Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu

Tisk

jak byt presvedcivy 200V nakladatelství Grada nedávno vyšla velmi sympatická publikace, nebo chcete-li učebnice s poutavým názvem Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Jejími autory jsou Jitka Vysekalová a Karel Voříšek. Dokáže čtenářům kniha pomoci?

V prvé řadě bych ráda pochválila typografii knihy. Dobře a především prakticky je zvolená měkká vazba a stylizace do růžové barvy jen napomáhá vlídnému vyznění celé knihy. Na čtenáře čekají celkem čtyři kapitoly, které jsou přehledně členěny do podkapitol. Na konci každé kapitoly je navíc praktické cvičení a v knize se nachází také mnoho menších úkolů.

Kapitoly jsou: O člověku: Poznejme toho, s kým žijeme – sami sebe, O image- jak se vidíme a jak nás vidí ostatní, O komunikaci a rétorice – mluvme spolu a O hlasu – našem hlavním nástroji přesvědčování. Jak názvy vypovídají – kniha nás provede různými důležitými obory – od typologií osobnosti přes zásady komunikace po fonetiku. Vše je zde jakoby jen nakousnuto, ale na druhou stranu popsáno opravdu lidsky, bez zbytečných cizích slov a pouček. Tam, kde je to potřeba, je text doplněn citacemi například z Wikipedie nebo různých časopisů.

Je patrné, že autoři, Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D, a PhDr. Karel Voříšek knize věnovali spoustu času. Pracovali s teorií, hledali k textům i různé zajímavosti z webových stránek a především do knihy promítli část sebe. Vycházeli přitom ze své teorie a dokázali zavzpomínat na své vlastní chyby a problémy  a poučit nimi ostatní. Za to jim patří velká pochvala.

„A ještě jeden bonusový jazykolamný text. Je to častý chyták, kterými se nejrůznější novináři snaží zaskočit i zkušené moderátory:
„Posílí-li dolar, rubl, libra, budou přičteny přiřčené ceny  bude z čeho sčítat, neposílí-li dolar, rubl, libra, ale rubl, libra, dolar, nebude z čeho sčítat přiřčené ceny a podle Kláry Králové může proletariát srolovat roletu, sebrat svých pět šest švestek a začít obdělávat ten nejneobhospodařovávatelnější pozemek se zcela deziluzionizující perspektivou.“ (str. 176)

Kniha ze zatvrzelých introvertů rozhodně extroverty neudělá, ale může jim být skvělým průvodcem. Nedává přesné a zaručené rady, nementoruje, ale spíše čtenáře vede. Vždyť právě díky přemýšlení nad sebou samým a svými kroky si můžete změnit život, tak vzhůru do toho!

jak byt presvedcivy

Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D, vystudovala psychologii na filozofické fakultě v Brně, je dvojnásobnou prezidentkou České marketingové společnosti a Lady Wine Clubu a přednáší na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně nebo VŠE v Praze. Mezi její knihy patří například Emoce v marketingu, Psychologie reklamy, Image a firemní identita nebo sbírka veršů Mým láskám.

PhDr. Karel Voříšek vystudoval filozofickou fakultu na Univerzitě Karlově. Začínal jako programový hlasatel, pak moderátor a redaktor v Československé televizi Praha, nyní jej diváci mohou vidět ve Zprávách na televizi Prima. Vede přednášky a semináře zaměřené na rétoriku a přesvědčivé vystupování a také píše verše.

Název: Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu
Autor: Karel Voříšek, Jitka Vysekalová
Žánr: naučná
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2015
Počet stran: 218
Hodnocení: 80 %

www.grada.cz


 

Zobrazit další články autora >>>