různými týmy lidí.

Helena foto 2

Jak přesvědčila svou Donnou, představovat na jevišti ženy o dvacet nebo více let mladší hravě zvládá. Ona totiž vypadá pořád skvěle, má bezvadnou postavu a sluší jí prakticky cokoliv - i ty dlouhé vlasy, stejně jako kostýmy, které obléká v Mamma Mia!. Proto někdy dost dobře nechápu různé anonymní diskuse, v nichž se různé „nuly“ vyjadřují na adresu třeba zrovna Heleny Vondráčkové. Nedávno mě pobavila nějaká dáma, která nechápe, proč to ta Vondráčková ve svém věku stále dělá a oč jí jde. Chtěl bych tu dámu vidět. Anebo radši ani ne...

V roli Donny Helena Vondráčková alternuje s dalšími báječnými muzikálovými herečkami Alenou Antalovou, Leonou Machálkovou a Danielou Šinkorovou a rozhodně je i v této luxusní společnosti hvězdou nejvyšší svítivosti. V sobotu 21. listopadu měla navíc výborné spoluhráče, ať už jde o Hanu Holišovou (Sophie), Bronislava Kotiše (Sam), Hanu Křížkovou (Rosie), Michaelu Noskovou (Tanya) nebo Pavla Vítka v roli Harryho. Byli skvělí a určitě ji před premiérou i během ní hodně pomohli a podrželi ji.

Je jasné, že show typu Mamma Mia! je postavena na silném hudebním potenciálu (v tomto případě jde o největší hity skupiny ABBA), ale bez hvězd a company, co dávají tomuto muzikálu šťávu a hodně ze sebe i svého talentu, by to také nešlo. A pokud mají navíc na čem stavět a pokud je tu schopný režisér (v tomto případě Antonín Procházka) i mnohopočetný opravdu tvůrčí tým, pak asi nemůže vzniknout nezajímavé nebo nudné představení.

Helena foto 3

Podle mého názoru se pražská verze světoznámého muzikálu Mamma Mia! povedla i navzdory ne příliš ideálnímu prostoru. Scéna Kongresového centra Praha je neskutečně rozlehlá, nicméně prázdně tohle velké jeviště nevypadá. A to jen díky tomu, co se na něm a v jakém tempu odehrává, zpívá a tančí.

Právě hudba je impozantní složkou celé inscenace, ta ji nese a povznáší. Zatímco všechny písničky jsou dílem Bennyho Anderssona a Björna Ulvaeuse, přičemž některé vznikly ve spolupráci se Stigem Anderssonem, autorkou libreta je Catherine Johnson. Ta vycházela z příběhu klíčové písně The Winner Takes It All, kterou před lety natočila právě Helena Vondráčková jako A ty se ptáš, co já (opět další spojnice naší zpěvačky se skupinou ABBA).

Písnička A ty se ptáš, co já nechybí ani v pražské verzi světoznámého muzikálu, kde ostatně patří k nejemotivněji působícím scénám inscenace. Protagonistka Donny ji zpívá s původním českým textem Zdeňka Borovce, který je jen nepatrně upravený (během Heleniny premiéry jsem proto trnul, aby přece jenom nezazpívala původní verzi, kde se zpívá o synovi a ne dceři Sophii, ale moje obavy byly marné - vše zvládla tak, jak měla). Autorem dalších textů je Adam Novák, který rovněž celý muzikál přeložil do češtiny.

Helena foto 4

Snad nebude na škodu zmínit, že muzikál Mamma Mia! měl pražskou premiéru 12. prosince 2014 a doposud jej v Kongresovém centru Praha vidělo téměř 200 000 diváků. Romantický příběh s hity skupiny ABBA se stal celosvětovým fenoménem a jedním z nejúspěšnějších titulů hudebního divadla v Evropě i Americe. V New Yorku je osmým nejdéle uváděným představením v historii Broadwaye. Uvidíme, jak dlouho se bude uvádět v Praze...

www.mammamiamuzikal.cz/
www.facebook.com/MammaMiamuzikal/?fref=ts

Foto produkce Mamma Mia!


 

Přihlášení



Soutěže

Strhující závěr oblíbené dystopické trilogie o smrtkách

Po potopení plovoucího města Trvalka a zmizení Citry a Rowana stačilo několik let, aby se celý svět od základů změnil. Smrtka Goddard se stal vrchním sekáčem ve StředoMerice a tím jeho plány rozhodně nekončí. Chce, aby svět ovládli smrtky nového řádu. Nakladatelství YOLI

Nebuďte plýtváci, neplýtvejte!

Kniha Vodavoděnka původně vznikla jako diplomová práce v Ateliéru ilustrace na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni. A to s tím, že se jednalo o autorskou uměleckonaučnou enviromentálně zaměřenou knihu pro děti od osmi let zabývající se vodou a její ochranou. Nakladatelství Pikola

Rozhovor

Chilližrout Jan Bruncko: „Jistý pocit „spolutrpitelství“, převažoval nad rivalitou“

chillizrout 200Pomalu, ale jistě se blíží festival milovníků pálivého Chillibraní, jehož součástí je i mistrovství České a Slovenské republiky v pojídání pálivého. Právě této soutěže se už dvakrát účastnil pan Jan „Konrád“ Brunc...

Hledat

Videorecenze knih

Láká vás včelařství? Pak si nenechte ujít tuto audioknihu

V nakladatelství Kazda vyšla po knize i audioverze titulu Srdce včely má pět komor s podtitulem Jak jsem se stala včelařkou od autorky Helen Jukes. Nakladatelství Kazda
Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

Zábavný kabaret o božské Marilyn

200divZnámé iniciály MM byly zárukou kasovního trháku i přesto, že jejich samotná majitelka a platinová kráska Marilyn Monroe byla velice nespolehlivá a svou image vystavěla na svém největším nešvaru - nedochvilnosti. Snad se i právem domnívala, že na hvězdu její...


Literatura

Odložený vesmír se připomene sám

odlozeny vesmir perexZačneme pěkně zesyrova. Ono to vlastně je takové čtení. Do hloubky, pořádně do masa, až do morku kostí. Michal Čagánek toto umí a jako červená nit se jeho příběhy linou vlastní bolesti, křivdy, pokřivené svědomí či viny. ...

Divadlo

Zlín kráčí Za kulturou krok za krokem

krok 200Za kulturou krok za krokem je název unikátní losovací akce, která sdružuje podnikatele s podobným zájmem a hlavně dělá radost. Firmy si navzájem přeposílají své klienty a dělají radost těm stávajícím. My vám v tomto článku představíme, co nabízí Městsk...

Film

Alfréd Hitchcock, roztomilý tlusťoch na zabití

hitchock200Americký film Hitchcock reřiséra Sachi Gervasiho mapuje zlomové období v životě režiséra a scénáristy Alfreda Hitchcocka, kdy se rozhodl natočit horor podle románu Psycho. Ten pojednává o sériovém ...