Premiéru hry (Ne)korektní pravidla uvedl s úspěchem Divadelní spolek Kroměříž

Premiéru hry (Ne)korektní pravidla uvedl s úspěchem Divadelní spolek Kroměříž

Tisk

nekorekt pravidla200První letošní premiéru hry (Ne)korektní pravidla uvedl v pondělí 27. února ve vyprodaném sále Klubu Starý pivovar Divadelní spolek Kroměříž. Komorní inscenace, kterou režíroval Ladislav „Láry“ Kolář na motivy hry Mika Bartletta, přibližuje v nadsázce drsné metody firemních manažerů, kteří se k manipulaci zaměstnanců nestydí využít ani jejich soukromí.

 

Mike Bartlett (1980) je považován za nejlepšího anglického dramatika současnosti, který píše pro divadlo i televizi. Jeho hra plná černého humoru byla napsána pro dvě herečky, které nás zavedou do kanceláří horních pater světa velkého byznysu. Brilantní text umně přeložila Pavla Horáková.

Zatímco v první premiéře hrály Romana Malinská ("Nadřízená") a Michaela Vachová (Emma), ve druhé premiéře (která proběhla 28. února) se představila Jana Štěpánová a Anna Švecová. A protože jsem viděl jen první premiéru, nemůžu ani psát o výkonech Jany Štěpánové a Anny Švecové. Můžu jen zmínit, že Jana Štěpánová je zkušená herečka, která působí v Divadelním spolku Kroměříž řadu let, navíc se objevila i v českém filmu (Sněženky a machři po 25 letech, Román pro muže…).

nekorekt pravidla foto 1

Kroměřížská inscenace (Ne)korektní pravidla, která byla nastudovaná na motivy hry Mika Bartletta Smluvní vztahy, se zabývá aktuálním společenským tématem: Nakolik vás váš zaměstnavatel vlastní, co všechno si může dovolit a kam až smí zasáhnout jeho přirozený zájem o zaměstnance? Co všechno o vašem soukromí smí a může vědět?

Tak jako tak jsou výborné i herecké kreace obou představitelek Romany Malinské a Michaely Vachové, které tak přesně vedl režisér Ladislav „Láry“ Kolář. I ve třinácti obrazech je jasný vývoj, i když diváci netuší, jak příběh dopadne. Napětí graduje obraz od obrazu, a já si uvědomuji, jak to muselo být náročné pro obě herečky.

nekorekt pravidla foto2

Zatímco mladinká Emma se na jevišti pozvolna „proměňuje“, „Nadřízená“ to má po herecké stránce přece jenom o poznání těžší. I když se její charakter nemění, musí být chladná, odosobněná, nepůsobí Romana Malinská jako stroj. V každém z těch třinácti obrazů nepůsobí stejně a herecky neměnná. I když zachovává styl „Nadřízené“, je znát, že dala do postavy všechno. Sama herečka také přiznává, že takovou postavu na jevišti do této chvíle ještě nehrála.

Na odpověď, jak je to s jejím komediantstvím, Romana Malinská říká: „Pro to v téhle hře moc prostoru není. Postava Nadřízené jde úplně proti mému naturelu, a o to větší výzvou pro mě je a myslím, že nejen pro mě.“

Bartlettova hra (Ne)korektní pravidla je sedmdesátiminutovou zkratkou, v níž autor ostrým střihem a s notnou dávkou černého humoru podává příběh, který v mnoha variacích prožívá denně mnoho lidí. Je to dobrý nápad, že hru uvádí v takové konstelaci právě Divadelní spolek Kroměříž.

nerkorekt pravidla foto3

Zdroj foto: Robert Rohál, Divadelní spolek Kroměríž a Miroslava Kolmanová

http://www.divadlokm.cz/


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Nepodceňujte důležitost vyšetření sluchu. V roce 2050 bude jeho ztrátou postiženo až 900 milionů lidí

REJA Rozhovor Ing. Strnada perexU příležitosti Světového dne sluchu vám dnes přinášíme rozhovor s panem inženýrem Strnadem o sluchu, sluchových ztrátách a možnostech jejich kompenzace, o tom, jak si vybrat vhodné sluchadlo, a proč ...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

Balada pro banditu po ostravsku

altDo divadla se chodí na 3D představení plné přehrávání a emocí. I když bývá kino lepší, jsou hry, kvůli kterým stojí za to divadlo navštívit. Jednou z takových je prověřená klasika Balada pro banditu.

 

...

Literatura

Lenka Sobotová: Suchý konce

suchy konce perexDuševní samomluvy a suchý konce. Někdy máme chuť se začíst do něčeho, co je obyčejné i neobyčejné, zároveň tím, jak to proniká do nitra duše, jak nás to osvobozuje od vlastních myšlenek, protože zjistíme, že jiní lidé mají někdy v h...

Divadlo

Voskovec s Werichem ve skvělém představení V+W na Dramoxu

KorespondenceVW 1200x1200Nahlédněte do života géniů Jiřího Voskovce a Jana Wericha. Dramox a Divadlo Na Zábradlí uvádějí představení Korespondence V+W, které se v červnu po 13 letech a 200 reprízách rozloučilo s div...

Film

Slnko v sieti ovládla Čiara, tesne za ním je film Piata loď

ciara 200

Najviac nominácií na národnú filmovú cenu Slnko v sieti za uplynulý rok získal film Čiara Petra Bebjaka. Ide o kriminálny triler, ktorý sa odohráva na slovensko-ukrajinskej hranici. Získal trinásť nominácií, vrá...