Ke knize Motýl v pavučině si připravte kapesníčky

motyl v pavucine200V nakladatelství Rosier vyšla velmi citlivá a silná kniha Motýl v pavučině od Jiřího Ventluky.

Kniha je jakýmsi svědectvím, nebo vyprávěním Jiřího Ventluky o nemoci jejich dcery Eriky. Když se u ní projevila, všichni počítali s tím, že po diagnóze bude zahájena léčba a vše bude v pořádku. Velmi brzy se však ukázalo, že je Eričin případ opravdu ojedinělý a s touto nemocí nemá téměř nikdo zkušenosti, a to ani ve světě. Lékaři se zde snaží dělat, co se dá, ale i tak je na Erice i rodičích spousta náročných rozhodnutí a čtení není příliš růžové.

Na Motýla v pavučině jsem byla na jednu stranu zvědavá, na druhou jsem se však bála, jestli nepůjde o moc náročné čtení, nebo jestli mě to vůbec bude bavit. Kniha mě však chytla hned po prvních stránkách. Erika mi byla sympatická, moc jsem jí fandila a zajímalo mě, jak se to s ní bude vyvíjet. Mnohdy jsem však lapala po dechu, nechtěla věřit svým očím a slzám jsem se také neubránila.

Tento titul není nějakým velkým literárním dílem, i když je podle mě napsán hodně dobře. Není zde žádné přikrášlování, ani vytříbený jazyk, jen popis. Není však nijak strohý, naopak je lidský a plný lásky.

V rozhovoru pro Knihkupec.cz s Janem Davidem autor knihy řekl, že chtěl knihou ukázat, že existují lékaři a LÉKAŘI s tím, že jich potkali spoustu a časem podle něj poznáte, pro koho je to jen povolání a pro koho poslání. Dále zde prozradil, že příběh napsal už před pěti lety na kurzu tvůrčího psaní a původně tak nepočítal s jeho vydáním. „Po napsání se také dva roky nic nedělo. Potom se mi ale ozvala vedoucí kurzu paní Dočekalová s tím, že můj příběh zaujal nakladatelství Rosier, u kterého knížka letos vyšla,“ dodává.

Ing. Jiří Ventluka pracoval od roku 1975 jako programátor. Prošel všemi fázemi vývoje počítačů. Zajímaly ho komplexní a složité výpočty a umělá inteligence. Naposledy pracoval v pojišťovně ERGO, se kterou stále ještě externě spolupracuje. Nikdy neměl ambice napsat knihu, ale psaní vždy bylo jeho koníčkem. V minulosti mu vyšly dvě povídky ve sborníku KOČAS a tři pokračování fiktivní série o Johnu Kopečkovi v časopise Chip. Teprve dramatický životní prožitek ho přiměl k napsání knihy o boji své dcery se zákeřnou nemocí.

motyl v pavucine

Motýl v pavučině
Autor: Jiří Ventluka
Žánr: beletrie
Nakladatelství: Rosier
Počet stran: 158

KEKS a TURBO: „Dobýváme naši malou zemičku metr po metru a je to trnitá cesta, ale spravedlivá.“

turbo a keksRockové kapely KEKS a TURBO spojily své hudební síly a vytvořily společné turné, které začíná už za pár dní. Sedm měst, sedm koncertů, které slibují skvělý hudební zážitek. Zeptala jsem se leaderů obou kapel, za KEKS Štěpána Kojana

Prší, prší, stopy mizí

dest-smyva-stopy perexDo vod švédského krimi románu vstoupila další autorka – Mikaela Bley. V Česku nyní můžeme číst její prvotinu, která se jmenuje v původním znění Lycke. To je také jméno malé holčičky, po které budeme pátrat. Autorka ukazuje...

Winton nebyl jediný, o dalších se tolik neví

zachrana perexDokumentární kniha Záchrana českých uprchlíků 1938 - 39 seznamuje čtenáře s dalšími čtyřmi lidmi, kteří v těchto těžkých časech pomáhali. Sir Nicholas Winton nebyl jediný.  Ale i jemu je v knize věnovaná samostatná kapitola.

Kdyby Nestroy vědel…premiéra PRO NIC ZA NIC v Městském divadle v Brně

pro nic za nic perexKdyby Johann Nepomuk Nestroy věděl, že po něm bude ve Vídni pojmenováno náměstí i zastávka metra, asi by se moc divil. On to byl totiž už za svého života na jedné straně miláček publika, měšťanského i lidového, ale mocn...

Na druhém konci vesmíru a bez svého kladiva – Thor se vrací potřetí!

thor 200Thor je uvězněn na opačném konci vesmíru. Bez svého mocného kladiva je nucen pustit se do závodu s časem. Musí se vrátit včas do Asgardu, aby zastavil Ragnarok – zkázu svého domova, kterou se snaží rozpoutat nový mocný nepřítel, jeho nemilosrdná sestra Hela. Thor musí zabrá...