Ďáblice – po čertech povedená inscenace

Ďáblice – po čertech povedená inscenace

dablice perexPoslední premiéra letošní divadelní sezóny přivedla na prkna Městského divadla ve Zlíně Ďáblici. One woman a two men show, kterou na jevišti rozehráli Hana Tomáš Briešťanská, Zdeněk Julina a Zdeněk Lambor.

Mladá krásná žena, její nenaplněná touha po mateřství. Dále její postarší, neduživý muž. Samota kdesi v horách, pašeráctví, kterým si manželé vydělávají na vysněný dům na náměstí. A do toho mladý, ambiciózní, po úspěchu toužící hraničář, který je na manželský pár nasazen. Tři osoby, tři pomyslné vrcholy trojúhelníku. Trojúhelníku napjatých vztahů, vzbouřených emocí, intrik a přetvářek, bitvy, ze které může jen horko těžko vyjít vítěz. Spíše se bude jednat jen a pouze o poražené, kteří budou na konci revidovat počet a hloubku utržených ran. Nemožné, aby se konal happy end.

dablice1

Největší dramata vznikají z vyhrocených mezilidských vztahů, na tomto materiálu byla vystavěna inscenace Ďáblice. Inscenace drsná jako neohoblovaná prkna, která nechávají na rukou třísky. Stejně jako mají prkna na scéně daleko do sofistikovanosti, noblesy a uhlazenosti, tak nějak je na tom i celá inscenace. Žádný divák nezůstane na pochybách, že se před ním odehrává syrové, neotesané drama. Pochyby a tápání však často vzbuzuje otázka, kdo má v tu chvíli z „válčícího“ tria navrch, kdo pomocí přetvářky a intrik uvrhá zbylé dva do pozice momentálně prohrávajících. Vztahy všech tří postav se proplétají jako klubko hadů, kde občas jeden z nich zasáhne druhého jedovatou slinou, aby vzápětí inkasovat zásah sám. V okamžiku, kdy se zdá být jasné, kdo vychází z celé války vítězně, dochází ke zvratu a vše je jinak. Divák tak nemá šanci na oddychový čas, je děním na jevišti neustále udržován v napětí a ve střehu.

Všichni tři herci, dáma i oba pánové, rozehrávají na jevišti koncert, jejich výkon lze přirovnat k hudebnímu tělesu o třech virtuosech. Nelze říct, který z herců hraje první housle a kteří mu jen velmi zdařile sekundují. Všichni tři jsou si rovnocennými partnery, jejich herecké výkony jsou naprosto vyrovnané. Komorní prostředí koreluje s komorním rozměrem inscenace, strohé kulisy, strohé dialogy, to vše bohatě stačí. Zbytečně neodpoutávají divákovu pozornost od excelentních hereckých výkonů Hany Tomáš Briešťanské, Zdeňka Juliny a Zdeňka Lambora.

dablice4

Ač je Ďáblice vynikajícím dílem, pravděpodobně se divák nebude po opuštění sálu cítit lehce a povzneseně. To je prakticky nemožné. Představení bude dlouho doznívat a nejspíš zanechá hluboké stopy. Současně tak činí více než dobrou tečku za letošní divadelní sezónou a dala divákovi poznat, že ve zlínském divadle umí nejen komedie, muzikály, ale i komorní dramata.

Ďáblice

dablice2

Žánr: drama
Uvádí: Městské divadlo Zlín
Režie: Martin Františák
Dramaturgie: Jana Kafková
Hrají:
Žena – Hana Tomáš Briešťanská
Muž – Zdeněk Julina
Strážník – Zdeněk Lambor Premiéra: 17. 5. 2014

Zdroj foto: Městské divadlo Zlín

( 3 hlasů )

Národní divadlo - Představení

Nechte se nalákat na Přehlídku netradičního filmu do Mladé Boleslavi

200fPřehlídka netradičního filmu se bude konat 26. až 28. září v Mladé Boleslavi a nabídne balkánskou kinematografii. Na naše zvídavé otázky nám u této příležitosti odpověděl Jan Černík, supervizor a vedoucí produkce festivalu a hlavní dramaturg Jan Gál.

...

Na podzim do divadla: Jméno růže

vcd2009Divadla mají za sebou přípravy na další sezonu a díky nám si můžete vybrat, na co v podzimních měsících vyrazíte. Nyní vás zveme na středověkou detektivku s prvky thrilleru Jméno růže v podání Východočeského divadla Pardubice.

...

Temná akademie Gabrielle Pooleové

200lRozpolcení je již třetím dílem napínavé tajemné série Temná akademie. Po předešlých obalech rudých očí dívky nad městem, rudých očí chlapce nad městem přichází, světě div se, rudé oči dívky a chlapce nad městem, kde se děj odehrává. Istanbul. A tak, jak se ...

ÚHLAVNÍ PŘÁTELÉ

Uhlavni pratele 200Svěží francouzská komedie o tom, jak snadné je narušit dlouholeté přátelství... aneb Co způsobí neopatrné zacházení s mobilem při cestě autem na návštěvu nejlepších přátel.

...

Rodina v časech nejistoty. Vrací se První republika

prvni republika 200Třetí řada úspěšné rodinné ságy se odehrává mezi podzimem 1930 až létem 1931. Třináct nových dílů přinese kriminální zápletky nebo milostný trojúhelník opět na pozadí dobových reálií, jakými jsou například hospodářská krize, sílíc...