JÍT TRVDOHLAVĚ ZA SVÝM

Kultura21.cz

JÍT TRVDOHLAVĚ ZA SVÝM

black mountain1Některé zákaznice mají sbírku i několika desítek Black Mountain modelů. Jejich návrhářka Lucie má na Dyzajn marketu již pevné místo. Přivítáme ji na Piazzetě i o prázdninách 6. a 7. srpna. Za značkou Black Mountain stojí Lucie Erin Černohorská. Miluje práci s látkami, miluje barvy, miluje tvořit. V dílnách pod Ještědem vznikají ikonické balónové i kolové sukně, šaty, mikiny, bundičky i trička.

Jak ses k návrhářství a tvorbě vůbec dostala?
Od dětství jsem malovala a šila, takže vystudovat módní tvorbu pro mě byla samozřejmost. Ale protože mi všichni říkali, že textil nemá v České republice budoucnost, začala jsem po škole normálně pracovat. Po čase jsem najednou cítila, že potřebuji změnu, a protože mě žádná jiná práce nedokázala plně zaměstnat po kreativní stránce, zařídila si živnostenský list a začala pracovat sama na sebe. Značku Black Mountain jsem založila před 5 lety. Momentálně žiji a pracuji v Liberci, kde mám svoji dílnu a nový showroom.

Jak velký je tvůj tým?
Aktuálně mám 6 zaměstnanců na hlavní pracovní poměr. Měli jsme hodně objednávek, zákaznice přibývaly, v zásobě jsme nic neměli a zakázky jsme nestíhali odbavovat. Proto bylo zcela logické, že budu potřebovat do svého týmu další schopné lidi. Teď je nás na to šest a stále nestíháme...

Co bylo pro tebe nejtěžší?
Ze začátku pro mě bylo nejtěžší právě rozhodnutí začít dělat to, co právě dělám a zjistit, že to opravdu jde. Bylo to všechno pro mě nové a šílené, ale skočila jsem do toho po hlavě. Ani jsem neměla žádný byznys plán, vše jsem dělala a rozhodovala na základě intuice.

Jaké jsou tvé současné plány?
Momentálně věnuji nejvíce času svému novému showroomu. Obchůdek je otevřený od začátku června, v centru Liberce na adrese Železná 249/12. Je malý, má pouhých 17,5 metrů čtverečních, ale tím je právě skvělým protikladem nákupních center, o což mi tak trochu šlo. V době, kdy všechny obchody jsou obrovské, jakoby se ztrácel osobní přístup, snaha být blíž k lidem, vybudovat si s nimi vztah a znát je. To se vám ve velkém nákupním centru nestane. Naopak v malém obchodě jsou vztahy se zákazníky mnohem vřelejší, lidi jsou si blíž a celé to dává větší smysl, protože pak můžete znát příběh těch věcí, co si kupujete, a to se v žádném řetězci nedozvíte.

Sleduješ svojí konkurenci?
Já osobně moc konkurenci nevnímám. Mám spoustu zákazníků, kteří chodí nakupovat i k jiným značkám. Každá zákaznice má své oblíbené tvůrce, kde nakupuje a jsem moc ráda, když patřím mezi ně.

Kdy jsi poprvé v začátcích značky přišla k osobnímu kontaktu se zákazníkem?
Poprvé jsem šla se svou kůží na trh na fler.cz. Tam byl úplně můj první kontakt se zákazníkem a odezvy byly velmi dobré. Poté následovaly markety, e-shop a nakonec vlastní kamenný obchod.

Jakým způsobem své modely navrhuješ? Je to vždy jen o tvém vkusu?
Při navrhování jsem docela tvrdohlavá, hlavně co se týká vzorů a barev. Samozřejmě respektuji i požadavky zákaznic, takže hodně věcí vzniklo i na základě konkrétních poptávek. Nejvíc dám ale na svou intuici.

Co pro tebe znamená Dyzajn market?
Upřímně řečeno, nevím, kde bych bez Dyzajn marketu byla. Velmi mi to pomohlo v rozvoji značky. Zákaznice se mě už neptají, zda na Dyzajn marketu budu, ale rovnou oznamují, že se za mnou na dalším zastaví. Mám vždy hezký pocit z každého Dyzajn marketu. Je tu skvělá atmosféra a vše funguje, a to je pro mě ideální kombinace.

Jak relaxuješ?
Práce je pro mě relax a jsem i tak trochu workoholik. Velmi ráda čtu knížky a snažím se i hodně cestovat. Občas je potřeba od práce na chvíli odejít, aby se člověk mohl vrátit s novým elánem, nápady a se správnou dávkou nadhledu, protože když jste u toho všeho stále tak blízko, je nadhled to první, co ztrácíte.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 





Rozhovor

Nanovo: „Snažíme se prodávané předměty vytrhávat z kontextu doby a zasazovat je do moderních interiérů.“

nano200Přinášíme vám rozhovor s Jirkou Mrázkem a Adamem Karáskem, kteří stojí za eshopem a dnes i kamennou prodejnou s názvem Nanovo. Ta se zaměřuje především na designový nábytek druhé poloviny 20. století a my se zeptali, jak k tomu vlastně došli a na spoustu ...

Hledat

Chaty s osobností

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (12)

Čtěte také...

Milujeme hrát živě, říká Petr Harmáček, kapelník skupiny Top Dream Company

To dream perexPrakticky deset let působí na scéně funky soulová formace Top Dream Company, kterou od letoška můžeme vidět (a slyšet) v televizním pořadu Zpívá celá rodina. Tam nejen doprovází všechny soutěžící, ale současně prezentuje svou nezaměniteln...


Literatura

Zásnuby nejsou červená knihovna

ZASNUBY 200Zásnuby bývají úžasným romantickým zážitkem. Člověk by tentýž romantický zážitek čekal i u románu Zásnuby od J. Courtney Sullivanové. Ale chyba lávky. Tento mnohovrstevný román v sobě skrývá totiž mnohem mnohem víc než jen červenou knihovnu.

...

Divadlo

Mezinárodní festival DIVADLO přiveze inscenace evropských režisérských hvězd: Ostermeiera, Mundruczóa a Warlikowského

divadlo200Mezinárodnímu festivalu DIVADLO, který je letos součástí projektu Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015, se podařilo pro letošní 23. ročník získat ze zahraničí jak inscenace předních evropských režisérských hvězd - Thomase Ostermeiera, Krzys...

Film

Pražský Palác YMCA znovu v odboji. Naštěstí jen ve filmu

majer perexKonspirační schůzky, tisk ilegálních časopisů a letáků, pomoc lidem v hledáčku gestapa i obsazení budovy oddíly SS. To vše zažil v době druhé světové války pražský Palác YMCA v ulici Na Poříčí 12. Hned po nacistické okupaci v ...