Hřejivá atmosféra jarního Dyzajn Marketu přaválcovala mrazivé počasí

Tisk

dyzajn market200V sobotu 23. března se uskutečnila již sedmá venkovní prodejní výstava autorské tvorby s názvem Dyzajn Márket. Fanoušci umění, šperků, módy i bytových doplňků vyrobených ručními technikami a s originálním designem si rozhodně akci nenechali ujít. I přes mrazivé teploty a nepříjemný vítr se na piazzetě Národního divadla sešlo neskutečné množství návštěvníků, diváků a nakupujících!

 

Na prosincovém Márketu se představilo zhruba 90 umělců. Teď jich organizátoři pozvali na základě pečlivého výběru o 40 více. Pro některé se tak účast na akci stala premiérou, jiní už patřili mezi ostřílené prodejce. Tak či onak, potvrzená přihláška pro výrobce znamenala kromě radosti i spoustu chystání a vysoké ‚výrobní‘ nasazení. „Samozřejmě, že akci předcházela spousta příprav, od tisknutí propagačních materiálů, vizitek a pozvánek k nám do dílny, až po vyndávání posledních kousků naší malované keramiky i kameniny pálené ohněm z pece,“ popsala dění před akcí Magda Brožová z Podbrdské keramiky.

Kdo se účastnil poprvé či po několikáté, ale návštěvníci rozhodně poznat na první pohled nemohli, protože všichni oplývali stejnou měrou nadšenosti a vřelosti k nakupujícím či i jen prohlížejícím. Každé zastavení u stánků většinou přineslo několik milých slov, vstřícných odpovědí a veselých úsměvů. A to i přes neskutečně mrazivé počasí, kdy teploty poměrně hluboko pod nulou nepříjemně zalézaly pod kůži. Prodávající přece jenom trpěli zimou o něco více, než návštěvníci a tak si někteří stánkaři přivezli trochu tepla sebou. „Vezli jsme si s sebou plynové topení, které zajistil můj skvělý parťák – manžel Tomáš, takže bylo i trochu tepla,“ s úsměvem vzpomíná Katka Majerová z obchůdku MajerKa. Tření rukou, poskakování na místě a choulení do kapucí a šálů by se mohlo stát jakýmsi symbolem tohoto Dyzajn Márketu. Přesto ale už od desáté hodiny dopolední piazettou procházeli davy módních a rukodělných nadšenců a tak lze s jistotou říci, že radost z akce převálcovala jakékoliv počasí. Až do sedmé večerní návštěvníci nepolevovali v namáhání očí a hledání toho pravého jedinečného. A že bylo z čeho vybírat!

dyzajn market1

Na návštěvníky čekalo nejen umění a móda, ale i zábava a pohoštění. Tradičně se návštěvníci nechali chutí přenést na Balkán pomocí specialit ze stánku Balkan Grill. Teplé dobroty zahřály mrazem prokřehlé ruce, stejně jako palačinky Galetka. Na kávičku po jídle si kdokoliv mohl zaskočit buď do stánku kavárny Jericho či Mamacoffee. Pro maminky a tatínky s dětmi byl připraven doprovodný divadelní program souborem Buchty a loutky, který přivezl představení Tři malá prasátka. Na podiu se během dne vystřídali i hudebníci a kulturní program, ale zároveň i celou akci, uzavřela pražsko-táborská trojka Please the Trees.

Organizátoři již nyní oznámili, že další Dyzajn Márket proběhne v červnu. Za redakci Kultury21 rozhodně budeme přát jen lepší počasí. Nic jiného není totiž potřeba, protože stěží si lze akci představit ještě povedenější, než jaká se teď podvakrát uskutečnila. Z tohoto posledního klání odcházeli spokojeni nejen návštěvníci ale i samotní prodejci. „Navzdory zimě panovala velmi pozitivní atmosféra, jak mezi prodávajícími, tak i nakupujícími. Náladu udržoval i doprovodný program, který byl skvělý. Akce byla bezvadně zorganizovaná, a co se týče prodeje našeho zboží, tak keramika zaujala mimo jiné i kolemjdoucí turisty z Izraele a USA, takže naše výrobky letěly z Márketu rovnou do světa,“ pochvaluje si Magda z Podbrdské keramiky. I Katka z MajerKy hodnotí prodejní výstavu kladně: „Celkově se nám tento typ akce velmi líbil, přišla spousta lidí. Moc nás potěšilo, že někteří zákazníci přišli nebo přijeli speciálně kvůli nám, toho si nesmírně vážíme. Zima byla neskutečná, ale nám to náladu nezkazilo a na Dyzajn Márketu se nám líbilo.“

dyzajn market2

Nám v redakci se zase líbila hojná návštěvnost. Zkuste se rozhlédnout v MHD, v ulicích a kolem sebe. Také se vám zdá, že pokaždé, když přestoupíte z metra do metra či změníte linku tramvaje, jako by tam jeli stále ti stejní lidé? Džíny nijakého střihu, tmavě či světle modré, navlečené na mužích i ženách. Aneb všichni podobní všem. Velkovýrobny neplánovaných dvojníků sídlí na každém rohu, obchodní centra jsou zasypána řetězci. A tak nelze očekávat nic jiného než akorát řetězové reakce. Právě Dyzajn Márket je jedním z receptů, jak se zbavit uniformnosti, univerzálnosti a nepotkávat spolucestující se stejnými taškami nebo náušnicemi. Po 23. březnu se počty šedých myších nejen v dopravních prostředcích zase o něco snížily.

dyzajn market3

Pokud jste příležitost propásli, tak sledujte Facebookové stránky výstavy www.facebook.com/dyzajnmarket. Jestli i vy chcete přispět k originalitě či barvitosti městských ulic, nenechte si ujít červnovou příležitost netradičních nákupů!

Dyzajn Márket
Datum a místo konání: 23. března 2013, piazzeta Národního divadla
Hodnocení akce: 100%

Zdroj foto: FB stránky akce (fotografové Michal Vavro, Alan Homolka)


 

Zobrazit další články autora >>>