Polobohové se vydávají vstříc Smrti

Polobohové se vydávají vstříc Smrti

haduvChram perexV životě polobohů dochází neustále k nějakým zvratům. K jednomu takovému neočekávanému, ale zato osudovému zvratu došlo, když se sedm vyvolených polobůžků pokoušelo v Římě zachránit sochu Athény Parthenonské. Nejenže tento obrat v ději opět rozdělil oblíbenou partu hrdinů, ale rovněž způsobil nejeden srdeční kolaps mezi čtenáři a fanoušky fantasy série Bohové Olympu.

Po přečtení třetího dílu Znamení Athény všichni nadšenci řecké a římské mytologie téměř rok napjatě čekali na pokračování nesoucí název Hádův chrám, aby se mohli s dychtivostí vrhnout do dalšího napínavého dobrodružství.

Po střetu s tkadlenou Arachné se Annabeth a Percy ocitli v nejtemnější části podsvětí – v samotném Tartaru. Jediným bezpečným a rovněž také záchytným bodem na tomto nehostinném místě plném tenat a nebezpečí je řeka Pyriflegethón, jež je nakonec dovede až k Titánu Íapethovi, kterého Percy kdysi zbavil paměti a překřtil na Boba. Bob se překvapivě stane dvojici věrným průvodcem i ochráncem. Avšak s některými nepřáteli (Nyx, arae, empúsy) a nástrahami, které jim jsou kladeny do cesty za uzavřením brány Smrti, si budou muset poradit sami.

Zatímco Annabeth a Percy musí zajistit bránu Smrti z lůna Tartaru, Leo, Piper, Hazel, Jason, Frank, Niko di Angelo a kapitán Hedge mají za úkol dopravit se do Epiru a zavřít bránu Smrti zvenčí. Ani jim se ale nevyhýbají problémy a nestvůry, kterých je čím dál tím více. Do cesty se jim postaví například lupič Skeirón se svou želvou, stádo katoblepasů či jejich dávní protivníci Chioné a její bratři. Kromě odrážení útoků musí Frank a Niko najít Diokleciánovo žezlo a Hazel se ve velice krátké době zase naučit ovládat mlhu. Piper, Leovi a ani Jasonovi se rovněž nevyhnou nepříjemné povinnosti a horké chvilky.

Atmosféra houstne i v Táboře polokrevných, který je v obležení polobohů z římského Tábora Jupiter vedeného nepříčetným Oktaviánem. Pokud se totiž některý Říman v brzké době neuvolí přinést sochu Athény Parthenonské právě Řekům, dojde k nejkrvavější a nejzbytečnější bitvě v dějinách.

Čtvrtý, a tudíž i předposlední díl Riordanovy druhé série o sedmi výjimečných teenagerech opět poodkrývá jejich malá i velká tajemství. Čtenář se například konečně dozví, proč je Niko di Angelo tolik odtažitý a má prapodivné chování. Třešničkou na dortu pak bude odhalení utajované lásky dalšího pasažéra na lodi Argo II. Kniha ale nepřináší jen pikantnosti ze soukromí členů posádky. Opět totiž dojde k proměně a duševní i tělesné vyzrálosti hrdinů, kteří budou muset prověřit své nově nabyté schopnosti při velmi náročných zkouškách.

I přesto, že je Hádův chrám napěchovaný mnoha dramatickými a akčními kapitolami s překvapivými vyústěními, Rick Riordan mu přiřkl úlohu spojovacího mostu, který má vyplnit nevzhlednou a nekonečnou prázdnotu mezi strhujícím zakončením třetí části Znamení Athény a velkým a jistě i grandiózním finále série Bohové Olympu, kterého se čtenáři dočkají už v březnu tohoto roku v závěrečném pátém díle nazvaném Krev polobohů.

haduvChram

Bohové Olympu: Hádův chrám (The Heroes of Olympus 4 The House of Hades)
Autor: Rick Riordan