Útěky z nylonové klece

NylonJail perexK nedávným hudebním počinům, na které by se nemělo jen tak zapomenout, rozhodně patří debut olomoucké party Nylon Jail. Album My Heart Soars Like a Hawk jistě chytne za srdce každého, kdo se ocitl ve vnitřním nesouladu, zda žít ve městě či někde v klidu, daleko od vynervovaných davů a mas.

Devět skladeb na vás nemusí zafungovat hned na první dobrou. Záleží na rozpoložení, v jakém si toto album pouštíte. Napoprvé ho vyslechněte třeba za volantem, v osamocení – cestou nočním městem nebo při průjezdu nevlídnou mlhou.

Nylon Jail se nevyplatí racionálně pitvat jako stroj. V případě nadějné kapely je dobré spoléhat spíše na pocit. Možná se chytíte na hypnotické pasáže, zdobené charismatickým vokálem. Nebo se dobrovolně ztratíte v zadumaných polohách jemné psychedelie. Samozřejmě máte i třetí možnost: necháte se dobrovolně spláchnout ve chvílích, kdy se do toho všichni naplno opřou (jako ve skladbě Grace). Každopádně se celou dobu nezbavíte podezření, že kovbojové a indiáni se pokoušejí skrýt pod rockovým převlekem. Nová póza bývalých kotlíkářů? Jak se to vezme.

Celá nahrávka působí vskutku zrale a nechce se věřit, že skupina existuje teprve od podzimu 2011. Studiovou podobu stylově pestrých písní porodila pětičlenná sestava: Jiřin Jirák (zpěv), Roman Vičík (akustická kytara, zpěv), Michaela Štaffová (basová kytara, zpěv), Václav Hruška (elektrická kytara) a David Janků (bicí).

NylonJail foto

Zdá se, že Nylon Jail ignoruje žánrové omezení a s chutí experimentuje. Mediální nálepka „progresivní country“ je spíše pomocná berlička pro duše, které při poslechu nenalézají středoevropskou stabilitu. Kdybychom nechtěli ztrácet čas psaním (a čtením) recenzí, stačilo by uvést, že na cestu se vydala zajímavá kapela, která se pokouší šířit důležité sdělení. Jak si ho přeložíte, to už je na vás. Beztak by vám případná nápověda nepomohla.

Název: My Heart Soars Like a Hawk

nylonJail

Interpret: Nylon Jail
Žánr: Rock
Skladby: 1/ Sun in Hell, 2/ Turtl Soup, 3/ Grace, 4/ No Way, 5/ Abscissa, 6/ Fort H. H. G., 7/ Indian Summer, 8/ Dumb Ventriloquist, 9/ One Word
Stopáž: 45:07
Vydavatelství: Indies Scope, 2013

Hodnocení:  80 %

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Útěky z nylonové klece

K nedávným hudebním počinům, na které by se nemělo jen tak zapomenout, rozhodně patří debut olomoucké party Nylon Jail. Album My Heart Soars Like a Hawk jistě chytne za srdce každého, kdo se ocitl ve vnitřním nesouladu, zda žít ve městě či někde v klidu, daleko od vynervovaných davů a mas.

Devět skladeb na vás nemusí zafungovat hned na první dobrou. Záleží na rozpoložení, v jakém si toto album pouštíte. Napoprvé ho vyslechněte třeba za volantem, v osamocení – cestou nočním městem nebo při průjezdu nevlídnou mlhou.

Nylon Jail se nevyplatí racionálně pitvat jako stroj. V případě nadějné kapely je dobré spoléhat spíše na pocit. Možná se chytíte na hypnotické pasáže, zdobené charismatickým vokálem. Nebo se dobrovolně ztratíte v zadumaných polohách jemné psychedelie. Samozřejmě máte i třetí možnost: necháte se dobrovolně spláchnout ve chvílích, kdy se do toho všichni naplno opřou (jako ve skladbě Grace). Každopádně se celou dobu nezbavíte podezření, že kovbojové a indiáni se pokoušejí skrýt pod rockovým převlekem. Nová póza bývalých kotlíkářů? Jak se to vezme.

Zdá se, že Nylon Jail ignoruje žánrové omezení a s chutí experimentuje. Mediální nálepka „progresivní country“ je spíše pomocná berlička pro duše, které při poslechu nenalézají středoevropskou stabilitu. Kdybychom nechtěli ztrácet čas psaním (a čtením) recenzí, stačilo by uvést, že na cestu se vydala zajímavá kapela, která se pokouší šířit důležité sdělení. Jak si ho přeložíte, to už je na vás. Beztak by vám případná nápověda nepomohla.

!!! odkaz na videoklip !!! http://www.youtube.com/watch?v=cyJrdExPAOg

Název: My Heart Soars Like a Hawk

Interpret: Nylon Jail