Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

tesar 200V nakladatelství Portál vyšla malá útlá knížečka s názvem Tesař a podtitulem Příběh pro úspěch(ané). Její autorem je Jon Gordon a jedná se o zajímavé čtení.

Příběh začíná tehdy, když se podnikatel Michael probudí v nemocnici s ovázanou hlavou a netuší, jak se tam ocitl. Dovídá se, že zkolaboval při ranním běhání a nachází vizitku člověka, který ho zachránil. Vizitka je jen obyčejná bílá kartička, kde je slovo Tesař a telefonní číslo. Michael, mající se svou ženou marketingovou firmu, si o něm myslí, že v marketingu nevyniká, ale šeredně se plete. Nejenže je jeho kolaps signálem ke zpomalení, ale navíc si pouští do života Tesaře, který není jen obyčejným řemeslníkem.

Když se Michael s řemeslníkem setkává, domluví se na zakázce – vyrobení domácího kina, ale jen o tom to není. Tesař se Michaelovi rozhodně ukázat cestu vedoucí jak k úspěchu, tak k lepšímu životu. Mezi tyto strategie patří v prvé řadě láska, dále služba a starost. Důležité je tedy milovat, sloužit a starat se a promítnout to do veškerého konání a života obecně.

„Na počátku Cesty je láska a láska je protijedem na strach, zaneprázdněnost a stres, který pociťujete,“ řekl tesař. Potom se na okamžik odmlčel, zamyslel se a pokrčoval: „Nebojte se chyb, nebojte se, že přijdete o klienty. Nebojte se, že nebudete úspěšný. Nebojte se, že všechno nepůjde tak, jak chcete. Dělejte všechno s láskou – tím zaženete strach i stres a zažijete větší úspěch, než jaký si dokážete představit.“ (str. 63)

Tesař je příběh o tom, jak někdy musíme někoho potkat, aby nám otevřel oči a předal něco ze své moudrosti. Jako takový není tento námět nikterak přelomový ani originální a trošku mi připomíná téma, respektive zpracování tématu nějaké slohové práce. Jedná se zkrátka o takovou roztaženou pohádku se šťastným koncem. Nicméně napasování na podnikání i postavy oblíbeného a poctivého řemeslníka je zajímavé.

Osobně pro mě byla tato kniha takovou příjemnou jednohubkou – jen za cestu autobusem jsem zvládla větší půlku a doma ji doklepla. Je napsána jednoduchým stylem, který sedí k příběhu a podle mě jako celek neurazí, ale ani nějak přehnaně nenadchne. Ale pokud někdo potřebuje tipy, jak aplikovat lásku do svého života, třeba mu to pomůže a půjde pro něj o přelomový titul.

Jon Gordon absolvoval Cornellovu univerzitu a vystudoval pedagogiku na Emoryově univerzitě. Jeho poradenská a školicí společnost se zaměřuje na rozvíjení pozitivních lídrů, organizací a týmů. Je autorem knih Síla pozitivního přístupu (vyšlo v Gradě, 2016) The No Complaining Rule (příběh o tom, jak si přestat stěžovat, česky zatím ne), Training Camp (příběh o tom, co se osvědčuje v přípravě sportovců, česky zatím ne) a dalších.

tesar

Tesař
Autor: Jon Gordon