Mizející venkov objektivem Jau Herrera
Banner

Mizející venkov objektivem Jau Herrera

Email Tisk

venkov perexVe čtvrtek 27. října proběhla ve vinárně Na Šikmé Ploše v Mikulandské ulici vernisáž výstavy nazvané Exodus. Španělský fotograf Jau Herrero přivezl na pražskou výstavu dva typy fotografií. Na barevných snímcích s jistým nádechem retra je zobrazen venkov oblasti Valencie. Bez lidí, bez života.

 

 

Interiéry neobývaných domů jsou vybaveny předměty starými dvacet, třicet, padesát i více let. Ze statických aranží ční zastavený čas. Barva jim nepřidává na veselosti, ale naopak na určité hořké melancholii. Zakonzervované vzpomínky předků tíží. Na fotografiích je překonaná životní doba, do níž už není návratu. Příroda znovu prorůstá dříve výlučně lidským prostředím, z domů se stávají ruiny, zahrady zahlcuje plevel, zůstává všeobjímající ticho.

Druhým typem jsou černobílé snímky rušného života Barcelony. Jsou plné postav v dynamickém pohybu. Šedočerné odstíny evokují hluk, městský prach, beton a dlažbu. Tento svět je neosobní, každý den začíná od znovu, neplatí zde tradice ani rodové zvyky. Je agresivní, rychlý a nelítostný. Nicméně i on má velmi silnou poetiku. Když přistoupíme na jeho estetická pravidla, odhalí nám svou specifickou krásu.

 

venkov 01

 

Expozice Jau Herrera, vystavujícího často ve své domovině i v zahraničí, je sjednocena A4 formáty a cihlově červenými rámečky. Čítá přes dvacet artefaktů rozmístěných po celé vinárně, přičemž vybrané snímky na protilehlých zdech se vzájemně zrcadlí. Poselství vymírajícího světa a jeho protějšku v plné síle mluví univerzálním jazykem. Onen nebiblicky chápaný exodus je zároveň odchodem i příchodem. Ne však již do země zaslíbené. Cestou domů budete pravděpodobně s jistým neklidem v duchu bloudit po vylidňujícím se českomoravském venkově.

Výstava je prodejní a potrvá do konce listopadu 2017.

 

Článek původně napsán pro relaci Bawagan na rádiu TLIS.

Foto: archiv autorky



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

LUKÁŠ LOUŽECKÝ


šéfredaktor

    32 let, ve znamení Štír. Je z Prahy a zaměstnán prozatím v Datartu na Službách zákazníkům. V rámci své amatérské žurnalistické kariéry má za sebou psaní a fotografování pro několik webů – zejména hudebních a literárních. Namátkou zmíníme ireport.cz, vaseliteratura.cz nebo cbdb.cz. Na šéfredaktorskou pozici nastoupil počátkem roku 2018 a doufá, že tento web povede k ještě větším úspěchům, než má prozatím za sebou.

    Pro Kulturu 21 píše již několik let. “Na práci pro Kulturu 21 mě baví především to, že je tento web tak všestranný. Můžu psát o knížkách, výstavách i třeba hudbě. Navíc je v něm přátelské prostředí."

    Ve volném čase se vedle psaní a fotografování věnuje zejména své rodině – manželce a téměř tříletému synovi. Je téměř abstinent, ale občas si dá skleničku vína. Odnaučený kuřák se závislostí na brambůrkách.

    Životní motto:

    Užívej života než ti uteče.

Toulavka

Anketa


Partneři

Hledat

Mimísek 32

Čtěte také...

Retrospektivní výstava SAUDEK 80 byla úspěšně zahájena

saudek 200Ve čtvrtek 23. 4 2015  v pražské galerii Gallery of art Prague proběhla tisková konference k zahájení výstavy JANA SAUDKA a jeho bratra KÁJI SAUDKA.

...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Román s jednoduchým názvem a členitým obsahem: Paní Hemingwayová Naomi Woodové

200litPaní Hemingwayová – jakmile jsem spatřila upoutávku na knihu, jež brzy vyjde v nakladatelství Metafora, okamžitě mi naskočilo: která? Vždyť jich bylo víc. O které tedy píše Naomi Woodová? A bude to fabulace, životopis…? Mé myšlenky se otazníky jen hemžily,...

Divadlo

Festival Bazaar představuje nové světy středoevropských nezávislých scén

bazaa200Ve dnech 18. – 20. března 2016 proběhne v Alfredu ve dvoře, ve Studiu ALTA a divadle PONEC v Praze mezinárodní festival současného tanečního a pohybového divadla BAZAAR. Přehlídka uvede exkluzivní večerní představení významných osobností nezávislých sc...

Film

Jak se měnila typografie filmových titulků

Málokdy si to plně uvědotitulky 200mujeme, ale téměř každý film - nejen český - začíná nějak řešenými úvodními titulky (nejedná se tedy o podtitulky provázející zahraniční filmy, ponechané v původním znění). Díky úvodním nápisům se dovíme, jak se film nazýv...