TZ – V Galerii NoD se na společném projektu setkávají malíř Pavel Příkaský a fotografka Miroslava Večeřová
Banner

TZ – V Galerii NoD se na společném projektu setkávají malíř Pavel Příkaský a fotografka Miroslava Večeřová

Email Tisk



vystava nod 200Praha Galerie NoD hostí v únoru a březnu společnou výstavu umělců Pavla Příkaského a Miroslavy Večeřové, kteří jsou na umělecké scéně již etablovanou autorskou dvojicí. Stěžejním tématem jejich výstavního projektu Images That Occupy Thoughts je „pohyb z plochy obrazu do prostoru“.
Vernisáž výstavy se uskuteční ve středu 15. 2. 2017 v 19 h v Galerii NoD, Dlouhá 33.


Pavel Příkaský, Miroslava Večeřová: Images That Occupy Thoughts
16. 2. - 17. 3. 2017
Kurátor: Pavel Kubesa
Malíř Pavel Příkaský a fotografka Miroslava Večeřová, působící mezi Prahou a Londýnem, spolu spolupracují již dlouhodobě. Jasně rozpoznatelný rukopis vycházející z Příkaského specifické malby a fotografické vidění světa Večeřové se prolínají v různých typech instalačních zásahů a uzpůsobování si fyzického či imateriálního prostoru galerie. Výstava Images That Occupy Thoughts rozvíjí tvůrčí koncept této autorské spolupráce a volně navazuje na jejich dřívější projekty Relief (Galerie 35m, 2016), Inner Monologue (Galerie SPZ, 2016), Dream That Money Can Buy (Drdova Gallery, 2016), Fake Breathing (Galerie KIV - Karlín Studios, 2015) či Příkaského sólový projekt Subtropical Climate v Entrance Gallery (2015) a Večeřové Girlfriend ve Veletržním Paláci (2016).
Výstavu rámuje médium malby, které přesahuje svůj standardní formát závěsného obrazu a infikuje charakter přítomné fotografie, živého těla, videa a povahu prostorové instalace. Obraz (image) je prostředkem k pochopení předpojmového světa, cestou k navození pocitu, snahou o zpřítomnění doteku, je něčím, co spojuje kognitivní tělo s iracionální stránkou jeho bytí.
Pavel Příkaský vystudoval malbu na AVU v Praze. Charakteristickým znakem pro jeho tvorbu je překračování hranic média malby a znejasňování jeho okrajů. Autor často pracuje s fotografií, kterou používá nejen jako dokumentační prostředek, ale také jako samostatné médium se všemi chybami, kterými „trpí“ – zrnitost, neostrost, přeexponovanost, barevné vychýlení či dvojitá expozice. Umělec sám však více než o cíleném záměru práce s vlastnostmi fotografie hovoří o aktuální přesycenosti světa vizuálními obrazy a svůj přístup označuje jako více intuitivní a odvislý z dané skutečnosti.
Miroslava Večeřová, absolventka Ateliéru fotografie na pražské UMPRUM, se ve své práci zaměřuje na změnu vlastností předmětů a současně i jejich kontextů. Přenáší tak objekty svého zájmu do nových a pozměněných realit. Svou pozornost přitom koncentruje na detaily a zdánlivé nesrovnalosti. Posouvá médium fotografie blíže k charakteristikám trojrozměrných objektů, experimentuje s hranicí reality a abstrakce, s plochostí a hmatatelností, myšlenkou i tělesností.

vystava nod

Experimentální prostor NoD, Dlouhá 33, Praha 1, 110 00, www.nod.roxy.cz



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa


Partneři

Hledat

Z archivu...

Čtěte také...

Chrudimské Muzeum barokních soch zahajuje návštěvnickou sezónu

Muzeum chrudim perex Muzeum barokních soch, které působí v Chrudimi od roku 2011, se chystá zahájit další návštěvnickou sezónu. Slavnostní zahájení se uskuteční v sobotu 1. dubna, kdy bude po celý den do muzea volný vstup, a v 17 hodin vyvrcholí ...

Nové komentáře


Literatura

Lenka Sobotová: Suchý konce

suchy konce perexDuševní samomluvy a suchý konce. Někdy máme chuť se začíst do něčeho, co je obyčejné i neobyčejné, zároveň tím, jak to proniká do nitra duše, jak nás to osvobozuje od vlastních myšlenek, protože zjistíme, že jiní lidé mají někdy v h...

Divadlo

Prostory Roxy a NoD slaví 20 let!

narozeniny roxy be twentyDruhé kulatiny oslaví kluby, jejichž adresa je známá tisícům lidí v celé zemi. Mimořádný věk si žádá mimořádnou oslavu a tou rozhodně program, nazvaný BE TWENTY, je! Svůj program má Roxy i

Film

Dva filmaři jako hrdinové knih

Cap perexDvě umělecké školy, jak pražská Akademie múzických umění, tak brněnská Janáčkova akademie múzických umění, vydaly téměř současně životopisné publikace o filmařích, z nichž jeden obecenstvo (i odbornou veřejnost) sotva dokázal oslovit, zatímco druhý by...