Horečka sobotní noci může zachvátit opravdu každého!
Kultura21.cz

Horecka 200Aplaus ve stoje, zpívající pódium a rozvlněné hlediště. Takový byl závěr muzikálového představení Horečka sobotní noci. Vytáhla jsem rodinku za kulturou a skutečně jsme nelitovali. Česká premiéra kultovního muzikálu se v pražském Kalichu uskutečnila 30. září 2014. Od té doby byla všechna představení vyprodaná a české nastudování má neustále obrovský úspěch. „Uvedení Horečky sobotní noci na české divadelní scéně jsme připravovali několik let,“ říká producent a majitel Divadla Kalich Michal Kocourek. „Jsme první ve střední a východní Evropě, komu majitelé práv poskytli licenci. Věděl jsem, že o ni můžeme žádat až ve chvíli, kdy si budeme stoprocentně jistí, že na tento mimořádně náročný titul u nás najdeme dost prvotřídních muzikálových herců. Na jevišti našeho divadla taková herecká generace vyrostla, neviděl jsem tedy důvod, proč nepostoupit zase o pořádný krok dál a nepřijmout tak odvážnou výzvu…“

Samozřejmě jsem byla zvědavá, jak „kalichovití“ pojmou takovou pecku, jako je tahle, postavená na hudbě slavné kapely Bee Gees. A samozřejmě jsem věřila, že po Pomádě a Mauglím, které jsem tu letos viděla, půjdu domů plná dojmů a s dlaněmi bolavými od tleskání. A samozřejmě, že jsem předpokládala správně. Ani se mi o tom nechce mluvit, připadá mi to zbytečné, protože tohle se povídat nedá. To se musí vidět, slyšet, prožít. Jen jestli vám můžu poradit, nesrovnávejte muzikál s filmem. Já jsem ho sice neviděla, ale ten, kdo ho viděl, říkal, že to nejde. Anebo jde, ale není to fér. Ján Ďurovčík, jeden z nejvyhledávanějších choreografů a režisérů, k tomu říká: „Ten snímek nebyl muzikálem v pravém slova smyslu, tím se Horečka stala až na jevišti. Na plátně šlo o film s písněmi Bee Gees.“

A tak jsem si šla to sobotní odpoledne sednout do osmnácté řady natěšená na dokonalou muziku a perfektní taneční vystoupení. A byla jsem vážně nadšená, stejně jako můj muž a syn. Ty tři hodiny s přestávkou jsme strávili v disco rytmu a poznali jsme spoustu báječných lidí. Tony Manero, hlavní hrdina, kterého pro dnešní odpoledne ztvárnil Jan Kříž, pracuje v malém železářství a bojuje o každý cent. Pro svoji rodinu, na rozdíl od svého bratra, který je knězem, je černou ovcí a je celkem neuznávaný. Je smutný, zoufalý a bezmocný. Ovšem každou sobotu večer se stává úplně jiným člověkem – králem tanečního diskoparketu, kde je naopak velmi uznávaným a partou obdivovaným. Tanec je pro něj vším a udělal by pro něj všechno na světě. V klubu se pozná s okouzlující Stephanií (pro naše odpoledne se té role excelentně zhostila Markéta Procházková) a cosi nového mezi nimi vzniká … Oběma jde především o tanec a rozhodnou se, že spolu vyhrají taneční soutěž. Není to ale jednoduché. Ostatně, co je v životě jednoduché? Stačí se však jen ve správnou chvíli správně rozhodnout. A víc nepovím.

Horecka

Krásné, dnes už legendární písně podtrhovaly bravurní pěvecké a taneční výkony. Nebo to bylo naopak? Pravdou je, že po skončení představení se herci rozloučili asi dvacetiminutovým sestřihem toho nejlepšího, a za jejich výkony jim obecenstvo ve stoje poděkovalo bouřlivým potleskem. Ale to už jsem říkala na začátku. Co říct víc? Snad ještě to, že bych se hluboce poklonila výkonům všech vystupujících. A říkat to, že Jan Kříž je držitelem Ceny Thálie v kategorii muzikál, je asi zbytečné, neboť to snad každý milovník muzikálu ví. Vedle něj stála, promiňte, tančila dlouhá řada mladých a velmi talentovaných osobností. V plnobarevném a podrobném programu (který nám, jen tak mimochodem, po představení hlavní protagonisté podepsali), najdete jména jako Markéta Procházková, Roman Tomeš, Michaela Doubravová, Zbyněk Fric, Michal Pleskot, Petr Šudoma a mnoho dalších, kteří si zaslouží opravdu obrovskou poklonu a respekt.

