Oxfordská detektivka: V temnotě

Oxfordská detektivka: V temnotě

v temnote 200Nadějná britská autorka Cara Hunterová si přede dvěma lety vydobyla renomé debutem Někdo blízký a v dubnu jsme pod značkovou lodí nakladatelství Host mohli začíst do druhého dílu série, s úsečným názvem V temnotě.

Cara Hunterová je britská spisovatelka, která žije v univerzitním městě Oxfordu, z něhož udělala dějiště svých krimi románů. Její prvotina Někdo blízký (2017, česky Host 2018) si okamžitě získala čtenáře a zařadila se mezi bestsellery The Sunday Times. Román V temnotě (2018) je druhým dílem série s inspektorem Fawleyem a k českému vydání se připravuje i třetí díl s názvem Není úniku.

Poklidnou ulici v Oxfordu zasáhne pozdvižení, když při rekonstrukci domu objeví ve vedlejším domě ve sklepě polomrtvou ženu s malým dítětem. Jak se tam dostali, jak dlouho pobývali ve tmě a kdo za to může? Žena nekomunikuje, s batoletem je to složité a policii otázek přibývá, než aby ubývalo. A nic není tak jednoduché a přímočaré, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Prostředí Oxfordu, ve kterém autorka žije, dokázala popsat tak věrohodně, až jsem měla pocit, že ty ulice znám. Taky popis pečlivé policejní práce a dedukování ze sebe chrlila, jako by to znala z vlastní zkušenosti. Hunterová dokázala vybudovat spletitý příběh, ve kterém toho ale na mě bylo trošku moc. Základní linie s neznámou ženou a dítětem by mi stačila, ještě do toho starší související případ, případ s pohanskými vraždami a osobní problémy a dilemata policistů, jež řeší tento případ, prostě trochu překombinované.

Příběh není žádná slátanina, má hlavu a patu a člověk se při jeho řešení (rozuměj čtení) zapotí. Policejní vyšetřování je v knize ozvláštněno novinovými články, vloženy jsou přepisy telefonických hovorů a další nezbytné zprávy a hlášení. Přestože zde najdeme mnoho nečekaných zvratů, připadalo mi to poněkud sterilní, až jsem necítila potřebu číst dál, abych věděla, jak to skončí a nic mě nenutilo, fandit policistům, aby případ rozlouskli. Navíc ukončení mi přišlo trošku odfláknuté, navíc Epilog byl zbytečně rušivý.

Pokud dáváte přednost detektivním příběhům, kde prim hraje poctivá policejní práce, V temnotě patří mezi knihy přesně pro vás. Nenudí suchopárným líčením této práce, nabízí překvapivé hypotézy a ještě překvapivější zvraty.

v temnote

Název: V temnotě
Autor: Cara Hunterová
Žánr: detektivka, thriller
Nakladatelství: Host
Originální název: In The Dark (2018)
Rok vydání: 2019, pevná vazba
Počet stran: 416
Hodnocení: 70 %

Knihu k recenzi poskytlo Knihcentrum.cz a vy si ji mžete koupit zde: https://www.knihcentrum.cz/v-temnote-1

Kateřina Kuchařová: „Nenechte se zlákat lacinými sliby na letácích a bojujte s námi proti okrádání seniorů“

Petice kucharova 200V českých kinech je nyní film Silvie Dymákové, Šmejdi, který poukazuje na nekalé praktiky při předváděcích akcí. U této příležitosti vznikla ve spojení tvůrců filmu, sdružení dTest a deníku

Tajnosnubná Astra

Astra perexJaká vlastně je Astra Brineová, hlavní hrdinka románového debutu kanadské spisovatelky Cedar Bowersové? V lidech, které během svého života potkává, dokáže vzbuzovat nadšení pro svou osobu, touhu být jí nablízku a pomáhat jí. Proč však tyto vzta...

Série s Freyjou a Huldarem je u konce

ticho 200Necelého půl roku po předchozí knize Panenka vyšel královně islandské krimi Yrse Sigurðardóttir další, tentokrát poslední díl s názvem Ticho.

...

Na podzim do divadla: Laktační psychóza

200divO prázdninách divadla nehrají představení, ale připravují se na další sezonu. Díky nám si můžete vybrat, na co v podzimních měsících vyrazíte. Tentokrát vás zveme na Malou Scénu ve Zlíně, která si to s koncem ještě rozmyslela a zve vás na představení Laktač...

Nastal pro Bonda čas zemřít?

bond perexLoni v září se po dvojnásobném odložení způsobeném pandemií koronaviru do kin konečně dostala pětadvacátá bondovka s názvem Není čas zemřít, v níž se s rolí agenta 007 rozloučil Daniel Craig, který ikonickou postavu ztvárňoval od roku 2006. O tom...