Kristus jako výtržník, co napravuje svět

VYTRZNIK 200Píše se rok 2010 a někde nad Švýcarskem, zavěšena na nanovláknech a kryta nejmodernější vojenskou technologií, se vznáší základna samotného Boha.

Poměrně poklidnou atmosféru Království nebeského naruší naléhavý telefonát Jeho Syna:
Čau Tati, můžu s tebou mluvit? Mám něco opravdu zásadního.“ Otec si tiše pomyslel: „Doufám, že nepřijde s nějakou hovadinou.

Jako Vševědoucí nebyl daleko od pravdy – konec klidu a nicnedělání! Ježíš Kristus má pocit, že křesťanství jde do kopru, a přichází za Otcem s pilotním projektem svého návratu na Zemi.
Po nelehkých chvilkách plných oboustranně silné argumentace může realizace projektu Jesus 2010 vypuknout.

Kniha Ježíš Kristus výtržník aneb Třetí zákon, provokativní, rouhačská, vtipná i mrazivá sonda Felixe Booma do současné společnosti, představuje Ježíše Krista alias Chrise Isu jako ambiciózního mladého muže, kterému není lhostejný stav, v jakém se lidstvo nachází. Jelikož disponuje nadpřirozenými schopnostmi a takřka neomezenými možnostmi, zdá se, že jeho mise má velkou šanci na úspěch. Pokud se však domníval, že díky těmto trumfům bude uskutečnění bohulibého záměru procházka rajskou zahradou, dost se spletl. Co se týče zla, závisti a špinavostí, nezná kreativita pozemšťanů mezí.

VYTRZNIK

Felix Boom, který je autorem tohoto románu, mě opět přesvědčil, že umí psát, navíc zábavně a chytře. Podobně jako v knihách Lepší svět a Kiosek na pláži má i zde na mušce palčivé problémy dnešní doby, včetně korupce a falešné morálky. I zde je hrdinou mladý, pohledný muž oplývající sportovním nadáním, inteligencí a odhodláním neopustit svou pozici, neztratit svůj morální kredit. Děj je opět zasazen na území České republiky, takže našinec není nucen přeorientovat myšlení na jinou kulturu, tedy kromě krátkých výletů do Kingdom of Heaven One nad švýcarskými Alpami. Avšak díky tomu, že Bůh i Jeho Syn ve fantazii Felixe Booma v průběhu staletí svůj slovník průběžně přizpůsobovali a jejich základna nepostrádá nejmodernější vybavení skvěle autorem popsané, je poměrně snadné si vše představit a užívat si dobrodružství Chrise Isy při nápravě Světa.

Myslím, že kniha má potenciál oslovit skutečně široké spektrum čtenářů, kteří se nejen pobaví úžasnými "hláškami" a probíhající zápletkou, ale také budou konfrontováni s realitou všedních dnů, která již tolik úsměvů nevyvolává... Ačkoliv tento literární počin nepatří mezi novinky, rozhodně se vyplatí jej na knižním trhu nebo v knihovně vyhledat.

Felix Boom (Pavel Skramlík) se narodil 10. 8. 1950 v Praze. Vyrůstal v České Lípě. Jako Pavel Skramlík psal knížky o sportu a pracoval jako sportovní novinář, pod jménem Felix Boom se snaží psát seriózní beletrii. Výrazně se prosadil romány Ježíš Kristus výtržník aneb Třetí zákon (2010) a Kiosek na pláži (2011). Zabrousil také do oblasti kulinářského umění provokativní Kuchařkou osamělého muže (2013).

Název: Ježíš Kristus výtržník aneb Třetí zákon
Autor: Felix Boom (www.felixboom.cz , stránky autora)
Vydavatel: Nakladatelství BRÁNA a.s., Jankovcova 18/938, 170 37, Praha 7