Hrabě Monte Carlo byl fascinující

HrabeMC perexMěstské divadlo Zlín přeneslo své návštěvníky do město hazardu – Monte Carla, kde se na malém zapadlém náměstíčku rozjela napínavá komedie plná lásky.

Hru Hrabě Monte Carlo napsali Michaela Doleželová s Romanem Venclem, kteří spolu tvoří již osm let a v roce 2007 si také založili divadlo Do Houslí. Jedná se o dva mladé talenty naladěné na stejnou vlnu tak, že v konečném díle nerozeznají, co kdo psal. Vždy si jen ujasní charaktery hry, jejich mluvu a pustí se do díla. Napsání této komedie jim trvalo pouhých pět týdnů.

hrabeMC

Hrabě Monte Carlo byl napsán přímo pro herecký soubor zlínského divadla, což hře velmi prospívá. Michaela Doleželová s nimi dlouho hrála, a to jí jistě hodně pomohlo. Skvěle působí například chemie lásky mezi skutečnými manželskými páry (Zdenkěm a Romanou Julinovými a Petrou a Radovanem Královými) a celkově se všechny dialogy zdají velmi přirozené.

HrabeMC1

Děj komedie nás přenáší do Itálie, do místa dovolené a také boje se životní situací. Na malém náměstíčku, kde je několik kaváren, se odehrává laskavý příběh plný strachu o budoucnost, ale především vtipných okamžiků. Využívá se především slovního humoru prostřednictvím originálních hlášek („Alt+F4, babi, to je špatné!“), ale také různých komických situací. Svým osobitým způsobem dokázal vždy spolehlivě rozesmát Roman Blumaier, který se vystřídal hned v několika rolích – policisty, cyklisty, závozníka, bodyguarda nebo kolemjdoucího.

HrabeMC2

Herecky vyčníval zlínský živel - charismatická Hana Tomáš Briešťanská. Tato herečka se díky své výraznosti a výstřednosti na prknech nikdy neztratí. Hlavní role Fleur Malrauxové jí skvěle sedla – dokázala být rázná i něžná a vyřazovala z ní velká energie. Svou roli si skvěle zahrál a užil i mladý Marek Příkazký, který zde v roli Maxima prezentoval typického zástupce dnešní mladé generace závislého na počítači a internetu.

HrabeMC3

Pochvalu si zaslouží i divadelní scéna, kterou měla společně s kostýmy na starosti Hana Knotková. Na první pohled působila zeď a světlý prostor poněkud sterilně, ale vše vyrovnávaly barevné šaty dam. V levé části jeviště se nacházel i DJ s pultem, za ním byla stěna se starými plakáty, které evokovaly atmosféru útulných kaváren. Na scéně se dalo prohánět na skútru, prolézat kanály i plavat, takže opravdu palec nahoru!

Hrabě Monte Carlo je příjemná a nenáročná letní komedie, která vás upoutá a jistě naladí na vůnidálek nebo alespoň přiměje dát si partičku karet.

Hrabě Monte Carlo

Žánr: komedie
Uvádí (kde a které divadlo): Městské divadlo Zlín
Režie: Jakub Nvota
Dramaturgie: Michaela Doleželová, Roman Vencl
Hrají: Hana Tomáš Briešťanská, Luděk Randár, Pavel Leicman, Jana Tomečková, Petra Králová, Radovan Král, Zdeněk Julina, Rostislav Marek, Vlasta Hartlová, Romana Julinová, Marek Příkazký,Radoslav Šopík, Petr Vaněk, Roman Blumaier
Premiéra: 7. 12. 2013
Hodnocení: 85 %

( 11 hlasů )

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Národní divadlo

• Národní divadlo seniorům
    Sleva pro seniory Národní divadlo nabízí seniorům ve věku 65 + vstupenky s 50% slevou na vyhrazená místa všech představení ND.*  Kromě této...