„Existují lidé, kteří čtou rádi, a pak lidé, kteří knihu nikdy neotevřou.“
Chyba
  • Chyba při nahrávání RSS.

astrid-lindgrenova 200Ponořte se do životního příběhu Astrid Lindgrenové, které pod značkou dětských knih Ella a Max vydalo nakladatelství Presco Group.

Astrid Lindgrenová (14. listopadu 1907–28. ledna 2002) byla švédská spisovatelka, která napsala více než 100 knih a přes 60 filmových a divadelních scénářů. Také otextovala spoustu písniček. Byla to žena, která v sobě nosila moc příběhů a její vyprávění pojednávaly nejčastěji o tom, jaké je to být dítětem. Jako spisovatelka obdržela mnoho mezinárodních i domácích vyznamenání a literárních cen. Ta nejvýznamnější je Cena Hanse Christiana Andersena a po její smrti švédská vláda zavedla Cenu Astrid Lindgrenové pro spisovatele dětské literatury.

Cílem knihy je seznámit čtenáře s životem Astrid Lindgrenové, takže se hodně dozví o jejím dětství, rodině, škole a posléze zaměstnáních, těhotenství, výchově dětí a tom, jak se stala spisovatelkou, co ji v životě potkalo a jak stárla. Srozumitelné texty jsou doplněny také zajímavostmi skrytými pod nadpisem Víte, že…? Tady se dozvíte například, že: „Astrid hrozně ráda lezla po stromech. Dělala to celý život, dokonce i když už byla stará! A prohlašovala o tom přibližně tohle: Copak v bibli stojí psáno, že staré babky nesmějí lézt na stromy?“ (str. 16, kapitola Příroda)

Kniha je určena pro děti už od pěti let, má tudíž hravou a moc krásnou grafiku a neobsahuje příliš mnoho textu. Barevné stránky jsou navíc doplněny spoustou citátů, a to jak od samotné Astrid, tak z jejich nejznámějších děl. Tato takzvaná okřídlená slova jsou skvěle volena a vhodně doplňují dané texty. Na konci knihy se nachází také seznam těchto citátů. Skrývá se v nich moudrost a dokáží pohladit: „Prožít každý den jako celý život – tím je míněno, že by člověk měl žít naplno každý den, jako by měl jen ten jediný, má si vážit každé chvíle a cítit, že opravdu žije.“ Z knihy My z ostrova Saltkråkan, Astrid Lindgrenová (str. 42)

Moc se mi líbí hravost a také svěžest této knihy. Tomu nahrává i informace z předmluvy o tom, že ji můžete číst mnoha způsoby: buď normálně od začátku do konce, nebo jí jen listovat, dívat se na obrázky a něco si vyzobnout. Dovoleno je prý cokoli a tím pádem si to podle mě užije opravdu každý. Mě dílo zaujalo hned na první pohled, je opravdu nádherné a moc jsem si čtení užila. Pro fanoušky Pipi, Dětí z Bullerbynu a Astrid Lindgrenové obecně je to povinnost!

Agnes-Margrethe Bjorvandová se narodila 30. dubna 1969 v Askimi. Získala titul Candidata philologiae na univerzitě v Oslu, kde studovala dějiny náboženství, angličtinu a severskou literaturu s důrazem na dětské knihy Astrid Lindgrenové. Je přednášející na katedře nordických a mediálních studií na univerzitě Agder v Kristiansandu, kde se zabývá především literaturou pro děti a mládež. Na toto téma napsala několik odborných článků a působí také jako překladatelka a vydavatelka.

astrid-lindgrenova

Astrid Lindgrenová
Autor: Agnes-Margrethe Bjorvandová, ilustrace: Lisa Aisato
Překlad: Kateřina Krištůfková
Žánr: dětská
Nakladatelství: Presco Group pod značkou Ella a Max
Rok vydání: 2018
Počet stran: 108
Hodnocení: 91 %

Hledáme do týmu...

Slyšíš, jak mluví stromy? Nádherná kniha pro malé i velké milovníky lesa

slysis jak mluvi stromy 200V nakladatelství Kazda nedávno vyšla kniha Petera Wohllebena určena malým čtenářům, s názvem Slyšíš, jak mluví stromy?. Nenechte se odradit, i dospělý si tuto knihu opravdu užije!

...

Jaro někdy znamená smrt

200litRomán Jarní mrtví je zcela fiktivní. Jakákoliv souvislost se skutečnými osobami či událostmi je pouze náhodná. Nechť mi čtenáři laskavě prominou určité nepřesnosti v zeměpisných údajích.

...

Halloweenská noc patřila ve Zlíně premiéře hry Kráska z Leenane

kraska200Městské divadlo Zlín se rozhodlo právě na Halloweenský večer, 31. října, uvést tragikomedii irského autora Martina McDonagha Kráska z Leenane. Jak se povedlo převést tuto trýznivou hru, nabitou referencemi na nelehký život v zapadlém Irsku, na zlín...

Do Říma s láskou …a z Říma bez bolesti

Filmová tvorba Woodyho Allena je tak jedinečná a rozmanitá, že než abychom ji nahlíželi jako celek, lépe je si ji nejprve rozdělit do několika (přesněji tří) tvůrčích období. První skupinu tvoří jeho rané filmové grotesky, v nichž prokázal svůj pozo...