Cestujte se Slávkem po světě

Cestujte se Slávkem po světě

stoparuv pruvodce 200Další cestovatelskou knihou, která vyšla v nakladatelství Pointa, je Stopařův průvodce zeměkoulí od Slávka Krále. Vydejte se s ním do světa!

Tato kniha se ke mně dostala tehdy, kdy je cestování poměrně nedostupné a člověk tak poznává jiné krajiny prostřednictvím řádků jiných. Úplnou náhodou byla navíc od autora, na kterého jsem nedávno narazila a přidala si jej na Instagramu, protože mě zaujalo jeho cestování se psem.

Slávek Král si mě velmi brzy získal a při čtení jsem měla pocit, že se s ním znám a vše mi přímo vypráví. Zamlouval se mi jeho přístup, ale také narážky na Douglase Adamse nebo hudební vkus projevující se například častým zmiňováním skupiny Trautenberk.

Autor knihy zvládl dvě cesty kolem světa stopem. Z toho vychází také dělení knihy podle částí světa na: Afriku, Evropu, Střední Ameriku + Floridu, Jižní Ameriku, Asii, Asii II, Oceánii, Severní Ameriku a Blízký východ + Evropa. Na začátku se čtenáři dozví, kolik nastopoval, o jaké období se jedná, počet navštívených zemí a počet stopů. V nich je Slávek Král kreativní a jejich seznam mě tak vždy bavil. Autor nejen vypráví příběhy a zážitky, ale také dělá osvětu a vysvětluje nejrůznější pojmy jako je například couchsurfing nebo squating. V doprovodných boxech popisuje také stopování a dobrovolničení, čímž může pomoci a poradit těm, kteří přemýšlí nad podobným cestováním.

Knížka je moderní – každá kapitola je doplněna QR kódy, které vedou na autorovi webové stránky. Na nich se nachází nějaké doplnění ke kapitolám (například v podobě nějaké teorie), ale především fotografie. Ty vždy doplňují dané řádky a dokáží čtenáře opravdu přenést na daná místa. Osobně mě tento způsob na jednu stranu moc bavil, ale na druhou stranu jsem měla dojem, že mě hodně tahá od čtení, které kvůli tomu trvalo mnohem déle. Avšak přišlo mi škoda této vymoženosti nevyužít, nebo se na fotografie dívat „naráz“ a ne v návaznosti na určité stránky. Uznávám, že je to jen o zvyku a dovedu si představit více takových knih.

Stopařův průvodce zeměkoulí se četl téměř sám. Moc mě bavily Slávkovy zážitky, líbila se mi jeho bezprostřednost, byla jsem zvědavá, koho potká při stopování a zkrátka jsem si čtení moc užila. Budu ráda, když Slávek Král napíše něco dalšího a nemůžu se dočkat, až budu moct jít na nějakou jeho přednášku a třeba se s ním potkám i na koncertě Trautenberk!

Slávek Král má za sebou sedm „výletů“, z toho pět půlročních cest a dvě roční cesty kolem světa. Navštívil osm divů světa, dobrovolničil na více než čtyřiceti místech, pracoval v devatenácti státech a celkově jich procestoval čtyřiaosmdesát. Stopnul si autobus, pohřební auto, několik lodí a trajektů, motorky, drogové dealery, ambulance, policisty, koně i letadlo. Přednáší o cestování, vystupuje na cestovatelských festivalech a pořádá svůj vlastní – Travel Stand-Up Festival. Má podcast Cestování nové generace a je zapsán v knize rekordů za nejdelší ustopovanou vzdálenost.

stoparuv pruvodce

Stopařův průvodce zeměkoulí
Autor: Slávek Král
Žánr: non-fiction, cestování
Nakladatelství: Pointa
Rok vydání: 2020
Počet stran: 240
Hodnocení: 87 %

Portico Quartet: Praha je úžasné město. Má bohatou historii hudby a kultury a ty holky…:-)

mladi ladi jazz 200Na festivalu Mladí ladí jazz, který započal už v neděli v Praze, se v pátek 4. dubna představí anglická skupina Portico Quartet. Do Prahy se vrací po dvou letech a my jsme je u této příležit...

Hororový příběh od islandské královny krimi

yrsa200Yrsa Sigurdardóttir jednoznačně patří mezi nejlepší severské autory současnosti. Islandská mistryně krimi nedávno přišla s novinkou Pamatuji si vás všechny. Tentokrát se sice musíte obejít bez právničky Tóry, ale to rozhodně neubírá knize na kvalitě. Spíš...

Divadlo Ungelt se chystá na léto. Jeho Letní scénu ovládne Touha jménem Einodis

ungelt200Ačkoliv to za okny dlouho vypadalo, jako kdyby jaro, a natožpak léto, nemělo vůbec přijít, v divadle Ungelt jsou lidé optimističtí a již s předstihem plánovali program letošní Letní scény. Co se chystá? Pojďme se podívat.

...

Nicolas Cage se vrací na plátna kin jako Ghost Rider. A návrat je to zbytečný.
ImageNicolas Cage je zvláštní patron. Za svou kariéru prošel neuvěřitelnými zvraty a z držitele Oscara (dnes se to zdá neuvěřitelné) se stal dost možná tím nejvysmívanějším mužem celého Hollywoodu. Pomalu, ale jistě, může přebrat...