Můj syn na to koukal s pusou dokořán, a když jsme přišli domů, zalezl do pokoje a za chvíli mi přinesl toto: „Všichni mají horečku. Jediný lék je tancování. Jan Kříž v hlavní roli Tonyho se zamiluje do Stephanie a snaží se k ní dostat přes to, že ji pozve do taneční soutěže. Kvůli ní dá i výpověď v práci. Přijíždí Tonyho bratr, který si rozmyslel, že už nechce být knězem a odstupuje od víry. Kamarád Tonyho Boby je naštvaný, že i přesto, že mu Tony slíbil, že mu zavolá, svůj slib nesplnil. Vyleze na vysoký most a …. Druhý den Tony přichází k mostu, aby Bobymu řekl, že ho měl rád, ale čas už nevrátíš. Muzikál Horečka sobotní noci se mi líbil proto, že měli herci krásné kostýmy a hodně tančili. Nejvíc se mi líbila písnička Disco Inferno, je svižná a rychlá.“

No vidíte, horečka, a to nejen v sobotu večer, může zachvátit opravdu každého. Nenechte si ten zážitek ujít!

Název: Horečka sobotní noci – Saturday night fever
Žánr: Muzikál
Hudba a původní texty: BEE GEES
Překlad libreta a české písňové texty: Adam Novák
Režie a choreografie: Ján Ďurovčík
Kostýmy: Zuzana Straková
Scéna: Martin Černý
Světelný design: Ján Ďurovčík
Asistentka choreografie:  Marianna Paulíková
Asistent režie:  Michal Pleskot
Zvuk: Martin Srotzer
Company manager: Zdeněk Bubák
Hodnocení:100%

Pro dobrou náladu...

Bílá voda si zaslouží být knihou roku

Na jaře vyšla v nakladatelství HOST dlouho očekávaná kniha Kateřiny Tučkové s názvem Bílá Voda, která rozhodně stojí za to!
HOST

Pohádky z Kouzelného palouku si děti přečtou i samy

V nakladatelství Fragment vyšel unikátní Čtenářský systém, který má za cíl usnadnit orientaci v knižní nabídce pro začínající čtenáře. Soustředili se nejen na prvňáčky a druháčky, ale i na předškoláky a spolupracovali se zkušenou pedagožkou Kamilou Balharovou.
Fragment (Albatros Media)

Arakain se na klubové turné moc těší!

200rozNaše skupina Arakain se na podzim chce vrátit ke kořenům svým turné Thrash Club Tour 2013, jež bude věnováno prvním dvěma album. Jak se kluci připravují a jaký mají názor na atmosféru klubů?

...

Rozhovor s Ondřejem Neffem. Jak se mu vyhodnocovaly soutěžní povídky?

Ondřej Neff se stal patronem naší literární soutěže sci-fi a fantasy povídka, jejíž výsledky jsme nedávno vyhlásili. Osobně měl tu čest vybrat tři nejlepší povídky a my jsme měli tu čest s ním spolupracovat. Jak se mu povídky hodnotily, kterou svou knihu má nejraději a co pro své čtenáře chystá do budoucna?
Sledovat články Ondřeje Neffa můžete zde.

Ščedrinova Lolita v české premiéře ve Stavovském divadle

lolita perexDivadelní sezónu 2019/2020 zahájí Opera Národního divadla a Státní opery dvouaktovou operou Lolita současného ruského skladatele Rodiona Ščedrina. Hudebně-dramatické dílo, jehož děj vychází ze slavné literární předlohy Vladimi...

Pusťte si do zahrady motýly!

moje motyli zahrada 200V nakladatelství Grada vyšla menší, ale půvabná kniha od Elke Schwarzer s názvem Moje motýli zahrada a podtitulem Nejlepší rostliny pro motýly a housenky.

...

Ježek a sněhulák aneb když zimní spánek nahradí hřejivé přátelství

jezek a snehulak 200Závěrečná sobota zlínského divadelního festivalu Setkání Stretnutie patří tradičně dětem, dětským představením a divadelnímu rodinnému pikniku. Letos počasí festivalu nepřálo a offprogram se nemohl odehrávat v š...

Producent Petr Jákl vyjádřil svoji účast a politování nad tragédií při natáčení westernu Rust

Petr Jákl 5

Obrovský smutek zavládl při natáčení westernu Rust, kdy došlo k naprosto neuvěřitelné tragédii. Americký herec Alec Baldwin při jedné ze scén vystřelil ze zbraně, která sloužila jako rekvizita a zasáhl hlavní kameramanku, dvaačtyřicetil...