Marcela Zlatohlávková: Mudry

Marcela Zlatohlávková: Mudry

mudry 200Sám sobě léčitelem, zní podtitul této knihy. Je celkem útlá, ale čtivá, její obsah shltnete za hodinku. Dojem, který zanechává je  ale velmi zvláštní. Na jednu stranu jde o léčitelskou techniku, která tu není ještě příliš rozšířená a tak k ní běžný čtenář může snadno vzhlížet s nedůvěrou, na druhou stranu jsou mudry tak jednoduché, že pocítíte ihned alespoň zvědavou potřebu si je vyzkoušet. „Než se nějaká nemoc ukáže na fyzické úrovni, začnou změny v mysli a v bioenergetickém „obalu“. Na bioenergetickou úroveň účinně působí používání gest, kterým říkáme mudry či jóga prstů. Ta nám mohou pomoci v chronickém stádiu nemoci, i v době, kdy se nemoc teprve ohlašuje. Jednotlivé mudry, které v knize najdete, jsou popsány jasně a stručně a doplněny možnými alternativními způsoby léčení, které jsou v daném případě nejvhodnější. Kniha zdaleka neobsahuje všechny mudry; je zaměřena na ty, které vám mohou rychle a účinně pomoci v případě  potíží nebo akutních problémů.

Nezapomeňte, že alternativní léčba vyžaduje čas. Mudry nejsou spolknutí zázračné pilulky, nýbrž  práce na zlepšení zdravotního stavu, abyste v případě nemoci mohli žít plnohodnotný život a abyste žili déle. Mudra vás stojí pouze trochu času, soustředění a energie. A o existenci určité formy životní energie se hovoří ve všech kulturách, které na zemi najdeme. Byli bychom sami proti sobě, kdybychom ji nevyužili k posílení toho nejdražšího, co máme – vlastního zdraví.“

Ano, téměř všechny kultury znaly nějakou formu bioenergie a tak logicky není důvod tuto metodu zavrhovat. Marcela Zlatohlávková zde vyjadřuje názor, že psychická energie člověka je rovnocenná té fyzické a emocionální i fyzické tělo je pevně spojeno. Velice mne zaujalo po jednání o psychických upírech. Tady se každý z nás může rozhlédnout po okolí a  sami posoudit pravdivost jejich slov:

„Ve filozofii starých Číňanů se říká, že vše je energie – tedy i nebe, země, člověk a duše. Nepřímo lze čerpat energii i z ostatních živých bytostí,a le tato energie už nemá čistou formu, je poznamenaná dotyčnou bytostí, dost často negativně. Proto se ti, kteří ji čerpají, postupem času stávají horšími a mají řadu nectností, jimiž dříve netrpěli.

Existuje domněnka, že kosmickou energii tvoří pouze záporné ionty. Nejméně se jich nachází ve velkých městech a v místech se silným elektromagnetickým znečištěním. Obyvatelé těchto oblastí jsou více stresovaní a podráždění; nedostává se jim energie, kterou musí krást jiným, a zároveň se obávají, aby ji někdo nebral jim. To se ve většině případů děje na podvědomé úrovni.

Naopak nejvíce záporných iontů je na volných plochách, kde fouká vítr, jako jsou hory a moře. Proto se tam cítíme dobře a jsme spokojeni. Na takových místech bychom měli pobývat co nejvíce, protože právě tam můžeme čerpat to nejdůležitější – sílu, kterou k životu tolik potřebujeme.“

mudry

Postupně v čtenáři tvoří pocit, že na mudrách opravdu něco být může a vzbudí zvědavost.  Že energie opravdu fungují.  Vzbuzuje touhu to vyzkoušet. Důvěryhodnost. Jak si nakonec s celým textem poradíte, je na vás.

Ačkoliv mudry nejlépe fungují při dlouhodobém cvičení, několik minut denně, v podstatě nějaký účinek pocítíte na svém těle už ve chvíli, kdy to zkusíte, po několika sekundách. Je to spojení zvláštních energií v našem těle. Najdete tu nejen jednotlivé mudry na základní lidské zdravotní neduhy (je jich celkem 42), ale i jiné další metody, jak léčivé účinky těchto gest ještě podpořit, kdy je nedělat a pro koho případně nejsou vhodné.

Kniha Marcely Zlatohlávkové mi přijde velmi dobře poskládaná a logicky sestavená. Stručně, jasně. Poutá čtenářovu pozornost od nejopatrnějších záblesků do doslova ohně zájmu ke konci knihy, což je dokonalé! Bez zbytečných řečí stvořila něco, co lze použít jako rádce, domácího lékaře a sáhnout do knihy velmi rychle bez dlouhého hledání.  Je to zcela určitě něco, co stojí za úvahu, nad čím se stojí zamyslet, vždyť už jen třeba proto, že je to metoda stará tisíciletí a stále funguje! Co se mi na knize ještě líbí, že Marcela Zlatohlávková píše velmi jemný a jednoduchý stylem. Takovým, který mi připomíná dětské vnímání, čisté a ryzí. A to je u podobného tématu více než příhodné.

O autorce:
Marcela Zlatohlávková je šéfredaktorkou týdeníku Spirit a autorkou knihy Chiromancie – nejpůsobivější věštecká metoda. Metodami jemnohmotného léčení se zabývá řadu let, vede kurzy a semináře, jak lépe porozumět vlastnímu zdraví. Mezi její obory patří i alternativní způsoby léčby, síla mysli i její ovlivňování pozitivním přístupem k životu a individuální karmou.

Název knihy: Mudry, sám sobě léčitelem
Autorka: Marcela Zlatohlávková
Fotografie v knize: Danuše Mudriková
Vydalo: Eminent
Hodnocení: 80%

Petr Kolář: „Na fotečku v plavkách si fanoušci budou muset ještě počkat“

kolar brnokoncert perexZpěvák Petr Kolář nemá čas na zahálení - svou poslední desku s názvem Čas nás naučí nahrával v Los Angeles, nyní pro své fanoušky chystá nové album a aktuálně má před sebou několik koncert...

Jak chutná Zakázané ovoce Jojo Moyesové?

zakazane ovoce 200V nakladatelství Ikar vyšel ryze letní titul, další kniha z edice světový bestseller – Zakázané ovoce od Jojo Moyesové.

...

Jak se zbavit Mstivý Soni

jak se zbavit mstivy soni200V listopadu 2016 vydalo JaS nakladatelství šikovnou knížečku Jiřího Holuba s kouzelnými ilustracemi Juraje Martišky Jak se zbavit Mstivý Soni. Pokud hledáte vtipnou knihu pro děti, u které se zasmějí i dospělí, mu...

Muzikál Mamma Mia! patří mezi české evergreeny. Vrátil se zpět v plné formě!
mamma 200Fenomenální muzikál Mamma Mia! je zpět. V pátek večer proběhla před vyprodaným sálem Kongresového centra v Praze slavnostní obnovená premiéra 23 exkluzivních představení. Protagonisté muzikálu se od diváku dočkali standing ovationu!

Babovřesky vypráví o etapě české historie

babovresky 1Snímek Babovřesky (2013) je filmem populárního českého režiséra Zdeňka Trošky. Ten, tak jako vždycky, vsadil nejenom na osvědčené postupy a situace, ale zároveň i na trochu toho zajímavého podtextu. Lidé jsou...