TZ – V Galerii NoD se na společném projektu setkávají malíř Pavel Příkaský a fotografka Miroslava Večeřová

TZ – V Galerii NoD se na společném projektu setkávají malíř Pavel Příkaský a fotografka Miroslava Večeřová

Email Tisk



vystava nod 200Praha Galerie NoD hostí v únoru a březnu společnou výstavu umělců Pavla Příkaského a Miroslavy Večeřové, kteří jsou na umělecké scéně již etablovanou autorskou dvojicí. Stěžejním tématem jejich výstavního projektu Images That Occupy Thoughts je „pohyb z plochy obrazu do prostoru“.
Vernisáž výstavy se uskuteční ve středu 15. 2. 2017 v 19 h v Galerii NoD, Dlouhá 33.


Pavel Příkaský, Miroslava Večeřová: Images That Occupy Thoughts
16. 2. - 17. 3. 2017
Kurátor: Pavel Kubesa
Malíř Pavel Příkaský a fotografka Miroslava Večeřová, působící mezi Prahou a Londýnem, spolu spolupracují již dlouhodobě. Jasně rozpoznatelný rukopis vycházející z Příkaského specifické malby a fotografické vidění světa Večeřové se prolínají v různých typech instalačních zásahů a uzpůsobování si fyzického či imateriálního prostoru galerie. Výstava Images That Occupy Thoughts rozvíjí tvůrčí koncept této autorské spolupráce a volně navazuje na jejich dřívější projekty Relief (Galerie 35m, 2016), Inner Monologue (Galerie SPZ, 2016), Dream That Money Can Buy (Drdova Gallery, 2016), Fake Breathing (Galerie KIV - Karlín Studios, 2015) či Příkaského sólový projekt Subtropical Climate v Entrance Gallery (2015) a Večeřové Girlfriend ve Veletržním Paláci (2016).
Výstavu rámuje médium malby, které přesahuje svůj standardní formát závěsného obrazu a infikuje charakter přítomné fotografie, živého těla, videa a povahu prostorové instalace. Obraz (image) je prostředkem k pochopení předpojmového světa, cestou k navození pocitu, snahou o zpřítomnění doteku, je něčím, co spojuje kognitivní tělo s iracionální stránkou jeho bytí.
Pavel Příkaský vystudoval malbu na AVU v Praze. Charakteristickým znakem pro jeho tvorbu je překračování hranic média malby a znejasňování jeho okrajů. Autor často pracuje s fotografií, kterou používá nejen jako dokumentační prostředek, ale také jako samostatné médium se všemi chybami, kterými „trpí“ – zrnitost, neostrost, přeexponovanost, barevné vychýlení či dvojitá expozice. Umělec sám však více než o cíleném záměru práce s vlastnostmi fotografie hovoří o aktuální přesycenosti světa vizuálními obrazy a svůj přístup označuje jako více intuitivní a odvislý z dané skutečnosti.
Miroslava Večeřová, absolventka Ateliéru fotografie na pražské UMPRUM, se ve své práci zaměřuje na změnu vlastností předmětů a současně i jejich kontextů. Přenáší tak objekty svého zájmu do nových a pozměněných realit. Svou pozornost přitom koncentruje na detaily a zdánlivé nesrovnalosti. Posouvá médium fotografie blíže k charakteristikám trojrozměrných objektů, experimentuje s hranicí reality a abstrakce, s plochostí a hmatatelností, myšlenkou i tělesností.

vystava nod

Experimentální prostor NoD, Dlouhá 33, Praha 1, 110 00, www.nod.roxy.cz



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 




Přihlášení



Anketa


Partneři

Hledat

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (4)

Z archivu...

Čtěte také...

E S E J : O K N A - 20. výstava fotografa, historika a publicisty Zdeňka Pokorného

p Pokorny OKNA PEREXPřijměte pozvánku na na již 20. výstavu fotografa, historika a publicisty pana Zdeňka Pokorného do ústeckého muzea, která bude zahájena vernisáží v úterý 22.července. Stěžejním tématem výstavy jsou Okna - snímky, které byly po...


Literatura

Recenze knihy Jak jsem přišel na svět

200llLámala jsem si hlavu, jak tohle téma uchopím. Úplně na začátku knihy je napsané poděkování: "Všem našim dětem - Ludvigovi, Jacobovi, Davidovi, Danielovi, Ingrid (K. J.) a Pikkutyyppi (M.L.) a taky díky tatínkům za jejich skvělá semínka." Přiznám se...

Divadlo

Šrámkova Sobotka 2013

sramkova sobotka 200Festival českého jazyka, řeči a literatury Šrámkova Sobotka vznikl v roce 1957 u příležitosti nedožitých osmdesátin básníka Fráni Šrámka jako ohlas někdejších městských slavností autorova díla. ...

Film

Mládí bez naděje aneb když spravedlnost dostává na frak

altTen den mě docela rozhodilo zpravodajství. Řidič automobilu, který jel nepřiměřenou rychlostí pod vlivem léku, při jejichž užívání by se nemělo řídit, srazil jiné osobní auto a jeho řidiče zabil, vyvázl s podmínkou. Kdežto “tykadlový malíř” bude sedět n...