Bojuje proti šikaně a slaví úspěch v Hollywoodu

Tisk

KiDO 200Podle nejnovějších statistik více než polovina českých základních škol řeší problémy se šikanou. Je tedy jasné, že děti i jejich rodiče potřebují parťáky, kteří jim pomůžou orientovat se v náročné situaci. Že je to práce pro superhrdinu? Naštěstí jeden takový existuje. Jmenuje se KiDÓ., je malý, roztomilý a pomáhá dětem v nebezpečí. Na jeho misi ho bude podporovat také výrobce ovocných nápojů RAUCH. Své síly symbolicky spojují 4. listopadu, což je Mezinárodní den proti násilí, šikaně a kyberšikaně na školách.


KiDÓ. je originální příběh o Maxovi, osmiletém chlapci, na něhož mají spadeno tři starší a silnější kluci, kteří ho soustavně šikanují. „Na pomoc mu přichází maličký a roztomilý superhrdina KiDÓ. se schopností vštípit komukoli jakoukoli myšlenku. Na základní škole jsem šikanu zažil na vlastní kůži,“ vysvětluje autor projektu, Matěj Dereck Hard s tím, že se narodil s ochrnutou pravou rukou a kvůli tomu, že s ní hýbe velmi netypicky, byl mnohokrát terčem hrubého chování ze strany starších spolužáků. „Když jsem chodil ze školy, často si mě kvůli maličkostem dobírali, okrádali mě o peníze nebo mě třeba poplivali.“

Na základě jeho zkušeností vznikl klidný edukativní příběh určený dětem mezi 6 a 12 lety. Má pět krátkých dílů, které mají spád a jasné sdělení, přičemž jde o unikátní formát vyprávěný formou tzv. cinemagrafu, tedy statické fotografie doplněné o video prvky. Vedle toho vznikla stejnojmenná jednoduchá hra pro mobilní telefony. Sledování pohádky spolu s dítětem a následné rozebírání jednotlivých situací, které hlavní hrdina Max zažívá, dává rodičům mimořádně citlivý nástroj, jak s malými dětmi o palčivém problému mluvit. Právě komunikace je totiž v řešení šikany naprosto zásadní.

KiDO1

„To je důvod, proč jsme se rozhodli projekt podpořit. Jsme rodinná firma a rodina a otevřená komunikace v ní patří mezi hodnoty, které podporujeme, a se kterými souzníme,“ říká marketingový manažer RAUCH pro český a slovenský trh Zdeněk Bláha. A dodává, že nejznámější produkt, džus Happy Day, symbolizuje právě šťastnou rodinu a společné chvíle strávené u snídaně.

„Máme s manželkou velkou radost, že se generálním partnerem naší KiDÓ. pohádky stala firma RAUCH. Má totiž stejné hodnoty jako my, a to šťastnou rodinu. A co si budeme nalhávat, když nejsou šťastné děti, tak nemůže být šťastná rodina,“ doplňuje Matěj Dereck Hard.

RAUCH coby generální partner podpořil tvůrce pohádky o superhrdinovi na platformě Hithit.cz částkou 300 tisíc korun a plánuje další společné aktivity. V nejbližší době autoři chystají překlad do dalších jazyků, vznik nových epizod a také chtějí se snímkem vyrazit na světové festivaly, jako je například MIPCOM ve francouzském Cannes. Letos na jaře byl projekt poslán na Web Series Festival Global v Hollywoodu, kde byl začleněn do oficiálního výběru festivalových snímků, což je pro toto osvícené dílo a české umění obecně obrovský úspěch a prestiž.

„Moc bych si přál, aby náš příběh ukázal co největšímu počtu dětí, jak se k sobě mají a naopak nemají chovat, a také to, že když si něco moc přejí, vyplní se to. Důležitým poselstvím je, že i když situace vypadá bezvýchodně, dá se zvládnout,“ dodává ještě autor. KiDÓ. vznikl v reakci na očekávaný přírůstek v rodině Hardových, a logicky se tak do něj zapojila i Matějova manželka Maria, jež se postarala o střih a produkci.

Garanty projektu KiDÓ. se stali Ondřej Brzobohatý, Přemek Forejt, Creep, David Kraus, Sharlota, Jan Hanko, a především Andrea Růžičková, jež si zahrála maminku hlavního hrdiny. Získal také záštitu Magistrátu hlavního města Prahy a chystá pod jeho hlavičkou sérii online besed.

První série o pěti dílech KiDÓ. je nyní ke zhlédnutí na Kidosuperhero.com či YouTube a aby mohl oslovit co nejvíce dětí, je zcela zdarma. Momentálně vrcholí zmíněná crowdfundingová kampaň na Hithit.cz, díky které by autoři chtěli udělat oficiální premiéru a release pohádky, dodělat druhou sérii o dalších pěti dílech a pohádku představit také v dalších třech jazycích. Aktuálně jsou verze pohádky v českém jazyce, v angličtině, japonštině a španělštině.

KiDO. PLAKAT 1

Více informací:

WEB PROJEKTU: https://kidosuperhero.com/cs/
HITHIT KAMPAŇ: https://www.hithit.com/cs/project/12264


 

Zobrazit další články autora >>>