Bydlíme venku – Oblíbená zákoutí na zahradě a na terase

Bydlime venku perexPřišel ten čas, kdy se na našich zahradách a terasách, balkónech a oknech dějí mimořádně barevné události. Jaro rozzáří všechno kolem. Mám ráda jaro, protože se všechno probouzí a všechno kolem voní. Alergici šílí, a romantici jsou jak u vytržení. A po jaru léto … Od jara do podzimu je dlouhá doba a tu můžeme, pokud to počasí jen trochu dovolí, strávit venku.

Narazila jsem na knihu, která, už svým názvem Bydlíme venku, sděluje, k čemu nám bude dobrá. Oblíbená zákoutí na zahradě a na terase si můžete dělat čím dál hezčí. Buď si je vybudovat úplně od začátku, nebo zvelebovat ta již vzniklá. Pojďte si ji projít, to by nebylo, aby se tu někomu něco nezalíbilo. Tahle barevná publikace je plná nápadů. Je přehledně uspořádaná, čili praktická a jednoduchá. Ukazuje, že malebné a útulné zákoutí lze vybudovat prakticky kdekoli. A chybí – li někomu fantazie, stejně jako mně, pak tuhle pomůcku jistě ocení. Pojďme na to namátkou:

Obzvlášť stará vesnická hospodářská stavení skrývají často nevkusné a hlavně nevyužívané prostory. Proč je nechat chátrat? Při troše fantazie a šikovnosti si tady můžete vytvořit otevřené posezení, chráněné před větrem, deštěm i sluncem. Jste na vzduchu, ale zároveň v bezpečí. Na straně 27 můžete vedle báječného krytého posezení vidět také výsledek, jakého můžete dosáhnout, máte – li někde na zahradě zapomenutou starou maringotku, která hyzdí celkem pěkné prostředí a neslouží svému původnímu účelu.

Jak krásně se dá nakombinovat dřevo, kámen a třeba i větve stromů, najdete na straně 48. Spojením zdánlivě neforemných a nepotřebných komponentů s moderními doplňky vznikne opravdu úchvatná kombinace. Vytvoříte nádherná a malebná zákoutí, která dodají vaší zahradě to správné kouzlo a sympatický ráz. Místa, která tak originálním způsobem vzniknou, vás lákají k posezení, relaxu a nakonec i k práci v přírodě.

Když jsem nalistovala stranu 60, vyskočil mi před očima dřevěný domeček, který švagr postavil svým dětem v koruně našeho ořešáku. Děti se radovaly, ale často tam nechodily, protože byly moc malé na to, aby po žebříku stoupaly do koruny stromu. Myslím si ale, že to místo budou navštěvovat častěji a častěji. Když se strom zazelená, domeček není vůbec vidět. Dětem skýtá prostor pro hru a dobrodružství. A čím budou větší, tím pro ně bude tenhle palác získávat nový rozměr a význam a po letech jej budou ctít jako raritu, kterou vyrobil jejich táta. Stín a soukromí – co víc si mohou děti přát?O tom, jak je důležitá meditace, jsem se sama přesvědčila už mnohokrát. A nevyžaduje, jak jsem se dřív mylně domnívala, žádné zvláštní rituály ani postupy. Jde o to zastavit se sám v sobě a sama sebe vnímat. Rozjímat se dá třeba u žehlení, máte – li ale k dispozici takové pěkné zákoutí, jaké je vyobrazeno na straně 112, jistě vám dopřeje klid a tu správnou atmosféru k zamyšlení a rozjímání. Kámen, dřevo a voda – to jsou živly, které tělo vnímá velmi pozitivně.

Mám ráda barvy, avšak v uspořádání, které najdete na straně 128, se mi moc nelíbí. Ale to neznamená, že neosloví někoho jiného. Mně takové křiklavé barvy v moderně pojatém nábytku do té přírody prostě moc nesedí. Ale nejspíš bylo cílem designéra propojit zdánlivě nepropojitelné a vznikla tak zvláštně řešená a divoce působící mozaika. Proč ne? Sklo, plast, kov a k tomu syté pastelové barvy tvoří ostrý kontrast s květinami a trávou. Jsem přesvědčená, že si tato kombinace najde svoje příznivce a obdivovatele.

Velmi zvláštně a přitažlivě řešené chodníčky, lépe řečeno cestičky, napříč celou zahradou nabízí strana 132. A že je těch možností, jak přejít zelenou plochu, nepřeberné množství, uvidíte na několika snímcích. Mě osobně nejvíc oslovily velké pláty nařezané z kmenů silných stromů poskládané s nepravidelnou pravidelností. Na vytvoření cestiček se dá použít kdeco a nemusí to být nutně velmi finančně náročné. Taková cestička oživí každou zahradu, dá jí šmrnc a osobitý ráz a ještě po ní můžete přejít zahradu téměř suchou nohou.

Podtrženo, sečteno: tahle barevná návodná publikace z dílny Grada Publishing se povedla na jedničku s hvězdičkou!

Bydlime venku

Autor: Martin Staffler
Žánr: Naučná pro dospělé/ design
Z německého originálu přeložila: Magdaléna Pomikálková
Odpovědná redaktorka: Helga Jindrová
Sazba: Q point
Vydala: Grada Publishing a.s., Praha 7
Rok vydání: 2015, 5843. publikace, 1. první vydání, vázaná
Počet stran: 144
ISBN: 978-80-247-5384-3

Jsem workoholik a nedokážu být v klidu, říká herec Dušan Sitek

dusan sitek 200Čtvrtstoletí strávil herec Dušan Sitek v Městském divadle ve Zlíně, odkud před pěti lety přestoupil do souboru Divadla pod Palmovkou v Praze. Přesto ho teď zná pomalu celá republika, neboť díky vytopenému divadlu soubor hodně cestuje. Úspě...

Černé ovce a beránek Boží je román nejen o hledání Boha

cerne ovce 200V nakladatelství Host vydali nedávno debut spisovatelky Joanny Cannon s názvem Černé ovce a beránek Boží, který se po necelých dvou týdnů prodeje dostal na třetí místo žebříčku The Sunday Times Bestseller. Nepřehlédněte ho ani vy.

...

Úklid domácnosti nemusí být žádná věda

Pet domacich prostredku 200V nakladatelství Kazda vyšla před pár dny moc zajímavá kniha nazvaná Pět domácích prostředků nahradí celou drogerii, která je plná praktických návodů.

...

Na podzim do divadla: Mobilstory

200 mobilstoryO prázdninách divadla nehrají představení, ale připravují se na další sezonu. Díky nám si můžete vybrat, na co v podzimních měsících vyrazíte! Na moderní hru si zajděte do Divadla Radka Brzobohatého na představení s názvem Mobilstory...

Film Ghoul

ghoul 200Film Ghoul je temný thriller inspirovaný skutečnými událostmi, který má 26. Února celosvětovou premiéru v České republice.

...