Lidé na okraji: Fotografická výstava o nejchudších z chudých v Brně
Banner

Lidé na okraji: Fotografická výstava o nejchudších z chudých v Brně

Email Tisk

200vytKdo jsou nejchudší z chudých? Rozvojovka, informační sekce společnosti Člověk v tísni, představuje ve fotografiích osudy těch, o kterých se nemluví. Výstavu svými fotografiemi podpořili Jan Šibík, Stanislav Krupař, Alžběta Jungrová, Iva Zímová, Jarmila Štuková, Tomáš Kubeš, Tomáš Hájek a Tereza Hronová.

 

 

„Rozhodli jsme se upozornit na lidi, o které se dostatečně nezajímají mezinárodní společenství ani vláda. Přitom právě znevýhodnění – senioři, venkovské ženy a děti, etnické menšiny či zdravotně postižení – patří v rozvojových zemích k nejchudším z chudých,“ vysvětluje záměr výstavy Marie Hokrová, koordinátorka kampaně Na okraji. Znevýhodnění mají ve společnosti ztížený přístup ke vzdělání, zdravotní péči i obživě. Zároveň čelí různým druhům bezpráví.

vyt

Pygmejové ze Středoafrické republiky, kterým mizí domov pod nohama. Ghanští migranti přežívající na skládce elektronického odpadu z Evropy. Etiopská žena, která přišla o zrak. Všemi vyhánění uprchlíci barmského etnika Rohingya. Dětští pracovníci v zapomenuté Severní Koreji. Nová výstava v 17 fotografiích vypráví nejen jejich příběhy.

„Je to fotografie, kterou jsem vyfotografoval ilegálně z vlaku jedoucího z Pekingu do Pchjongjangu,“ říká o snímku korejských dětí Jan Šibík, který se od roku 1995 pravidelně umisťuje v soutěži Czech Press Photo. Alžběta Jungrová zachytila každodenní příběhy žen, které bojují s těžkým problémem. „Tím je jejich život ovlivněný, i když za svou situaci nemůžou. Pouze se snaží s ním vyrovnat,“ říká autorka fotografií Etiopanek čekajících u zdroje vody, barmské ženy z uprchlického tábora a holčičky nakažené virem HIV. Oceňovaný fotograf Stanislav Krupař fotil africké starce: „Tihle lidé byli ti nejstarší, které jsem ve vesnici Pella, osmdesát kilometrů severně od Ouagadougou, hlavního města Burkiny Faso, potkal. Celé dny dřeli na poli a o státní penzi ani neslyšeli. A jediné o čem snili, bylo, že jejich děti nikdy nepoznají hlad,“ vzpomíná autor. Další z fotografek Iva Zímová vystaví snímek egyptského pracovníka v Jordánsku. „Stal se mým kamarádem. Kdykoliv jsem šla k večeru kolem, poseděli jsme spolu. Udělal mi čaj a vyprávěl o svoji rodině doma v Egyptě,“ říká. Jarmila Štuková Kovaříková zase fotografovala syrské uprchlíky v Iráku. „Stany hned vedle sebe, odpadky, děti s dospělýma očima, vyděšené rodiny, to jsou mé vzpomínky z uprchlického tábora. Ale díky za něj! Nebýt jeho, tak by tisíce lidí neměly kam jít,“ popisuje.

vyt1

VERNISÁŽ V BRNĚ

pondělí 11. listopadu, 18:00
Foyer sálu Břetislava Bakaly, Žerotínovo náměstí 6, Brno

Foto: rozvojovka.cz a fanpage Rozvojovka na Facebooku


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa


Partneři

Hledat

Z archivu...

Čtěte také...

Fotografka Guna Leite na své Hostině v šumperské knihovně servíruje luxusní menu o dvaceti chodech

Guna perexChřest s holandskou omáčkou, Suši maki, Bouillabaisse, Spaghetti pomodoro, Paella s mořskými plody, Kuře cacciatore, Bouef Bourguignon, Konfitované kachní stehno, Charlotte Malakoff, Čokoládová pěna, Levandulová zmrz...

Nové komentáře


Literatura

Kniha Bratříček překvapí alternativními konci

bratricek 200Dovolte nám představit vám novou knihu s názvem Bratříček od autora Marka Hnila. Těšte se na umně propracovaný příběh s prvky psychologie s jednou exkluzivitou- existuje ve dvou vizuálně stejných verzích, které se od sebe vzájemně liší pouz...

Divadlo

Experimentální prostor NoD uvede v premiéře nový divadelní projekt o lidské bezmoci The Body Present

200divV letošní divadelní sezóně tvůrčí tým Jindřišky Křivánkové, Jany Kozubkové a Lucie Ferenzové připravil v koprodukci s Experimentálním prostorem NoD inscenaci The Body Present, která bude mít premiéru 16. prosince od 20:00. Extrémní show o lidské bezmoci...

Film

Zvony nad Tbilisi zvoní umíráček

Zvony 200Dokumentární film Pavla Kolaji Zvony nad Tbilisi (2012) přibližuje stav kinematografie v současné Gruzii - a vyznívá jako nostalgické ohlédnutí na časy, kdy sice s obtížemi, ale přece jen vznikaly výsostně umělecké f...