Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

Každý někdy potřebuje potkat Tesaře

tesar 200V nakladatelství Portál vyšla malá útlá knížečka s názvem Tesař a podtitulem Příběh pro úspěch(ané). Její autorem je Jon Gordon a jedná se o zajímavé čtení.

Příběh začíná tehdy, když se podnikatel Michael probudí v nemocnici s ovázanou hlavou a netuší, jak se tam ocitl. Dovídá se, že zkolaboval při ranním běhání a nachází vizitku člověka, který ho zachránil. Vizitka je jen obyčejná bílá kartička, kde je slovo Tesař a telefonní číslo. Michael, mající se svou ženou marketingovou firmu, si o něm myslí, že v marketingu nevyniká, ale šeredně se plete. Nejenže je jeho kolaps signálem ke zpomalení, ale navíc si pouští do života Tesaře, který není jen obyčejným řemeslníkem.

Když se Michael s řemeslníkem setkává, domluví se na zakázce – vyrobení domácího kina, ale jen o tom to není. Tesař se Michaelovi rozhodně ukázat cestu vedoucí jak k úspěchu, tak k lepšímu životu. Mezi tyto strategie patří v prvé řadě láska, dále služba a starost. Důležité je tedy milovat, sloužit a starat se a promítnout to do veškerého konání a života obecně.

„Na počátku Cesty je láska a láska je protijedem na strach, zaneprázdněnost a stres, který pociťujete,“ řekl tesař. Potom se na okamžik odmlčel, zamyslel se a pokrčoval: „Nebojte se chyb, nebojte se, že přijdete o klienty. Nebojte se, že nebudete úspěšný. Nebojte se, že všechno nepůjde tak, jak chcete. Dělejte všechno s láskou – tím zaženete strach i stres a zažijete větší úspěch, než jaký si dokážete představit.“ (str. 63)

Tesař je příběh o tom, jak někdy musíme někoho potkat, aby nám otevřel oči a předal něco ze své moudrosti. Jako takový není tento námět nikterak přelomový ani originální a trošku mi připomíná téma, respektive zpracování tématu nějaké slohové práce. Jedná se zkrátka o takovou roztaženou pohádku se šťastným koncem. Nicméně napasování na podnikání i postavy oblíbeného a poctivého řemeslníka je zajímavé.

Osobně pro mě byla tato kniha takovou příjemnou jednohubkou – jen za cestu autobusem jsem zvládla větší půlku a doma ji doklepla. Je napsána jednoduchým stylem, který sedí k příběhu a podle mě jako celek neurazí, ale ani nějak přehnaně nenadchne. Ale pokud někdo potřebuje tipy, jak aplikovat lásku do svého života, třeba mu to pomůže a půjde pro něj o přelomový titul.

Jon Gordon absolvoval Cornellovu univerzitu a vystudoval pedagogiku na Emoryově univerzitě. Jeho poradenská a školicí společnost se zaměřuje na rozvíjení pozitivních lídrů, organizací a týmů. Je autorem knih Síla pozitivního přístupu (vyšlo v Gradě, 2016) The No Complaining Rule (příběh o tom, jak si přestat stěžovat, česky zatím ne), Training Camp (příběh o tom, co se osvědčuje v přípravě sportovců, česky zatím ne) a dalších.

tesar

Tesař
Autor: Jon Gordon
Překlad: Hana Antonínová
Žánr: beletrie
Nakladatelství: Portál
Rok vydání: 2018
Počet stran: 144
Hodnocení: 73 %

BluEye: „Důležité je jít proti proudu a odlišit se“

blueye 200Skromný a sympatický mladík, který je znám i za hranicemi naší malé země, avšak na ulici byste ho přehlédli, protože mnohdy třeba ani nevíte, že jste slyšeli nějaký track zrovna od něj – to je BluEye, ostravský trancový DJ a producent, který na scé...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (33)

Teple se oblečte, přichází Mráz

Mraz 200Nakladatelství XYZ vydalo mrazivý francouzský thriller, který se údajně svou atmosférou vyrovnává i kultovnímu Mlčení jehňátek. Opravdu může Mráz od Bernarda Miniera konkurovat této legendární knize?

...

Severská krimi s psychologem Sebastianem počtvrté

maco200Již čtvrté pokračování detektivních případů s policejním psychologem Sebastianem Bergmanem je konečně tady. Autoři Hans Rosenfeldt a Michael Hjorth i tentokrát přicházejí s velice kvalitní severskou detektivkou s názvem Němá dívka.

...

Kam vlastně patří Mauglí? Dojemný příběh v Divadle Kalich.

maugliNedělní odpoledne jsem strávila se synem vskutku nevšedně. Zlákal nás muzikál Mauglí, který ve svém repertoáru nabízí Divadlo Kalich v Jungmannově ulici, v Praze 1. Na odpolední představení chodí převážná většina dětských ...

Z Paříže do Paříze bez dokladů a bez peněz

z-parize-do-parize-4Bratři Maurice a Joseph jsou kluci. Jednomu z nich je deset, druhému dvanáct a bydlí v Paříži, kde mají příležitostí pro svá klukovská dobrodružství více než dost. Jednoho dne se ale všechno změní – maminka jim musí na kabát při...