Geniální vynálezci: Kniha logických hádanek

genialnivynalezci 200 nV březnu vyšla u nakladatelství Universum šikovná kniha plná hádanek, hlavolamů a věcí k přemýšlení s názvem Geniální vynálezci: Kniha logických hádanek. Na svědomí ji má Philip Kiefer a přináší nám 180 logických hádanek!

Geniální vynálezci

Naším průvodcem na cestách za věděním a porozumění nejrůznějším vynálezům nás bude provázet člověk nejpovolanější – samotný Leonardo da Vinci, považovaný za renesančního člověka, neboť se věnoval spoustě oblastí lidského vědění – nejen malování, architektuře či lidskému tělu. Potkáme se s jeho vynálezy a představí nám další brilantní myslitele, například Archiméda, Thomase Allvu Edisona, Nikolu Teslu, Galilea Galilei, Isaaca Newtona a Alberta Einsteina, ale i ty méně známé, třeba Clauda Dorniera, Gottfrieda Wilhelma von Leibnize či Ernsta Wernera von Siemense. Dozvíme se něco málo o jejich životech, díle, ale taky nějaké zajímavosti.

Logické hádanky

Dočkáme se 180 hádanek a rébusů, některé si hrají s jazykem, jiné jsou o postřehu, všechny potřebují k vyřešení zapojit logiku. V závěru knihy nalezneme i řešení hádanek s popiskem. Líbí se mi koncept knihy, kdy naším průvodcem je Leonardo a seznámí nás s hádankami, které se týkají jeho samotného; poté potkáváme jeho přátele vědce, ať už z minulosti (Archimédes) či budoucnosti (Ferdinand von Zeppelin) a rébus či hádanka se týká konkrétního člověka nebo místa, kde se právě nacházejí. Jednotlivé postavy k nám promlouvají a občas se dočkáme i jejich mateřštiny, třeba Leonardo se celkem často vzteká italsky.

Vynálezci, hádanky, všehochuť

Autor namíchal zajímavý koktejl informací a složil jej do této knihy, která dle mého nemá vyhraněné čtenáře. Ráda si počtu netradiční informace o geniálních myslitelích a potrápím mozkové závity, ale netuším, jak by to dopadlo v případě mládeže. Ačkoliv pokud má někdo zvídavou mysl, jistě si tuto knihu rád přečte a zapřemýšlí nad nejrůznějšími hlavolamy – koneckonců je jich 180, takže každý si jistě něco vybere!

genialnivynalezci

Název: Geniální vynálezci: Kniha logických hádanek
Autor: Philip Kiefer
Původní název: Geniale Erfinder: Buch der Logikrätsel
Žánr: hobby, pro mládež
Nakladatelství: Universum
Rok vydání: 2021, pevná vazba
Počet stran: 210
Hodnocení: 75%

Smrtelná hádanka

smr 200Kdo miluje krátké detektivní příběhy, rád luští a ještě k tomu si potřebuje neustále upevňovat a rozvíjet své znalosti anglického jazyka, měl by sáhnout po této knížce. Má tvar trhacího kalendáře a obsahuje 10 mini detektivek. Hlavní postavou je inspekto...

Půjdeš mi za svědka? To je nová komedie o mnohdy neuvěřitelných vztazích mezi lidmi

Pujdes mi za svedka200Mam pozve na svoji svatbu s Lili, se kterou již 12 let chodí, za svědka svého nejlepšího přítele Toma, kterého několik let neviděl, protože mu Lili zakázala se s ním stýkat, a to proto, že kdysi opustil jejich kamarádku. Tom p...

Seriál Černobyl vzbuzuje emoce diváků

serial-cernobyl-cernobyl-clanokWSpolečnost HBO uvedla 5 dílnou minisérii s názvem Černobyl, která okamžitě zaujala vysokou sledovanost a zájem široké veřejnosti.

...