Je pauza ztrátou času?

Je pauza ztrátou času?

pauza perexAby vaše kreativita, vnitřní síla a energie mohly volně proudit a vy jste se cítili bez stresu, zdraví a naplnění, měli byste se naučit udělat si občas pauzu. Autorka knihy Pauza, Danielle Marchantová, předkládá návod, jak získat čas pro sebe. Nabízí různá cvičení na prohloubení intuice, výuku správného dýchání a způsobů pro odpočinek roztěkané mysli. Vyplatí se však čas strávený čtením této knihy?

Jak si vybrat oddechový čas než vám ho život nařídí sám
Jistě jste se s tím už setkali buď vy sami, nebo se to přihodilo někomu ve vašem okolí. Den za dnem pracujete a pracujete, plníte množství nejrůznějších povinností, nechcete nikoho zklamat. A nechcete ošidit ani sami sebe, a tak se účastníte nejrůznějších akcí, slézáte hory, splouváte řeky, užíváte si s přáteli, absolvujete nové kurzy a potom zase doháníte to, co jste během dovolené v práci zmeškali. Bez vás to prostě nejde. A ať už vás tímto heslem oblbují ostatní, nebo si tak hojíte ego vy sami, věřte, že to není pravda. Protože pak se to stane. Cvak! A jste vypnutí. V nejlepším případě pouze na pár dnů, kdy vám únava či nemoc nedovolí vstát z postele. V tom horším vás potká něco, kvůli čemu se zatavíte na delší dobu. Oddechový čas vám naordinuje sám život.

Není pozdě bycha honit
Pak si třeba řeknete: „Kdybych víc poslouchala své tělo a svou intuici, nemuselo se to stát.“ Ale pauza už je tu a vy můžete buď sami přemítat, jak z toho ven, nebo si přečtete Pauzu. Danielle Marchantová ji napsala na základě vlastních zkušeností. Hektický pracovní život jí přerušil syndrom vyhoření a musela se vyrovnat s tím, že se její tělo dostalo až za hranice svých možností a prostě se vypnulo. Postupně upravila svůj životní i pracovní rytmus, koučuje soukromé i firemní klienty a učí je, jak s životními nástrahami plynout, spíše než proti nim bojovat. Pro ostatní shrnula své poznatky písemně.

„Nejproduktivnější jsme ve chvílích, kdy úplně vypneme.“

Rady pro všední i nevšední den
Pomalu, krok za krokem, vás prostřednictvím stránek své knihy provede cvičeními, jejichž cílem je vaše náprava. Pokud jste se nerozhodli, že si najdete vlastní cestu, nechte se vést a vyzkoušejte, co vám Danielle radí. Ale věřte, že to není nic převratného. Strava, spánek, pohyb, dech, příroda, minulost, přítomnost, budoucnost. Zkrátka udělat si v hlavě i v životě pořádek a ujasnit si priority.

Vada na kráse: spousta prázdného místa
Ano, myšlenky v této knize jsou podnětné a pro mnohé z nás přínosné. Včetně těch o šetrném přístupu k životnímu prostředí. Proto mě v průběhu čtení s každým otočením stránky provázela otázka, proč je zde tolik nevyužitého místa? Jistě, grafické zpracování se jeví jako zdařilé, barvy jsou příjemné a motivy sympatické. Ale tolik prázdných míst jsem už dlouho v žádné knize neviděla. Co na to příroda, milá Danielle? Paradoxně k tomu je pro základní text zvoleno velmi malé písmo. Většina stránek je zde zaplněna zhruba jen z třetiny blokem textu, některé jsou volné celé. Takže mě napadá jediné možné řešení – využiji knihu třeba jako zápisník. A moje ekologické cítění bude uspokojeno. Nakonec - možná přesně k tomuto účelu tady ty volné tránky jsou, aby si do nich čtenáři dělali poznámky.

Je pauza ztrátou času?
Znám spoustu lidí, kteří tvrdí, že jim dělá problém nedělat nic a třeba jen tak relaxovat. Klid je doslova děsí. Stejně jako Danielle jim však doporučuji dovolit si ten přepych a pauzu si dopřát. A přečíst si u toho Pauzu. protože to rozhodně ztráta času není.

Danielle Marchantová bývala úspěšnou koučkou v korporátní sféře a pracovala s vrcholnými manažery firem jako je HBSC, Mc Kinsey Unilever a SAP. Po zjištění, že ambice lze naplnit a cílů lze dosáhnout stejně spokojeně a úspěšně, když tělu a mysli dáte pauzu, upravila svůj způsob koučování soukromých i firemních klientů v tom smyslu, že je třeba s životním štěstím i smůlou plynout, spíše než proti nim bojovat.

pauza obalka

Pauza: Jak si vybrat oddechový čas než vám ho život nařídí sám/ Pause: How to press pause before life does it for you
Žánr: Literatura naučná, Osobní rozvoj a styl, Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2018, Alpha book
Počet stran: 224
Jazyk vydání: český
Překlad: Kateřina Keilová
Vazba knihy: měkká / brožovaná

Přírodní tip na posílení imunity

sirupPZimní období přeje otužování, posílení imunity, ale také rýmě, chřipce a nachlazení. Na všechno je lék z přírodní lékárničky. Vyzkoušíte? Pár minut v mrazu v krátkých rukávech: nenachladnete! Pokud nejste zastánce cíleného otužování, můžete si ho...

Dům a dokonalá vražda? V podání Simona Lelica ano!

dum 200Dům je místo, kam se po práci vracíme, kde trávíme život v kruhu rodiny a kde by nám mělo být dobře. V únoru vydalo nakladatelství Jota britský psychologický román Simona Lelica s názvem Dům, který nám ukáže, že ne každá nemovitost se může stát domovem....

Děvky od Arbesa, herecký nářez v podzemí

arb 200Pokud máte pro strach uděláno, jděte se podívat do podzemí Švandova divadla na pražském Smíchově. Petra Hřebíčková a Zuzana Onufráková se v prostorách alternativního Studia proměňují v dračice, které maj...

STALO SE: může se to stát i ve skutečnosti?

altStalo se je celkem nový a dost zajímavý film. I když na něco podobného by šel třeba s holkou do kina asi jenom úchyl nebo někdo, kdo si nepřečetl pořádně o čem to bude.

...