Divný kořeny nabízí působivé svědectví doby

divny koreny 200Radioservis vydal před pár dny krátkou, leč velmi silnou audioknihu s příběhem Hany Frejkové s názvem Divný kořeny. Stejnojmenná kniha vyšla v roce 2007 a nyní si toto působivé svědectví můžete poslechnout přímo od aktérky.

Hana Frejková je česká herečka, která se narodila v Anglii a v knize Divoký kořeny se věnuje hledání svých vlastních rodinných kořenů, a především se snaží seznámit se s osudy rodičů, kteří zasvětili život komunistickému hnutí. Snaží se je pochopit a dozvědět se pravdu. Otec Hany Frejkové, Ludvík Frejka, byl jedním z odsouzených k trestu smrti v procesu s tzv. protistátním spikleneckým centrem.

Muselo to stát jistě mnoho odhodlání vrátit se takto v čase a hledat, jak to vše bylo. Divný kořeny je zvláštním útvarem, nejde jen o nějaké paměti, ani přímo autobiografii, nicméně ani o beletrii. Jedná se o zvláštní kombinaci všeho, což ve výsledku dává velmi zajímavé svědectví doplňované názory a komentáři autorky. Hana Frejková pátrá jak ve vzpomínkách, tak hledá příbuzné a také pátrá v různých archivech, což není vůbec jednoduchá ani příjemná práce.

Radioservis audioknihu vydal v působivém tmavém přebalu, kterému vévodí usměvavá malá holčička s výraznýma očima. V bookletu se pak můžete seznámit jak s Hanou Frejkovou, tak s ohlasy na knihu. Audiokniha má přes čtyři hodiny, posluchače čeká dohromady 10 kapitol, které mají průměrně ideálních 30 minut. Interpretkou je sama Hana Frejková, což dílu výrazně zvyšuje laťku, dodává to na autenticitě a podporuje to, jak to byla děsivá doba. Ačkoliv je herečka, tak na mě místy působila poněkud strojově a zvláštně, ale časem jsem si na to zvykla a místy jsem ji opravdu obdivovala za to, co si musela zažít a jak o tom dokáže mluvit.

Divný kořeny jsou zajímavým počinem, není to úplně odpočinková audiokniha pro každého, ale její obsah je opravdu silný a je k zamyšlení. A mimo jiné (a hlavně) ukazuje, jak se máme v dnešní době dobře. Stojí za to si to občas připomenout třeba skrze příběh někoho jiného.

Hana Frejková, herečka a šansoniérka, která se narodila v lednu 1945 v Londýně. Její matka pocházela z Hamburku a do začátku války působila jako herečka v Praze. Otec, původem z židovské rodiny v Liberci, byl národohospodář a počátkem padesátých let byl v procesu s tzv. protistátním spikleneckým centrem popraven. Po absolvování oboru herectví na JAMU v Brně (1967) prošla Hana Frejková mnoha divadly (Karlovy Vary, Kladno, Praha), od roku 1986 působí ve svobodném povolání. Hrála ve třech desítkách filmů a v řadě televizních pořadů (ČSFD). Léta se věnuje zpěvu tradičních židovských písní.

divny koreny

Divný kořeny
Autor: Hana Frejková
Interpret: Hana Frejková
Vydavatelství: Radioservis
Délka: 4 hodiny 25 minut
Typ: audiokniha

Zdroj foto: radioteka.cz

Kniha pro diváky Zahradních proměn

miluj svou zahradu200Miluj svou zahradu: Zahrady inspirované přírodou je název knihy bratří Richových, které i český divák může znát z televizních obrazovek. Jsou totiž jedni z architektů v pořadu Zahradní proměny vysílaného na Televizi Seznam.

Komediomat vyprodal zlínské Studio Z
ImageO partě improvizátorů Komediomat jste si mohli nedávno přečíst v našem rozhovoru. Nyní jsem se na ně opět vydala do Zlína, abych se uvolnila od stresu a nechala si nahnat do očí slzy smíchu.

...

Kina otevře charismatický Viggo Mortensen, vítěz Berlinale a francouzský humor

aerofilms Jeste mame cas 200Společnost Aerofilms uvede hned v prvním týdnu po znovuotevření kin režijní debut hvězdného Vigga Mortensena Ještě máme čas. Na velká plátna se také dostane vizuálně strhující film Služebníci, vítěz hlavní soutě...