Železniční muzeum NTM by mělo vzniknout na „Masaryče“

Tisk

zelez200Národní technické muzeum plánuje vystavit to nejlepší z historie železnice. Muzeum má ve sbírkách víc než 130 železničních vozidel, která jsou uskladněná v depozitáři v Chomutově. Expozice nového železničního muzea by měla vzniknout na Masarykově nádraží, v areálu bývalého depa. Muzeum má ve svých sbírkách na 150 nejrůznějších kolejových vozidel. První plány na otevření nového muzea se datují od roku 2000. Do depa by se měla vrátit například nejrychlejší československá parní lokomotiva  Albatros, nebo salónní vůz následníka trůnu Františka Ferdinanda d'Este z roku 1905. 

 Praha Masarykovo nádraží je nejstarší železniční stanicí, zprovozněnou na území města Prahy. Není ale nejstarší železniční stanicí na území dnešního hlavního města Prahy; prvním nádražím na dnešním území města se totiž v roce 1831 stala konečná stanice koněspřežné dráhy z Lán,  dnešní Praha – Dejvice. Areál bývalé železniční výtopny a dílen Praha – Masarykovo nádraží byl postaven v roce 1845, kdy do Prahy přijel první vlak tažený parní lokomotivou. Budovy v areálu budoucího muzea více než 155 let sloužily bez větších stavebních úprav železniční dopravě. Stavebně-historický průzkum budov budoucího muzea přinesl řadu nových poznatků. Na jejich základě je možné přizpůsobit členění expozice historii jednotlivých budov.

zelez

 

Cílem připravovaného Železničního muzea bude ukázat železnici jako součást celé společnosti, jako fenomén, který již více jak 160 let patří k našemu každodennímu životu. Podle mnohých odborníků je mezi širokou veřejností o exponáty s tématikou železnice značný zájem.

ilustrační foto autor, www.ntm.cz


 

Zobrazit další články autora >>>