Reklama

Studenti upozorňují na nedostatek vody pomocí designu, filmu i marketingu

Email Tisk

voda pro vsechny 200Voda pro všechny je nový projekt, který v září odstartoval na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Zapojených je do něj všech 12 ateliérů fakulty, které budou po celý rok zpracovávat téma voda a skrze kreativní výstupy podněcovat k zamyšlení se nad (ne)dostatkem vody.

 

Projekt Voda pro všechny probíhá pod záštitou Ministerstva životního prostředí a má dva hlavní cíle. Tím prvním je rozšířit povědomí o nutnosti hospodaření s vodou a vyvolat u široké veřejnosti diskuzi na toto téma. Druhým cílem, který se odráží i v názvu projektu, je spolupráce, a to nejen mezi samotnými studenty, ale také mezi fakultou a městem Zlínem, výrobním i neziskovým sektorem a širokou veřejností. “Projekt Voda pro všechny je vlastně prvním projektem takového rázu u nás na fakultě. Mně osobně se nejvíc líbí to vzájemné propojování a komunikace a doufám, že kromě edukativního dopadu bude mít Voda pro všechny taky stmelovací efekt, který se promítne na rozvoji další spolupráce nejenom v rámci samotné fakulty,“ uvedla manažerka projektu Eva Gartnerová.

Celý projekt byl zahájen 21. září konferencí s názvem Blok expertů: Voda pro všechny. Odborníci zabývající se problematikou hospodaření s vodou představili svou práci, a dali tak návštěvníkům možnost nahlédnout na téma z různých úhlů. V přednáškových blocích vystoupil například Josef Nistler, ředitel odboru ochrany vod Ministerstva životního prostředí, Mark Rieder z Výzkumného ústavu vodohospodářského T. G. Masaryka nebo publicista Vladimír Kořen. Závěrem konference se řečníci setkali při panelové diskuzi, kde probírali mimo jiné témata navržená účastníky akce a studenty.

Téma voda se díky projektu stalo společným zadáním prací pro všechny ateliéry fakulty. Promítne se tak do jednotlivých výstupů, ať už půjde o design obuvi nebo oděvu, fotografie, edukativní spoty nebo zařízení, jejichž cílem bude úspora vody. Prvním, již realizovaným, výstupem jsou návrhy CITY modulů KOMA Modular, které vytvořil Ateliér grafického designu. V rámci projektu funguje také propagační tým složený ze studentů marketingu, který má na starost interní komunikaci v projektu a propagaci všeho, co na fakultě v průběhu roku vznikne. Jeho snahou mimo jiné je, aby se studenti, kteří na tématu voda pracují, mohli potkávat a navzájem se ve své tvorbě inspirovat. Proto plánují realizaci přednášek, diskuzí, ale také neformálních setkání. První taková akce pod názvem Inspirační nalejvárna proběhla 24. října ve zlínském baru Loft a další se chystá po Novém roce.

voda pro vsechny 2

Průběh projektu můžete sledovat na https://www.facebook.com/vodaprovsechny/


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

ANDREA CERQUEIROVÁ


45 let, znamení Lev se narodila v Praze, matce Češce a otci Brazilci, živí se novinařinou, věnuje se tématům spjatým se sociální či komunální politikou nebo life style článkům a rozhovorům

    S Kulturou 21 pracuje takřka od začátku vzniku portálu, baví ji to, rozšiřuje si tím témata, o kterých píše.

    "Baví mě život a lidi," říká Andrea. "Mám ráda koncerty a další kulturu, ráda plavu, ráda diskutuju." Žije v Praze.

    Motto: Neboj se svých přátel, nanejvýš tě mohou zradit, neboj se svých nepřátel, nanejvýš tě mohou zabít, boj se ale lidí lhostejných, ti nezrazují ani nezabíjejí, ale za jejich tichého souhlasu se na světě dějí zrada i vražda.

Banner

Anketa


Banner

Partneři

Hledat

Mimísek 25

Čtěte také...

Sedmihorské léto 2016 čeká poslední letošní akce

sedmihorske leto 200Hudební a divadelní Sedmihorské léto se blíží do finále. Poslední akce však na své diváky ještě čeká. Odehraje se pro tento festival v netradičním čase i dni – v neděli 28. srpna od 17.30 hod. A bude jím koncert oblíbené „šlágrov...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Jak to chodí v Silicon Valley

blazinec sv200Pod značkou BizBooks v nakladatelství Albatros Media vyšla další kniha zaměřená na knihovnu světového byznysu a také marketing a obchod s názvem Blázinec v Silicon Valley. Jaký je tento svět start-upů, programátorů a investic?

Divadlo

Divadlo Masopust zakotví v Eliadově knihovně

masopust perexS novým rokem získává divadelní společnost Masopust také novou scénu. Po šesti letech existence se stane stálou součásti repertoáru v Divadle Na zábradlí. Soubor bude v komorním prostoru Eliadovy knihovny pokr...

Film

Musí se do práce, i kdyby se nechtělo!

200filmFilm Já to tedy beru, šéfe…! reaguje na tehdejší podnikovou a ekonomickou stabilitu v Československu. Pracovních míst bylo mnohem více než práceschopných a kdyby nebylo zaměstnání ze zákona povinné, museli by se lidi k činnosti přemlouvat.

...