Jídlo, láska, pohádka: Hrad ve Skotsku

Jídlo, láska, pohádka: Hrad ve Skotsku

hrad ve skotsku200V listopadu jsme se dočkali již devátého dílu série Romantické útěky autorky Julie Caplinové, tentokráte s až pohádkovým názvem Hrad ve Skotsku. Malebná obálka s lákavými slovy „kouzelná slova, vůně vanilky a hřejivá objetí“ mluví za vše. Laskavé čtení plné lásky, přátelství a dobrého jídla potěší nejednoho čtenářského gurmána!

O autorce

Julie Caplinová ve svých deseti letech oznámila, že bude spisovatelkou. Od toho se trochu odklonila – pracuje v PR, mnoho let cestovala po Evropě spolu s nejlepšími novináři píšícími o jídle a pití a objevovala gastronomické skvosty v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku, Kodani a Švýcarsku. Těžká práce, ale někdo to dělat musel. Tyto cesty ji inspirovaly k psaní. Pod pseudonymem Jules Wake publikuje romance.

Jak hradní paní k lásce přišla

S Izzy McBrideovou jsme měli možnost krátce se seznámit již v předchozím díle, nyní ale hraje prim a seznámíme se nejen s ní a její excentrickou matkou, aktérů zde bude mnohem víc. Izzy zdědí starý skotský hrad na vysočině a s omezeným rozpočtem a za pomoci svérázné matky se ho pokusí oživit, přivézt k životu a udělat z něj výdělečný hotel s vynikající kuchyní, které má právě vévodit její vymazlené jídlo.

Izzy se na hrad vrací z kuchařského pobytu, kde se naučila vařit, aby mohla kralovat v kuchyni starobylého hradu, který zdědila po svém prastrýci. Ten nechala v opatrování své bohémské matky Xanthe, jež si nelámala hlavu se špatným stavem obydlí a ubytovala spisovatele Rosse, který si platí za klid. Izzy je v šoku, a ač je k sympatickému pisálkovi přitahována enormní silou, její hlavní starostí by měla být proměna chátrajícího hradu v pohádkový hotel. O Vánocích jí mají přijet zbohatlíci, takže se musí pustit do práce. Člověk míní a život mění, na takovou práci nebude sama a její pomocníci budou přinejmenším překvapiví. A jak to dopadne s Rossem, když se během renovací objeví i její bývalý dlouhodobý příběh? Jak skončí tato pohádka?

Vánoční příběh

Tentokrát se autorka zaměřila na Skotsko, jeho nezdolnou Vysočinu s tradicemi a typickými postavičkami, a navíc nás rovnou zavedla na hrad! Postav bylo tentokráte celkem dost, a ne všechny mi přirostly k srdci, musím se přiznat, že minulý díl mě oslovil více. Přesto jsem si tuto milou jízdu užila a nemůžu říct, že bych byla zklamaná. Autorka umí pracovat s romantikou i dobrým jídlem a výsledkem je laskavé čtení, které pohladí po duši.

Série Romantické útěky obsahuje tyto knihy: Kavárna v Kodani (2018), Pekárna v Brooklynu (2019), Cukrárna v Paříži (2019), Hotýlek na Islandu (2020), Pláž v Chorvatsku (2020), Čajovna v Tokiu (2021), Chata ve Švýcarsku (2021), Domek v Irsku (2022). Vřele doporučuji!

hrad ve skotsku

Název: Hrad ve Skotsku
Autor: Julie Caplinová
Série: Romantické útěky (9.)
Žánr: román
Originální název: The Christmas Castle in Scotland (2022)
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2022, brožovaná vazba
Počet stran: 320
Hodnocení: 85 %

Emily D. Beňová: Díky příběhům žiji hodně životů

archiv Emily D. Beňová3

„Píšu dlouho a nedovedu si představit, že bych to nedělala,“ přiznává Emily D. Beňová, autorka řady fantasy příběhů a románů pro ženy. Také vydavatelka a majitelka eshopu 1 000 knih. V současné době p...

Když se tělo obrátí proti vám. A naopak.
ImageO dva kousky rozšířilo ve druhé polovině uplynulého roku nakladatelství Mladá fronta svou řadu knih loňského držitele prestižní Man Booker International Prize Philipa Rotha. Loni v červnu vydalo ...

Parádní detektivka z českých luhů: Vesnice

vesnice200V dubnu vydalo nakladatelství Kalibr novou detektivní knihu mladé české autorky Kristýny Trpkové Vesnice. Prostředí uzavřené komunity, propojené případy a do toho romance na pracovišti. Naláká vás Vesnice ke čtení?

...

Nebezpečné hry irského tance

Lord perex1. listopadu jsme měli možnost zhlédnout další unikátní taneční show Lord of the Dance, tentokrát s názvem "Dangerous games". Představení proslulého Michaela Flatleyho opět nezklamalo.

...

V zajetí tradic a pravidel

norsko 200Na devátém ročníku festivalu Severský filmový podzim nabídnou v sedmnácti českých městech to nejlepší ze severské a pobaltské filmografie. Letošní ročník je plný snímků se sportovní tématikou. My se ale dnes podíváme na film norské autorky Iram ...