Nedejte na první dojem!
Banner

Nedejte na první dojem!

Email Tisk

chodicilide 2„Nedejte na první dojem!“ Tak zní základní poselství třetí vlny jedné z největších sociálních kampaní v České republice chodicilide.cz, která začala 25. prosince a poběží celý leden. Jejím cílem je měnit postoj veřejnosti k lidem se zdravotním postižením. 

 

Na rozdíl od předcházejících vln, které pracovaly s metaforou létání jako normální lidskou vlastností a chozením jako druhem postižení, se hlavními postavami letošních spotů stali skuteční lidé.

„Kampaň se vrací na zem, mezi naše sousedy, kolegy a kamarády, kteří sice mají nějaké ty zvláštnosti, ale přesto pracují, sportují, věnují se umění, milují, vychovávají děti,“ říká Slávka Hocká z Nadace Sirius. „Tentokrát nebudeme mluvit my, ani najatí herci nebo romantická metafora. Dáme prostor samotným lidem s postižením,“ dodává. 

Nevidomý horolezec, který dokázal pokořit řadu vrcholů. Vozíčkář, který hraje v představení plném akrobatických prvků. Neslyšící, který pracuje v každodenním kontaktu s lidmi… to jsou pouze tři příklady lidí z reálného světa, kteří i přes své znevýhodnění dělají to, co chtějí. 

chodicilide 3

Rozsáhlá sociální kampaň, která má podporu jak odborníků, tak i lidí se zdravotním postižením, odkazuje opět na webové stránky www.chodicilide.cz, kde zájemci najdou podrobné informace o komunikaci i řadu názorných videí. 

chodicilide 1

Kampaň chodicilide.cz začala v roce 2010 jako reakce na rozsáhlý průzkum situace rodin dětí se zdravotním postižením. Mezi nevýznamnějšími problémy tehdy děti i jejich rodiče a pečovatelé uváděli postoj veřejnosti vůči lidem s postižením. Od té doby proběhly dvě vlny kampaně v médiích, workshopy na základních a středních školách, tvůrčí výzva pro studenty i úspěšná interaktivní výstava Moje cesta na výstavišti v Praze-Holešovicích. V současné době probíhají semináře ve školách a v přípravě je pokračování interaktivní výstavy, tentokrát nazvané Naše cesta, v Brně na začátku léta a v Praze na podzim 2014.

TV spoty – hlavní část (od 29.12.2013  do 30.1.2014):


Více informací o projektu chodicilide.cz:
www.chodicilide.cz
www.facebook.com/chodicilide.cz
www.youtube.com/chodicilide

Realizátorem kampaně chodicilide.cz je Nadace Sirius:
Cílem Nadace Sirius je pomáhat dětem, které neměly v životě štěstí. Nadace hledá systematická a účelná řešení problémů dětí s důrazem na jejich prevenci. Maximálně využívá české a mezinárodní zkušenosti a příklady dobré praxe, spolupracuje s předními odborníky. Za dobu svého působení podpořila Nadace 21 projektů zaměřených na ohrožené rodiny a děti, dále také provozuje informační portál Šance dětem.

Více informací o činnosti nadace na www.nadacesirius.cz


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa


Partneři

Hledat

Čtěte také...

Zpěvačka HANKA KŘÍŽKOVÁ věnuje velký benefiční koncert pro OS Sluneční paprsek

kriz200Výtěžek poputuje na ozdravné pobyty dětí onkologicky nemocných dětí a dětí z dětských domovů. Zpěvačka a herečka Hanka Křížková společně s bandem Martina Kumžáka vystoupí 4. listopadu 2015 v 19 hodin v pražském Divadle Hybernia, kde se uskuteční její velký...

Nové komentáře


Literatura

Ruta Sepetys – V šedých tónech

ruta 200Knih o německé ohavnosti během 2. světové války bylo napsáno dost, o té sovětské však nikoliv. Málokdo ví, jaké násilné činy a zrůdnosti se páchaly za krutovlády Stalina na občanech Pobaltských států. Kniha referuje o strašlivé tragédii 20. století, kter...

Divadlo

Nechcete být na Valentýna sami? Seznamte se v divadle!

Predstaveni pro nezadane  200Představení pouze pro nezadané ženy a muže ve věku 25 až 45 let v Divadle Rokoko se koná 9. února 2013. Pro všechny nezadané, kteří chtějí být na svatého Valentýna už zada...

Film

Stylista českých celebrit v televizi šikanuje účinkující!

Stylista TV 200Známý český vizážista, stylista a kadeřník v jedné osobě, Pavel Filandr, má vlastní televizní show Drsný Stylista. V ní se snaží o proměnu vzhledu obyčejných lidí z davu. Styl, kterým je vš...