Dlouhý potlesk pro Annu Kareninu v Divadle Kampa

AK-27-X2 perexKlasické pojetí, minimalistická forma, skvělé herecké výkony, jednoduché kostýmy, které vás přenesou do 19. století. Takové je představení Anna Karenina v pražském Divadle Kampa (Nosticova 2a), nacházejícím se – poměrně symbolicky – poblíž chráněné kulturní památky, kterou je Nosticův palác (Nosticova 9).

AK-18-X2

Chráněnou kulturní památkou by se dal nazvat i román Lva Nikolajeviče Tolstého Anna Karenina, poprvé vydaný na pokračování v letech 1873 až 1877. Zacházení s ním musí být opatrné, v rukavičkách, proto je vždy riziko pustit se do zpracování. Týmu Divadla Kampa se to povedlo výtečně. Z románu tam vysekali »omáčku« (která se krásně čte, je důležitá pro film, ale divadelní představení by protáhla na týden), nechali podstatné, nepustli se do nejisté moderny, která se může povést, ale také dílo zabít. Při dlouhotrvajícím potlesku na premiéře bylo cítit, že je od srdce, při představení nikdo ani nedutal, slyšet by bylo i spadnutí špendlíku.

AK-25-X2

Excelentní výkony
Annu Kareninovou znamenitě ztvárnila Pavla Drtinová, známá kupříkladu ze seriálu Ordinace v růžové zahradě. Ukázala, že se umí zhostit různorodých úloh. V roli jejího manžela – vysokého státního úředníka Alexeje Karenina – se představil Petr Herold, který mu vdechl lidskost. Člověku ho bylo často líto. Svůdníka Alexeje Vronskeho zahrál – lehce a ležérně – Pavel Kryl. Dramatické scény střídaly scény humorné, které komorní prostředí divadelního sálu rozesmály od ucha k uchu. Zároveň ukázaly nesmírný komediální talent Agáty Duškové, která »vystřihla« Kitty Ščerbackou. Skvěle jí sekundoval její nápadník a posléze muž Konstanin Levin, v provedení Marka Menšíka.

AK-27-X2

Radost jako protipól drásavosti
»Kitty Ščerbacká je upřímná, spontánní, nezáludná bytost, která by měla vnášet na jeviště světlo a radost jako protipól »drásavější« linii příběhu Anny a Vronského,« říká trefně Agáta Dušková. Zpracování notoricky známého příběhu Anny Kareniny, který sice končí tragicky, ale je plný vášnivých citů i slz, byl snem dramaturgyně a režisérky Ivety Duškové. »Drama Anna Karenina jsem si vybrala, protože je to hodně silný příběh a těch je docela málo. Možná taky proto, že jsem kdysi jako mladá herečka toužila Annu Kareninu hrát. Ale hlavně, proto, že v současné době je pro mě téma hodně aktuální,« říká mimo jiné na průvodním prospektu k představení.

AK-30-X2

Nefalšovaný boršč i vodka
Premiéra, která se uskutečnila v pátek 7. dubna, dala tušit, že představení bude úspěšné. Silné je nejen zpracováním či hereckými výkony, ale i prostředím divadla. Herce máte jako na dlani, vidíte, jak hrají očima, jak dýchají, čtete jim ve tvářích, ruská hudba zní jako zvon… Dlouhotrvající potlesk nebyl tečkou. Večer pokračoval v horních prostorách divadla, kde na přítomné čekal nefalšovaný ruský boršč se zakysanou smetanou, nakrájený pecen chleba, zelňáky, tvarohové blinčiky, čokoládové palačinky, jednohubky s čabajkou a okurkou… Kdo měl chuť, mohl si dát panáčka vodky, kterou bylo možné zředit džusem. Večer s ruskou klasikou I pohostinností stál zato. Stát zato budou i reprízy, jejichž termíny najdete v programu Divadla Kampa.

AK-42-X2

Vášnivý příběh o niterné podstatě lásky podle knihy Lva Nikolajeviče Tolstého
Anna Karenina
Dramatizace a režie: Iveta Dušková
Herecká spolupráce: Hana Smrčková
Pohybová spolupráce: Petra Záveská Duspivová
Kostýmy: Dana Heroldová
Kostýmní spolupráce: Libuše Fáryová
Scénografie: Iveta Dušková, Petr Herold, Jan Čapek, Karel Čapek
Světelný design: Jan Čapek
Zvuk: Christian Hummel
Technická spolupráce: Petr Taclík
Grafický design: Tereza Králová
Fotografie: Jáchym Kliment
Produkce: Divadlo Kampa – Marie Sýkorová, Agáta Dušková
PR: Tereza Niesytová

Autor fotografií z premiérového představení: Pavel Ovsík

Martina Bittnerová: „Je důležité vyvolávat hlubší emoce!“

Bittnerova 200Viktor Dyk, Karel Hynek Mácha, Stanislav Kostka Neumann, Jiří Karásek ze Lvovic a další velikáni jsou v příbězích Martiny Bittnerové zajímavým způsobem „polidšťováni“. Spisovatelka a badatelka v jedné osobě nabízí nový pohl...

Festival Setkání Stretnutie začíná. Co si nenechat ujít?

setkani stretnutie 200Od úterý 14. května až do soboty 18. května ve Zlíně nabídnou výběr toho nejlepšího, co v poslední době nabízí česko-slovenská divadelní scéna, a to v rámci 28. ročníku festivalu Setkání Stretnutie.

...

Návrat kapitána Johna Emmeta: velmi dobrý historický krimiromán

200 knihaHistorické romány čtu ráda. Je příjemné poznat dobu dávno minulou v příbězích postav. Udělám si tak obrázek o té které době, ujasním si stav společnosti a občas pak zapátrám v encyklopediích, abych si upřesnila své vědomosti z historie. A když j...

Herci MdB opanují muzikálovou kategorii Cen Thálie 2023

thalie3 200Po předchozích úspěšných letech také letos pro Městské divadlo Brno pokračují divadelní „žně“ v rámci počtu nominací našich umělců na významnou výroční divadelní Cenu Thálie. Tentokrát naši herci co do počtu nominací naprosto ovládli kategorii „Muzik...

Robotická figurka sjednává pořádek

altRobocop je člověk, který byl po těžkém zranění voperován do úplně nového mechanického těla. Při té příležitosti z něj udělali kulkámvzdorného, disciplinovaného… perfektního policistu, který jezdí ulicemi a zajišťuje zákon a pořádek.