Čekáte miminko? Je tu knížka pro vás!

Čekáte miminko? Je tu knížka pro vás!

oMATCEaDITETI perexNarození děťátka bývá jednou z nejradostnějších rodinných událostí. Ale jak se na toto období dobře připravit? Pomohou jak zkušenosti našich maminek a babiček, tak rady zkušenějších kamarádek, které si tímto obdobím již prošly. Řadu informací a desinformací lze nalézt i na internetu. Ale jak se v tom všem pořádně vyznat?

Na pomoc přispěchaly lékařky v čele s MUDr. Bc Taťánou Hanákovou. Kolektiv autorek si klade za cíl provést nastávající maminky etapou života od početí jejich miminka do jednoho roku jeho života. Popisují změny v jejich organismu, radí, co mají dělat a jak se mají správně stravovat. Zájemkyně se dozví podrobnosti o všech vyšetřeních, která v průběhu těhotenství absolvují. Předem se tak můžete psychicky nachystat na to, co Vás čeká v porodnici a v šestinedělí. A samozřejmě se dozvíte, jak pečovat o Vaše miminko.

Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, text je psán přehledně, často je pro větší přehlednost zestručňován do přehledů a tabulek. Je doprovázen řadou ilustračních fotografií, které navozují atmosféru a umocňují dojem. Za každou kapitolou je místo pro poznámky, kam si zájemkyně, kterým nevadí psát přímo do knihy na křídový papír, mohou zaznamenávat své postřehy, lepit fotografie apod. Kniha obsahuje řadu tipů, rad a moc se mi líbí rubrika s odpověďmi na nejčastější otázky k probíranému tématu. Nastávající maminky tak zjistí, že v tom nejsou rozhodně samy, že stejné či podobné problémy řeší řada dalších žen a hlavně, co jim na danou otázku poradí odborníci. Autorky zde odpovídají na řadu otázek, které nastávající maminky nejčastěji pokládají svým gynekologům, porodním asistentkám a dětským lékařům. Jako bonus pak přidávají autorky několik užitečných rad o bylinkách a homeopatii.

OmatceAdITEti

Text je psán kultivovaným jazykem, odborně, ale přitom srozumitelně laikům nepříliš zběhlým v medicíně. Těm navíc autorky přispěchaly na pomoc v závěru, kde vysvětlují jednotlivé odborné termíny. Graficky je kniha velmi pěkně řešená. Navzdory velkému množství různorodých materiálů působí celistvě, má až slavnostní nátisk a je ve své podstatě velmi moderní. Ani zařazené reklamy nejsou příliš vtíravé a nemusí čtenářky rušit.

Pár poznámek: nebývá běžné, aby si autorky poskytly vzájemnou odbornou korekturu. Většinou se v tomto případě obracíme na autority v daném oboru a získáváme tím cennou zpětnou vazbu. Také doporučované pohybové aktivity by zasloužily trochu zrevidovat. Možná je trošku škoda, že slovo kromě gynekologů a porodních asistentek nedostal také některý fyzioterapeut, který je specialista na pohybový systém a jeho chování v zátěžových situacích, jakou těhotenství nepochybně je (o podílu na řešení funkční ženské sterility nemluvě). Přes tyto drobné výhrady mohu knihu vřele doporučit všem, kteří hodlají založit rodinu a vytvořit tak ve svém životě něco hodně smysluplného.

Velká česká kniha o matce a dítěti

Autor: MUDr. Bc. Taťána Hanáková, MUDr. Magdalena Chvílová Weberová, MUDr. Pavla Volná a kolektiv
Žánr: populárně-naučná literatura
Nakladatelství: CPress Brno ve společnosti Albatros media, a. s.
Rok vydání: 2015
Počet stran: 256

Zdroj foto: Albatros media a. s.

Extrémní a tápající postavy v chytrém divadle, které občas bolí

200 tvarPřinášíme vám rozhovory se třemi členy souboru OLDstars, složeného ze studentů pražských uměleckých škol, kteří ztvárňují hlavní role v představení TVÁŘ V OHNI (Feuergesicht) Maria von Mayenburga – Annou Peřinovou (Olga), Jeníkem Tylem (Pavel) a Ma...

Nechte děti dělat pokusy

domaci laborator 200V nakladatelství Edika ve společnosti Albatros Media vyšla v září kniha Domácí laboratoř plná vzrušujících experimentů pro začínající vědce. Zaručeně se u nich také poučíte i pobavíte.

...

Scrutonov sprievodca vínom a životom

scr200Myslíte si, že máte vzťah k vínu? Určite sa mýlite!

...

Ljuba Krbová se představí v současné běloruské hře To všechno ona

To vsechno ona 20010., 11. a 12. ledna 2015 proběhnou v klubovém prostoru H20 na Žižkově premiéry inscenace To všechno ona.

...

Annabelle vrací úder

anna200Film Annabelle (2014) je dost zvláštní klasický horor plný detektivního pátrání a překvapivých lekavých scén. Nikdy nekončící boj dobra se zlem začíná tentokrát u nastávajících rodičů John a Mia.

...