Naše fotoreportáž: Horskou železnicí na Pöstlingberg

Linz200Návštěva Pöstlingbergu, vrcholu nad hornorakouským městem Linz, nadchne snad každého. Po jízdě historickou horskou železnicí na kopec Pöstlingberg je to jen několik kroků k poutní bazilice, výhledové plošině a k jeskynní dráze Grottenbahn. Zdejší říší trpaslíků vozí  návštěvníky dračí expres.

V polovině tratě, kterou projíždí horská tramvaj na Pöstlingberg, se nachází linecká zoologická zahrada. Je otevřena celoročně a lze v ní spatřit přes 130 různých chovaných druhů. Součástí jsou také výběhy, které nabízejí bezprostřední kontakt se zvířaty.

Linz4

Pöstlingbergská horská železnice

Již více než 100 let okouzluje zdejší horská železnice svou neobvyklou drážní linií návštěvníky z celého světa. Zprovoznění nové pöstlingergské horské železnice umožnilo přímé spojení mezi hlavním náměstím a Pöstlingbergem. Trať patří k významným technickým památkám. Pohodlné cestování nabízejí nízkopodlažní nové vozy. Milovníci nostalgie mohou využít příležitostné jízdy v renovovaných původních vagonech. V cíli si mohou návštěvníci vychutnat  působivý pohled na město. Délku pöstlingbergské horské železnice o 4,14 km s výškovým převýšením 255 metrů překoná horská tramvaj zhruba za 20 minut. Rozchod kolejí byl po rekonstrukci zredukován z 1000 mm na 900 mm. To umožnilo bezproblémové zařazení této železnice do městské tramvajové sítě a prodloužení její dráhy až na hlavní náměstí.  Tato linecká kuriozita je nejstrmější adhezní dráhou světa. Průměrná rychlost tramvajové soupravy je 12 km//h. Na trati nechybí hluboké zářezy ani vysoké náspy. Zdejší dráha sice byla otevřena už v roce 1898, ale mnoho se tu od té doby nezměnilo. Původní vzhled si zachovala dolní i horní hrázděná stanice. Na trati je 7 zastávek se třemi výhybnami; dnes se však používá pouze jedna. Tramvaje se zde potkávají zhruba v polovině úseku.

Linz3

Poutní bazilika

V nejvyšším bodě Pöstlingbergu stojí už z dálky viditelný farní kostel a poutní bazilika Sedmibolestné Panny Marie. K pöstlingbergskému kostelu, který byl postaven v roce 1748, vystoupají návštěvníci po schodech, začínajících u výhledové plošiny. Díky své mimořádné poloze je pöstlingbergský kostel oblíbeným místem.

Jeskynní dráha Grottenbahn

Nachází se v bývalé pevnostní věži na Pöstlingbergu a proveze malé i velké návštěvníky po pestře osvětleném pohádkovém světě. V podzemí je instalováno věrohodné ztvárnění lineckého hlavního náměstí z přelomu 19. a 20. století. V postranních uličkách jsou k vidění scenérie ze známých pohádek. Do pohádkového světa vede i výtah pro handicapované.

Linecká zoologická zahrada

Zahrada představuje více než 600 zvířat. V polovině cesty na Pöstlingberg jsou v linecké zoologické zahradě k vidění savci, ptáci a mnohé další druhy zvířat. Velkoplošné voliéry a další plochy ve venkovním prostoru nabízejí návštěvníkům možnost blízkého kontaktu se zvířaty.

Foto autor
Tourist Information Linz, www.linz.at