Nalaďte se na jaro plánováním vyvýšených záhonů nejen na balkoně

Vyvysene zahony na balkonech 200Vyvýšené záhony na balkoně je název poslední novinky, která vyšla v nakladatelství Kazda. Dozvíte se v ní jak na bohatou úrodu nejen na malém prostoru.

Kniha je na první pohled podobná jako předchozí tituly hlavně o zahradničení od tohoto nakladatelství. Tento fakt mě moc potěšil, protože i když se na první pohled jeví jako tenké brožury, opak je pravdou. Je v nich plno informací a jsou hlavně velmi praktické.

Vyvýšené záhony na balkoně jsou rozděleny do pěti velkých částí. Ta první vás seznámí se základy a zjistíte více o typech vyvýšených záhonů, jejich umístění i sestavení. Následuje nejdelší kapitola Osazujeme vyvýšený záhon obsahující informace o zemině a plnění, ale především popisy vzorových záhonů. Každý si tak může vybrat buď podle toho, na jakém místě se záhon nachází, nebo požadovaných rostlin. O těch konkrétně najdou čtenáři více v části Rostliny pro váš balkon a před koncem se ještě dozví o té nejlepší péči, tedy o zálivce, biohnojivech i škůdcích. V samotném závěru jsou další informace v podobě rejstříku a také seznamu prodejců. Z nich jsem si sama hned několik vybrala a těším se na nákupy semen.

Titul můžete vyhrát v naší soutěži: Zjistěte, jak na bohatou úrodu na malém prostoru

Musím říct, že mě nejvíce zaujala část se vzorovým osazením vyvýšených záhonů. Je zde popsáno, co se k sobě hodí, kdy co vysadit i sklízet a ve většině případů nechybí ani praktické tipy. Moc se mi líbily také ilustrace samotných záhonů, které jsou opravdu realistické a díky nim si člověk může představit, jak to bude vypadat. Měla jsem radost, že se kniha neomezuje jen na balkony, ale na vyvýšené záhony obecně. Zaujaly mě například tipy na zimní sklizeň a kdyby nebylo nyní v předpovědi ochlazení, už se vrhám na zahradu a zkouším něco vysadit.

Kdo váhá, co si vysadit, může se inspirovat na dalších stranách, kde u každé rostliny najde fotografii, symbol pro ideální umístění rostliny, dále info a podrobnosti o výsevu a výsadbě, tipy pro pěstitele a sklizeň. Nachází se zde také přehledná tabulka se smíšenými kulturami nazvané Hodíme se k sobě, miláčku?, kde najdete přehled vhodných a nevhodných kombinací rostlin. Do této části je také možné nahlédnout, když si něčím nejsme jistí.

Přišlo mi, že autorka knihy rozhodně nevaří z vody, a nejen v rámci tipů jde vidět, že má se zahradničením zkušenosti a dobře ví, o čem píše, což je další velké plus. Kniha se mi moc líbila a potěšilo mě, že vyšla zrovna v tomto období. Zima je spíše pochmurná a já tak díky čtení mohla přijít na jiné myšlenky – naladit se na jaro a přemýšlet nad tím, co letos vysadím a jak to bude na naší zahradě vypadat. Pokud potřebujete také podobnou vzpruhu, rozhodně si knihu nenechte ujít!

LISA-MARIA TRAUEROVÁ je fotografka z Vídně, která miluje přírodu, je veganka a přímo uprostřed města si vytvořila zelenou džungli. Na svém balkoně o rozloze 10 m2 pěstuje více než 50 druhů zeleniny, bylinky, ovocné stromy a keře. Její vyvýšené mini záhony, květináče a závěsné truhlíky jsou plné rostlin, kterých každoročně přibývá. Vyrůstala s rukama zabořenýma do hlíny, o zahradničení se mnoho naučila od svých rodičů a prarodičů a v posledních letech k tomu přidala i spoustu vlastních zkušeností se zahradničením na balkoně.

Vyvysene zahony na balkonech obalka

Vyvýšené záhony na balkoně
Autor: Lisa-Marie Trauerová
Překlad: Magdalena Havlová
Žánr: zahrada, hobby
Nakladatelství: Kazda
Rok vydání: 2023
Počet stran: 111
Hodnocení: 91 %

3. díl seriálu Březen, za kamna vlezem – nejlépe s knihou (tištenou, elektronickou, audio)

BMC perex3Březen býval měsícem knihy, starší ročníky si to dobře pamatují. Asi i v dřevních dobách býval touto dobou propad prodejů (i když se na ně asi tenkrát tolik nehrálo) a tak byl jarní měsíc vybrán jako vhodný ku čtení. Na nějaký čas nám, milovníkům p...

Čím blíž je zničení, tím jsou si lidé bližší

znicit perexFrancouzská mediální hvězda literárního nebe i pekla Michel Houellebecq (*1956) vydává v češtině svůj poslední, a možná úplně poslední, román Zničit.

...

Komiksoví Muži, kteří nenávidí ženy jsou kompletní

Larsson perexSlavná trilogie Milénium Stiega Larssona dobyla svět. Čtenáři po celém světě hltají romány s investigativním neúplatným novinářem Mikaelem Blomkvistem a hackerkou Lisbeth Salanderovou. Stejně tak milovníci audioknih naslouchají v...

Slova místo kordů. Švandovo divadlo uvede českou premiéru nové adaptace Cyrana z Bergeracu

cyrano 200Diváky pražského Švandova divadla čeká v úvodu sezóny mimořádná divadelní lahůdka. Pouhých deset měsíců od světové premiéry v Londýně se dočkají nové inscenace přepisu slavného Cyrana z Bergeracu Martina Crimpa v režii Martina Františáka. Českého př...

Kniha Zátopek je hlavně pro ty, kteří nemohou do kina

zatopek 200V nakladatelství Brána vyšla kniha Zátopek, kterou podle scénáře Davida Ondříčka, Alice Nellis a Jana P. Muchowa napsal Jiří W. Procházka.

...