Kráska a zvíře okupují vedle kin i knihkupectví

Kraska a zvire Egmont perexJiž více než tři týdny okupuje česká kina filmová pohádka Kráska a zvíře s nepřekonatelnou Emmou Watson v hlavní roli. U této příležitosti vyšla v nakladatelství Egmont i knižní verze, která je výrazně inspirovaná právě filmem.

Pohádka Kráska a zvíře se neustále objevuje v nových či obnovených verzích již několik století. Její základy byly položeny ve Francii osmnáctého století, kdy přichází Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve s první verzí tohoto dnes již klasického příběhu. Od té doby se mnoho spisovatelů a později i filmařů pokusilo o jeho remake. Jeden z nich právě nedávno spatřil světlo světa.

Rychle si řekněme základy tohoto příběhu. V malém městečku žije laskavá a spanilá Belle a její otec Maurice. Ten se jednoho dne vydává na cesty a narazí na obrovský tajemný hrad. Je v něm uvězněn jeho vládcem a Belle ho začne brzy postrádat. Proto za ním vyrazí, rovněž objeví ten samý hrad a setkává se s jeho majitelem, kterým je prokletý princ proměněný v netvora. Do své lidské podoby se vrátí pouze v případě, že se do něj zamiluje nějaká dívka. No a teď už je asi jasné, jak to dopadne.

Samozřejmě se jedná o trochu naivní a značně předvídatelnou pohádku. V celém ději vlastně figuruje pouze několik důležitých postav, které vytvoří poměrně jednoduchou story. Vedle zmiňovaných rozhodně nesmíme zapomenout ani na Gastona, který je do Belle zamilovaný a hraje zde hlavního padoucha. Jeho osud je tím pádem zpečetěný. Tato pohádka je asi pro většinu lidí natolik známá, že lze jen těžkou objektivně rozebrat její děj. Upřímně má své mouchy a poměrně dost, ale přesto se mnozí z vás do něj zamilují.

Hlavní důvod k pořízení této knihy, a ne některé ze starších, je především její grafická podoba a ilustrace. Už obálka vypadá opravdu luxusně a vnitřek se jí jednoznačně vyrovnává. Prakticky na každé straně či dvoustranně objevíte nějakou tu fotografii z aktuálního filmu. Jsou na velice vysoké úrovni a výrazně pomáhají dovářet celý příběh. Samotný text se vedle nich ocitá trochu v pozadí a díky někdy téměř celostránkovým fotkám ho ani příliš není. Tuto publikace je prostě třeba brát jako doplněk k samotnému filmu.

Většina snímků může na mnohé působit trochu negativně. Některé z nich jsou velice tmavé a často zachycují především dramatické scény. Jednotlivé kompozice jsou opravdu výjimečné a klidně by se hodily na speciální výstavu. Velice často se na nich objevuje i hlavní hrdinka (vlastně nejčastěji), ale nechybí ani její otec, zvíře, či charismatický Gaston.

Celou knihu můžete mít s klidem přečtenou za několik hodin, ale na dlouho se stane významným klenotem vaší knihovny. Nakladatelství Egmont navíc vydalo i další příspěvek do tohoto světa s názvem Kráska a zvíře: Zakletá v knize. V něm se opět setkáte s Belle, která objeví v netvorově knihovně pozoruhodnou knihu. Přenese ji totiž do zcela nového světa. No tak vesele do kompletování této pohádkové kolekce.

Kraska a zvire Egmont

Kráska a zvíře – Nejkrásnější příběh
Žánr: Pohádka